راهنمای خرید مکمل بدنسازی برای مبتدیان
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

برای آن دسته از شما که به تازگی یک برنامه لیفتینگ را شروع کرده‌اید و می‌خواهید فوراً شروع به خرید مکمل کنید، این مطلب برای شما مناسب است. در ادامه با HMB، مکملی بسیار موثر در ورزشکاران مبتدی و مولتی ویتامین/ معدنی، پروتئین وی و آرژنین بیشتر آشنا خواهید شد. مکمل های بدنسازی هرگز جایگزین تغذیه مناسب نمی شوند، اما می توانند به شما کمک کنند تا سریعتر به اهداف تناسب اندام خود برسید! پودرهای بدنسازی مکمل رژیم غذایی شما هستند و به پوشاندن شکاف‌های مواد مغذی کمک می‌کنند. مهم نیست که اهداف تمرینی شما چیست، مکمل های مناسب می توانند به بهبود سلامت، عملکرد و فیزیک شما کمک کنند. البته، همیشه باید بدانید که چه سوختی در باک خود می گذارید. به عبارت دیگر، از مکملی که نمیشناسید استفاده نکنید.

انواع مکمل بدنسازی برای مبتدیان

  1. آرژنین

آرژنین یک اسید آمینه است که به راحتی در بدن به اکسید نیتریک (NO) تبدیل می شود. NO در بسیاری از فرآیندهای فیزیکی دخیل است، اما حیاتی ترین آن برای شما اتساع عروق است، که فرآیندی است که جریان خون را به ماهیچه ها افزایش می دهد و اجازه می دهد تا مواد مغذی و اکسیژن بهتری دریافت شود. آرژنین می تواند سطح هورمون رشد را نیز افزایش دهد.

مقدار مصرف: 3 تا 5 گرم با معده خالی صبح، قبل از تمرین و قبل از خواب مصرف شود.

  1. کراتین

کراتین یک مکمل اسید آمینه مانند است که انرژی سریع مورد نیاز شما را برای انقباضات قدرتمند ماهیچه ای، مانند وزنه برداری، فراهم می کند. همچنین به ماهیچه های شما اجازه می دهد تا آب بیشتری را در خود نگه دارند، آنها را پرتر و قوی تر می کند، که در نهایت باعث رشد بیشتر می شود.

مقدار مصرف: 3-5 گرم قبل و بعد از تمرین مصرف شود.

  1. HMB

یکی از بهترین مکمل ها برای مبتدیان واقعی بتا هیدروکسی بتا متیل بوتیرات (HMB) است. این متابولیت لوسین، ضروری ترین آمینو اسیدهای شاخه دار (BCAA) است. با این حال، این نوع لوسین موثرتر در نظر گرفته می شود.

مکمل HMB از تجزیه عضلات جلوگیری می کند، رشد ماهیچه ها را تشویق می کند و به فرآیندهای چربی سوزی در بدن کمک می کند. تحقیقات نشان می‌دهد که در افزایش توده عضلانی و قدرت در کارآموزان سطح مبتدی بسیار مؤثر است، اما ممکن است در بالابرهای با تجربه کمتر مؤثر باشد.

تنها چیزی که از دست رفته HMB است. اکثر تحقیقات از اثربخشی HMB در ورزشکاران مبتدی حمایت می کنند، اما به نظر می رسد که این دستاوردها با کارآموزان با تجربه کمتر قابل توجه باشد. با این حال، برخی شواهد نشان می دهد که وقتی HMB در دوزهای بالاتر (3 تا 5 گرم در صبح، قبل و بعد از تمرین و قبل از خواب) مصرف می شود، حتی در ورزشکاران بسیار آموزش دیده نیز بسیار موثر است.

مقدار مصرف: 1 تا 3 گرم همراه غذا صبح، قبل و بعد از تمرین و قبل از خواب مصرف شود.

02

  1. پروتئین وی

اگر هر بدنساز بدون توجه به تجربه به یک مکمل نیاز دارد، آن پودر پروتئین آب پنیر است. این پروتئین سریع هضم که قبل و بعد از تمرین مصرف می شود، آمینو اسیدهای مورد نیاز برای ساخت پروتئین عضلانی را در حساس ترین زمان برای رشد فراهم می کند. آب پنیر منبع خوبی از BCAAs لوسین، ایزولوسین و والین است. لوسین، یک محرک کلیدی سنتز پروتئین، فرآیند ساخت پروتئین ماهیچه‌ای را آغاز می‌کند و از سایر آمینوها به عنوان بلوک‌های ساختمانی برای ساخت بیشتر استفاده می‌کند. هنگام خرید پروتئین وی به اصالت کالا توجه داشته باشید. مطمئن ترین کار، خرید از داروخانه اینترنتی معتبر است.

مقدار مصرف: 20 گرم قبل از تمرین و 20-40 گرم دیگر بعد از تمرین مصرف شود.

