میزان/ سخنگوی ارتش، تکیه بیشتر بر پهپاد‌ها و توجه بیشتر در حوزه جنگ الکترونیک، اشراف اطلاعاتی دقیق‌تر، استفاده بهتر از موشک‌های ایرانی و مهمات هوشمند را وجه تمایز رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش در قیاس با رزمایش‌های گذشته برشمرد و گفت: واگذاری برخی مسئولیت‌های کلان به متخصصان جوان و استفاده بیشتر از جوانان در حوزه مختلف از دیگر ابعاد برجسته این رزمایش است.

پیام علنی ارتش به ملت ایران، دوستان و دشمنان
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

امیر سرتیپ دوم شاهین تقی‌خانی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش، گفت: این رزمایش به دنبال سلسله رزمایش‌های بزرگ ارتش جمهوری اسلامی ایران، در سال گذشته اجرا شده است.
 
سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد: رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش با توجه به تجربیات برگزاری رزمایش‌های گذشته، به لحاظ تاکتیکی با حمایت‌های راهبردی مجموعه ارتش و قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیاء(ص)، تفاوت‌های زیادی با رزمایش‌های گذشته دارد.
 
تکیه بیشتر بر پهپاد‌ها و توجه بیشتر در حوزه جنگ الکترونیک
تقی خانی تکیه بیشتر بر پهپاد‌ها و توجه بیشتر در حوزه جنگ الکترونیک، اشراف اطلاعاتی دقیق‌تر، استفاده بهتر از موشک‌های ایرانی و مهمات هوشمند را وجه تمایز رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش در قیاس با رزمایش‌های گذشته برشمرد و اضافه کرد: واگذاری برخی مسئولیت‌های کلان به متخصصان جوان و استفاده بیشتر از جوانان در حوزه مختلف از دیگر ابعاد برجسته این رزمایش است.
 
سخنگوی ارتش با اشاره به تلاش ارتش جهت تقویت شبکه‌های یکپارچه در فرماندهی و کنترل نیرو‌ها ازجمله ابعاد برجسته رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش، تصریح کرد: اقدامات قوی‌تر در حوزه اقدامات مشترک، از دیگر برجستگی‌های محتوایی این رزمایش است.
 
تقی خانی در تشریح پیام‌های رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش، گفت: این پیام‌ها، متناسب با شیوه‌های اتخاذشده برای برگزاری رزمایش‌ها به لحاظ موقعیت مکانی و زمانی دارد، هر رزمایشی، پیام‌های داخلی برای مردم و پیام برون‌مرزی برای دوست و دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران دارد.
 
پیام آشکار و علنی ارتش به ملت ایران و دوستان و دشمنان منطقه‌ای
سخنگوی ارتش با تأکید بر اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران، پیامی آشکار و علنی برای ملت بزرگ ایران با برگزاری این رزمایش دارد، گفت: ارتش با برگزاری این رزمایش به ملت بزرگ ایران، اطمینان داد که نیرو‌های مسلح به‌ویژه ارتش جمهوری اسلامی ایران در شرایط آمادگی روحی و رزمی بسیار خوبی قرار دارد.
 
تقی‌خانی با تشریح پیام فرا منطقه‌ای ارتش در جریان برگزاری رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش، افزود: پیام ارتش به دوستان منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران این است که کشور‌های دوست و مسلمان منطقه، به ظرفیت‌های خودشان اتکا کنند و از تکیه به کشور‌های فرا منطقه‌ای پرهیز کنند.
 
سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به پیام ارتش با برگزاری رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش به دشمنان، اظهار داشت: مهم‌ترین پیام ارتش با برگزاری این رزمایش، به هر دشمنی بود که بخواهد کوچک‌ترین و کمترین چشم‌داشتی به خاک پاک جمهوری اسلامی داشته باشد.