شماری از کارشناسان برجسته صهیونیستی اذعان کردند که مسئولان این رژیم در برخورد با جمهوری اسلامی ایران، مرتکب حماقت شده‌اند؛ زیرا با سیاستهای بیهوده خود نتوانسته‌اند کمترین تغییری در مواضع تهران ایجاد کنند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

مسئله ایران در ارزیابی‌های کارشناسان و تحلیلگران اسرائیل در دو روز گذشته بشدت به چشم می‌خورد، چرا که پی بردند صحبت‌های فراوان مقامات اسرائیلی درباره ایران، تغییر چندانی در موضع این کشور نداشته است. اسرائیلی‌ها بسیار مایلند که صحبت‌های واشنگتن در مورد «گزینه‌های دیگر» علیه ایران، به معنای گزینه‌های تهاجمی باشد، اما واقعیت نشان می دهد که منظور واشنگتن از گزینه های دیگر، گزینه‌های دیپلماتیک است.
شبکه خبری المیادین با مقدمه فوق، به بررسی مواضع مسئولان صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران و پرونده هسته‌ای پرداخت و نوشت، موضوع دیگری که کارشناسان و تحلیلگران صهیونیست روی آن تمرکز کردند، مربوط به اقدامات عملی اخیر رژیم صهیونیستی علیه ایران است؛ مانند حمله سایبری به پمپ بنزین‌های ایران. این افراد تأکید کردند که چنین اقدامی، تاثیر راهبردی ضعیفی خواهد داشت، زیرا ضربه زدن به زندگی شهروندان ایرانی، موجب سرنگونی حکومتی نخواهد شد که برای مدت طولانی در برابر تحریم‌های آمریکا ایستادگی کرده است.

جنگ مخفیانه و چند بُعدی ایران و اسرائیل

«عاموس یادلین» رئیس پیشین بخش اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی گفت که جنگ مخفیانه بین «اسرائیل» و ایران در همه ابعاد (زمینی و دریایی) در حال وقوع است و هفته گذشته نیز در قالب حمله سایبری صورت گرفت.

یادلین خاطرنشان کرد، در دو هفته گذشته، سخنانی از واشنگتن شنیده شد، مبنی بر اینکه اگر ایران به توافق هسته‌ای بازنگردد، «گزینه‌های دیگری هم وجود دارد». لذا اسرائیلی‌ها بسیار مشتاقند که باور کنند منظور از سایر گزینه‌ها، گزینه هجومی است، اما واقعیت نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها در این مورد حتی نگفتند «همه گزینه‌ها روی میز است»، بلکه به گفتن «گزینه‌های دیگر» اکتفا کردند.

وی همچنین تأکید کرد، مذاکرات صهیونیستها در  واشنگتن نشان می دهد که گزینه‌های دیگر، همان گزینه‌های دیپلماتیک است. لذا ایران به توافق برمی‌گردد، زیرا پی برده که آمریکایی‌ها را بشدت خسته کرده‌ است.

تداوم حماقتهای رژیم صهیونیستی درباره مسئله ایران

از سوی دیگر، «عوفر شلح» از اعضای سابق کمیسیون روابط خارجی و امنیت کنست [پارلمان رژیم صهیونیستی]، یادداشتی در روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحارونوت نوشت و در آن مدعی شد، هدف [صهیونیستها] در ایران این است تا به دلیل بحران سوخت ناشی از حمله سایبری، «ثروتمندان و افراد مرفه، نظام ایران را تحت فشار قرار دهد تا از برنامه هسته‌ای خود دست بردارد».

شلح از چنین دیدگاه صهیونیستها تحت عنوان «تداوم حماقت اسرائیل در مسئله ایران» یاد کرد و نوشت، این در حالی است که «وضعیت راهبردی [رژیم صهیونیستی] رو به وخامت است... لذا اگر یک عملیات سایبری پیچیده از سوی ایرانی‌ها یا فلسطینی‌ها دستگاه‌های قهوه‌ساز شمال تل‌آویو را از کار بیاندازد، آیا اعتراضی علیه سیاست اسرائیل در سرزمین‌های [فلسطین اشغالی] صورت خواهد گرفت؟».

وی ادامه داد، در حالی صهیونیست‌ها به حملات هوایی، حملات سایبری و ترور افتخار می‌کنند که مسئولان ایران «با چین و روسیه به توافقاتی دست می‌یابند و حتی به دشمنان سرسخت خود در عربستان سعودی نزدیک می‌شوند. آنها به سمت [انرژی صلح‌آمیز] هسته‌ای حرکت می‌کنند، در حالی که اسرائیل به هیچ وجه، در این باره جستجو نمی‌کند».

«دان هالوتز» رئیس پیشین ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی، درباره احتمال حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران، مدعی شد که رژیم صهیونیستی تنها با کمک آمریکا می‌تواند به برنامه هسته‌ای ایران ضربه بزند و «چند سال پیش فرصت انجام این کار، بسیار بیشتر [از حال حاضر] بود».

در همین ارتباط، «عاموس هرئیل» تحلیلگر نظامی روزنامه عبری «هاآرتض» ضمن انتقاد از یاوه‌گویی مسئولان صهیونیست درباره ایران، تأکید کرد: «همه این اظهارات، تغییر چندانی در موضع ایران ایجاد نکرده است، حتی بمب‌افکن آمریکایی که با جنگنده اسرائیلی و مصری در آسمان خاورمیانه پرواز کرد، ترسی در دل تهران وارد نکرد».

هرئیل ضمن ابراز تردید درباره تأثیرگذاری خرابکاریهای رژیم صهیونیستی بر روی مواضع ایران، تصریح کرد، رژیم صهیونیستی با خرابکاری در زمینه سایبری، خود را در معرض حملات متقابل قرار می‌دهد، زیرا قادر به حفاظت از همه سایت‌ها نیست. کما اینکه به خاطر اقدامات تلافی جویانه ایران، حملات دریایی رژیم صهیونیستی اخیراً کاهش یافته است.

هرئیل در پایان خاطر نشان کرد، دلیل افزایش فعالیت‌های رژیم صهیونیستی علیه ایران، ناامیدی مسئولان امنیتی این رژیم است. این افراد اذعان دارند که تأثیرگذاری صهیونیستها بر روی آمریکا در خصوص مذاکرات هسته‌ای، «ضعیف» بوده است.