  1. گلوتامین

گلوتامین یکی از فراوان ترین اسیدهای آمینه موجود در بدن انسان است. نه تنها برای ریکاوری و رشد عضلانی حیاتی است، بلکه مواد شیمیایی محرک خستگی را که در طول ورزش شدید ایجاد می‌شوند، بافر می‌کند. با به تعویق انداختن خستگی، می توانید تعداد تکرارهای بیشتری را افزایش دهید. علاوه بر این، گلوتامین برای هضم طبیعی و عملکرد سیستم ایمنی ضروری است. مکمل با آن از عضلات شما در برابر تجزیه شدن برای سوخت توسط بدن برای دسترسی به گلوتامین ذخیره شده محافظت می کند.

مقدار مصرف: با ۲ تا ۳ گرم شروع کنید و به آرامی به ۵ گرم برسانید، صبح، قبل و بعد از تمرین و قبل از خواب مصرف کنید.

  1. مولتی ویتامین

سطح تجربه تمرینی شما هر چه که باشد، باید یک مکمل مولتی ویتامین/مینرال مصرف کنید. ممکن است جذاب به نظر نرسد، اما عضله سازی به مقادیر کافی ویتامین و مواد معدنی برای انجام کار نیاز دارد. حتی اگر رژیم غذایی سالمی داشته باشید، باز هم باید مولتی مصرف کنید. زیرا محتوای ویتامین و مواد معدنی بسیاری از غذاها به دلیل شیوه های کشاورزی مدرن به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. علاوه بر این، تمرینات سخت باعث کاهش ذخایر برخی ویتامین ها و مواد معدنی می شود.

یکی را انتخاب کنید که حاوی طیف کاملی از ویتامین‌ها و مواد معدنی باشد و 100% ارزش روزانه (DV) بیشتر اینها را تامین کند. همچنین ممکن است بخواهید برخی از ویتامین های B اضافی مانند B کمپلکس و همچنین ویتامین های آنتی اکسیدانی C و E را در نظر بگیرید. ویتامین های B برای متابولیسم مناسب پروتئین و چربی مهم هستند، در حالی که ویتامین های C و E رادیکال های آزاد را از بین می برند و از بدن محافظت می کنند. عضلات و بقیه بدن شما در اثر آسیب سلولی.

مقدار مصرف: یک دوز را با غذا دو بار در روز مصرف کنید. یک B کمپلکس t را امتحان کنید کلاه 50 میلی گرم B1 و B6 و 50 میکروگرم B12 را فراهم می کند. 500-1000 میلی گرم ویتامین C دو بار در روز و 400-800 واحد ویتامین E یک بار در روز، هر دو با غذا مصرف کنید.

03

  1. روغن ماهی

مکمل های روغن ماهی حاوی اسیدهای چرب ضروری امگا 3 ایکوزاپنتانوئیک اسید (EPA) و اسید دوکوزاهگزانوئیک (DHA) خطر بیماری قلبی و سکته مغزی را کاهش می دهند، از تجزیه عضلات جلوگیری می کنند، به بازسازی و رشد عضلات کمک می کنند، بازسازی بافت مفصلی را تقویت می کنند و از دست دادن چربی را تشویق می کنند.

خوردن ماهی های چرب مانند سالمون چندین بار در هفته ممکن است تمام امگا 3 مورد نیاز شما را تامین کند، اما نگرانی در مورد سطوح جیوه و PCB (مخلوطی از مواد شیمیایی فردی موجود در محیط که به چندین مشکل سلامتی مرتبط است) در ماهی ها باعث شده است. بسیاری از مردم مصرف ماهی خود را کاهش دهند. خبر خوب این است که یک مطالعه اخیر هیچ اثری از هیچ کدام را در بیش از 40 مارک مکمل روغن ماهی پیدا نکرد.

مقدار مصرف: هر روز 2 تا 6 گرم در دو دوز منقسم همراه با غذا مصرف شود.

راهنمای خرید مکمل بدنسازی

در این مقاله راهنمای خرید مکمل بدنسازی برای مبتدیان به طور کامل توضیح داده شد. با توجه به گفته های بالا، شما دانش لازم برای خرید اولین مجموعه مکمل های مناسب را پیدا کردید. بنابراین می توانید در جهت پیشرفت و بهبود عملکرد ورزشی خود گام های محکم تری بردارید. شما می توانید برای خرید مکمل ورزشی هم به صورت آنلاین و هم به صورت حضوری اقدام کنید. برای اینکه از اصل بودن مکمل، اطمینان داشته باشید، باید از یک داروخانه آنلاین معتبر خریداری کنید. داروخانه آنلاین داروبیار علاوه بر ضمانت اصالت کالا، انواع مکمل را با بهترین قیمت در اختیار شما قرار داده است.