پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

چاکرا

براساس آیین و اعتقاد هندو ها بعداً دارای هفت چاکرای اصلی است که از آن ها به عنوان منابع اصلی انرژی در بدن یاد می شود. در همین راستا یکی از سوالات بسیار مهمی که همواره مطرح می شود این است که چاکراهای بدن کدام هستند و هر یک از این چاکراها چه وظیفه ای را به عهده دارند. در همین راستا در این مطلب قصد داریم تا شما را با چاکراهای بدن آشنا کرده و در رابطه با هر یک توضیحات جامع و کاملی را ارائه دهیم، پس با ما همراه باشید تا به بررسی این مفهوم پرداخته و در رابطه با آن توضیحات کاملی را به شما ارائه دهیم.

چاکرای ریشه

چاکرا ریشه یکی از هفت چاکرای اصلی در بدن است که اساس و بنیان بدن بر آن استوار است. در واقع در بدن این چاکرا در پایین ستون مهره ها و یا نخاع واقع شده و به انسان کمک می کند تا حس قرارگیری بر روی زمین را به دست بیاورد.

نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که زمانی که چاکرا ریشه بر روی بدن باز شود فرد می تواند چالش های مختلف را تحمل کرده و به بهترین شکل ممکن بر روی دو پای خود بایستد. در صورتی که این چاکرا بسته باشد حس ترس در سراسر وجود فرد فرا می گیرد و همچنین بی ثباتی در قرارگیری فرد را می توانید شاهد باشید.

در راستای بررسی این چاکرا باید گفت که مکان آن در انتهای نخاع بوده و بر اساس آیین هندو ها رنگ این چاکرا قرمز و عنصر آن زمین است. همچنین هندوها معتقدند که زمان شکل گیری این چاکرا بین ۱ تا ۷ سالگی است.

چاکرا ساکرال

چاکرا ساکرال، چاکرای مخصوص خلاقیت و انرژی جنسی است. بر اساس اعتقاد هندوها زمانی که این چاکرا بسته می شود حس کنترل زندگی از فرد گرفته خواهد شد. در واقع هندوها به این مسئله اعتقاد دارند که این چاکرا کنترل کننده حس فراوانی، سلامت و رضایت و جذابیت جنسی است و مکان آن پایین شکم و حدود ۵ سانتی متری در زیر ناف است. رنگ این چاکرا نارنجی بوده و عنصر آن آب است. همچنین زمان شکل گیری این چاکرا بین ۸ تا ۱۴ سالگی است.

چاکرا سولار پلکسوس

سومین چاکرا بدن، چاکرا سولار پلکسوس است که با بدن شما صحبت می کند و کنترل زندگی را بر عهده دارد. این چاکرا بالای شکم و در ناحیه معده قرار گرفته و به شما کمک می کند تا اعتماد به نفس، خودباوری و عزت نفس را از طریق آن کنترل کنید. زمانی که این چاکرا باز است شما می توانید با اعتماد به نفس بالایی اقدام به انجام کارهای مختلف کنید و از زمانی که این چاکرا مسدود می شود حس ترس و تردید در وجود فرد شکل می گیرد.

هندوها اعتقاد دارند که رنگ این چاکرا زرد بوده و عنصر آن آتش است. همچنین زمان شکل گیری آن بین ۱۷ تا ۲۱ سالگی است.

چاکرای قلب

چاکرای چهارم در بدن، چاکرای قلب است. این چاکرا بر توانایی عشق دادن و عشق گرفتن تاثیر می گذارد و اگر کسی چاکرای قلب اش بسته باشد به سختی می تواند عشق را وارد زندگی خود کند، اما زمانی که چاکرای قلب باز می شود احساس مهربانی، همدردی و عشق در وجود فرد شکل می گیرد. این چاکرا درست در وسط سینه و در بالای قلب واقع شده و رنگ آن سبز است. همچنین عنصر این چاکرا هوا بوده و زمان شکل گیری آن بین ۲۱ سالگی تا ۲۸ سالگی است.

چاکرای گلو

پنجمین چاکرایی که بر اساس اعتقاد هندی ها در بدن وجود دارد، چاکرا گلو است و در واقع ارتباط برقرار کننده بین قدرت درونی بدن است. با فعال شدن این چاکرا تمام ظرفیت های بدن در اختیار شما قرار گرفته و شما می توانید به صورت کامل اقدام به انجام کارهای مختلف کنید.

همچنین این چاکرا کنترل کننده ارتباط و صداقت نیز است. همچنین زمانی که چاکرای گلو بسته می شود، شما برای توصیف احساسات خود با مشکلات جدی مواجه خواهید شد. رنگ این چاکرا فیروزه ای بوده و عنصر آن صدا یا موسیقی است. همچنین اعتقاد هندوها بر این است که زمان شکل گیری این چاکرا بین ۲۹ تا ۳۵ سالگی است.

چشم سوم

چاکرای ششم در بدن که ارتباط دهنده بین شخص با خدا است، چاکرای چشم سوم یا آجنا نامیده می شود. این چاکرا به شما کمک می کند تا ارتباط شهودی بهتری با دنیا داشته باشید و در واقع می توان گفت که چاکرای چشم سوم به نحوی است که می توانید با کمک آن اطلاعاتی فراتر از سطح فعلی را بدست بیاورید.

از دیگر مواردی که باید به آن توجه داشته باشید این است که بر اساس اعتقاد هندوها این چاکرا در پیشانی و بین دو چشم قرار دارد و کنترل کننده شهود، تخیل و خرد است. همچنین رنگ آن بنفش بوده و عنصر آن نور است. این چاکرا بین ۳۶ تا ۴۲ سالگی شکل گرفته و می توانید از آن استفاده کنید.

چاکرای تاج

آخرین چاکرای بدن که در بالای سر قرار دارد، چاکرا تاج نامیده می شود. این بخش به عنوان بالاترین چاکرا در بدن شناخته می شود و درست روی سر قرار دارد. چاکرای تاج نماد توانایی بدن برای ارتباط کامل معنویات به حساب می آید و در واقع با باز شدن آن شما می توانید قدرت بسیار زیادی به دست آورده و به آگاهی و هوشیاری فوق العاده ای دست پیدا کنید. همچنین باید به این نکته اشاره کنیم که بر اساس آموزه های هندوها رنگ این چاکرا سفید بوده و عنصر آن آگاهی الهی است. همچنین زمان شکل گیری این چاکرا بین ۴۳ تا ۴۹ سالگی است و افراد می توانند با انجام کارهای مختلف اقدام به باز کردن این چاکرا مهم و حیاتی کنند.

حرف آخر

در این مطلب شما را با هفت چاکرای اصلی بدن آشنا کرده و تلاش کردیم تا در رابطه با این بخش ها توضیحات جامع و کاملی را ارائه دهیم. توجه به نکات گفته شده در این مطلب دید کاملی در رابطه با چالش های مختلف بدن به شما می دهد. موضوع مهمی که باید بدانید این است که به منظور تقویت هر یک از این چاکرا ها لازم است تا کارهای خاصی را انجام دهید و از این طریق می توانید به باز شدن هر یک از این چاکرا ها کمک کنید و از مزایای باز شدن آن ها بهره مند شوید.