رویداد 24/ یک چهره سابق امنیتی ایران مدعی شد : دستگیری روح الله زم در چارچوب مبادلات امنیتی ایران و فرانسه بوده و روح الله زم با یک افسر امنیتی کشور فرانسه مبادله شده است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

اکبر خوش کوشک از اخراجی های امنیتی در ادعایی گفت: از سازمان امنیت فرانسه با ایران تماس می‌گیرند و می‌گویندفردی که از افسران رده‌دار ماست به اسارات یکی از گروه‌های مقاومت درآمده و چون ایران با گروه‌های مقاومت ارتباط دارد، محبت کرده و این فرد را آزاد کنید. از سمت ایران هم پیگیری و مشخص شد شخصی که سرویس اطلاعاتی فرانسه می‌خواهد، نیروی سطح پایینی نیست و رده‌دار است.

وی در ادامه مدعی شد ایران از دولت فرانسه در ازای آن خواستار بازگرداندن روح الله زم شد که با پذیرش آن ها مواجه گردید به این ترتیب . سازمان امنیت فرانسه (DGSE) روح الله زم را با تدابیر امنیتی به فرودگاه پاریس آورد. از پاریس او را به امان پایتخت اردن آوردند. در فرودگاه امان چند ساعت در سالن ترانزیت بود. از امان هم به بغداد آمد. در بغداد سرویس امنیتی فرانسه، روح‌الله زم را به سفارت فرانسه در بغداد برد. وقتی زم در سفارت فرانسه در بغداد بود، فرانسوی‌ها به سرویس ایران اطلاع دادند که او داخل سفارت است و قرار است فلان ساعت از سفارت خارج شود. در واقع فرانسوی‌ها به ما خط دادند و بدون این که روح الله زم بداند یک تبادل در جریان بود. ما هم قرار بود آن افسر امنیتی فرانسوی که در اختیار بچه‌های محور مقاومت بود را آزاد کنیم.