شیبا اینو چیست؛ هر آنچه باید در مورد رمزارز شیبا اینو بدانیم
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

شیبا اینو یک میم کوین است که با نماد نژاد سگ ژاپنی شیبا اینو نشان داده می‌شود. این میم کوین به عنوان رقیب دوج کوین و با عنوان doge killer وارد میدان شد. با این امید که جای دوج کوین را گرفته و به ارزش بازار آن برسد.

هر چند که شیبا نتوانسته جایگاه دوج کوین را تصاحب کند اما از نظر رشد قیمتی گوی سبقت را از دوج کوین ربوده است. شیبا اینو در آگوست سال 2021 توسط یک توسعه‌دهنده ناشناس با نام ریتوشی پا به میدان گذاشت. این توکن از نوع erc-20 بوده و روی شبکه اتریوم فعالیت می‌کند. کل موجودی شیبا اینو 1000 تریلیون SHIB است که طبق رسم توکن‌های erc-20 نیمی از این توکن‌ها به آدرس کیف پول ویتالیک بوترین خالق اتریوم ارسال شده است. با این فرض که این توکن‌ها سوزانده شده و ارزش آن در بازار افزایش یابد.

در سال 2021، زمانی که قرار بود ایلان ماسک در یک برنامه تلویزیونی حضور پیدا کند، گمانه‌زنی‌ها در مورد رشد قیمت دوج کوین و رسیدن به 1 دلار بالا گرفته بود. اما ایلان ماسک در توییتی اعلام کرد که به دنبال سگی از نژاد شیبا می‌گردد. بلافاصله پس از این موضوع قیمت شیبا اینو با رشد سرسام آوری روبرو شد. شیبا اینو که تا آن زمان در تعداد کمی صرافی از جمله یونی سواپ و شیبا سواپ (shibaswap) لیست شده بود، با موجی از تقاضا برای خرید شیبا روبرو شد. همین موضوع سبب شد که صرافی بزرگ بایننس به دلیل تقاضای زیاد کاربران، توکن شیبا اینو را لیست کند.

خرید شیبا

لیست شدن شیبا اینو در صرافی بایننس و صرافی‌های دیگری همچون هیوبی و اوکی اکس منجر به رشد قیمت شیبا شد و پس از آن مطابق معمول، روز بعد از لیست شدن، قیمت شیبا اینو افت کرد. این اتفاق با سقوط قیمت بیت کوین و ریزش شدید بازار همزمان شد. در نتیجه، شیبا اینو نیز همراه با سایر آلت کوین‌ها وارد بازار خرسی شد. در اواخر این دوره بود که خبر لیست شدن شیبا اینو در صرافی کوین بیس منتشر شد و رشد قیمت حدوداً 40 درصدی آن را به دنبال داشت.

 

مدتی پس از آن، خبر انتقالات گسترده شیبا اینو توسط نهنگ‌ها موجب شد که شیبا اینو یکی از اولین توکن‌هایی باشد که پس از اتمام بازار خرسی، با رشد حدود 400 درصدی خود خبر ساز شود.

شیبا اینو به عنوان رقیب دوج کوین، به خوبی توانست در میان طرفداران میم کوین‌ها محبوب شود. درست است که دوج کوین نیز طرفدران کمی ندارد، اما رکود قیمت دوج کوین و عدم بازیابی سطوح قیمت قبلی به رشد شیبا کمک شایانی کرده است. شیبا از نظر میزان پذیرش و محبوبیت توانست رقیب قدرتمندی برای دوج کوین باشد.

همچنین، حجم پذیرش بالا از سوی طرفداران موجب شده که شیبا اینو از سوی برخی شرکت‌ها همپای دوج کوین و بیت کوین به عنوان یک روش پرداخت پذیرفته شود.

آدرس کیف پول‌های شیبا اینو نیز در این مدت افزایش چشمگیری داشته و نشان می‌دهد که هولدرهای این توکن افزایش یافته‌اند. در نتیجه، این توکن محبوبیت خود را حفظ کرده و افراد بسیاری به امید کسب سود به دنبال سرمایه‌گذاری در آن هستند.

چگونه شیبا بخریم؟

جهت خرید شیبا اینو، خرید تتر و خرید دیگر ارزهای دیجیتال می‌توانید به صرافی‌های داخلی معتبر مراجعه کنید. خرید از صرافی‌های خارجی با مشکلاتی از قبیل مسائل تحریم و احراز هویت و مسدود شدن حساب مواجه هستند. بنابراین، صرافی‌های داخلی می‌توانند گزینه مناسبی برای کاربران ایرانی باشند.

در این میان پلتفرم معاملاتی کوین نیک مارکت یک بازار بدون واسطه است که در آن خریدار و فروشنده می‌توانند با قیمت توافقی معامله کنند. در نتیجه، قیمت‌ها توسط صرافی تعیین نشده و کاربران می‌توانند با قیمت‌های مناسب‌تری معامله کنند.

کوین نیک مارکت یک کیف پول امن نیز برای نگهداری رمز ارزها در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد تا دیگر نیازی به پرداخت کارمزد شبکه برای انتقال نداشته باشند.

ثبت نام و احراز هویت در کوین نیک مارکت بسیار ساده و آسان بوده و در عرض چند ساعت تکمیل می‌شود. همچنین، تیم پشتیبانی کوین نیک مارکت نیز به صورت 24 ساعته آماده پاسخگویی به سوالات کاربران هستند. برای خرید تتر و خرید ارز دیجیتال محبوب می‌توانید به این بازار معاملاتی مراجعه کرده و با خیال راحت به سرمایه‌گذاری و معاملات ارزهای دیجیتال بپردازید.