انتشار تصویری در فضای مجازی از انتقال یک فرد با حالت نزار و ناتوان از اورژانس بیمارستان فرقانی به بیرون از این مرکز درمانی با واکنش متفاوت کاربران روبرو شد و گلایه هایی را نسبت به پذیرش نکردن بیماران با توان مالی کم در بیمارستان فرقانی در پی داشت.

ماجرای اخراج بیمار از بیمارستانی در قم به علت نداشتن توان مالی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

بیمارستان فرقانی قم در جوابیه ای شایعه پذیرش نکردن بیماران با توان مالی کم در این مرکز درمانی را تکذیب کرد.

انتشار تصویری در فضای مجازی از انتقال یک فرد با حالت نزار و ناتوان از اورژانس بیمارستان فرقانی به بیرون از  این مرکز درمانی با واکنش متفاوت کاربران روبرو شد و گلایه هایی را نسبت به پذیرش نکردن بیماران با توان مالی کم در بیمارستان فرقانی  در پی داشت که در ادامه روابط عمومی این بیمارستان با ارسال جوابیه‌ای شایعه پذیرش نکردن بیماران با توان مالی کم در این مرکز درمانی را تکذیب کرد. 

متن کامل این جوابیه به شرح زیر است:

این فرد که به مواد مخدر اعتیاد داشت شب دهم آبان توسط اورژانس ۱۱۵ از کنار پارکی در منطقه  شهر قائم به اورژانس بیمارستان فرقانی منتقل و  بلافاصله پرونده بالینی برای وی تشکیل شد.

اما از آنجایی که این شخص فاقد مشکلات جسمی و یا نیاز به درمان در اورژانس بود، نیمه شب مرخص می‌گردد، ولی چون خانواده‌ای نداشته تا صبح روز بعد در اورژانس می‌ماند.

شایان ذکر است به هیچ عنوان در این مورد مسئله مالی مطرح نبوده است و این فرد به جهت اعتیاد و بی‌خانمان بودن به اورژانس بیمارستان  منتقل شده بود.

ساعت ۱۱ روز بعد (یازدهم آبان)این شخص با هماهنگی مددکاری به بهزیستی منتقل می‌گردد که تصویر منتشر شده مربوط به زمان انتقال به بهزیستی است.

اگر بیماری در فرآیند درمانی مشکل پرداخت هزینه داشته باشد بیمارستان حتماً همکاری خواهد کرد و هیچ بیماری به خاطر نداشتن هزینه از بیمارستان بیرون نشده و نخواهد شد.