دکوراسیون داخلی به شغلی می‌گویند که نیاز چندانی به دانش و فعالیت‌های علمی ندارد. در درجه اول به زیباشناسی باید توجه کنید. افرادی که در کار دکور هستند خود را درگیر نمی‌کنند و اغلب زمانی کار آنها شروع می‌شود که کارهای ساخت و ساز به اتمام رسیده باشد. آنها بیشتر مواقع بر روی سطوحی که بیشترین دید را دارند فعالیت می‌کنند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

برای طراحی دکوراسیون اصولی وجود دارد که بهتر است به متخصص آن سپرده شود. گروه مکعب یکی از گروهان طراحی دکوراسیون است که می‌تواند در این زمینه کمک‌های لازم را به شما بکند تا منزل و یا محل کار خود را به شیوه‌ی اصولی بچینید.

1

دکوراسیون داخلی پذرایی

همانطور که می‌دانید، سالن پذرایی اولین مکانی است که هرکسی وارد خانه شما می‌شود می‌بیند. شما می‌توانید با طراحی اصولی، پذرایی خود را برای بیننده زیباتر و قشنگ‌تر کنید. در فرآیند دکوراسیون سه نکته مهم لازم است که باید رعایت شود. در ادامه به آنها می‌پردازیم:

1-هماهنگی رنگ‌ها

باید توجه داشته باشید که منظور از رنگ‌ها یک پارچگی آنها نیست؛ بلکه استفاده صحیح از رنگ‌ها جهت ایجاد جلوه‌ای موثر و زیبا است. استفاده از یک یا دو رنگ شاد در کنار رنگ‌های خنثی می‌تواند تعادل ایجاد کند و جلوه خوب و مثبتی را دارد. استفاده از گیاهان و همچنین وسایل تزیینی که خانه را از یکنواختی در آورد، جلوه زیبایی را به پذرایی شما می‌دهد.

2

2-دیوارها

مورد دیگر که باید به آن بسیار توجه شود، دیوارهای پذرایی هستند. وجود دیواری تمیز با نقش و رنگ‌های زیبا می‌تواند جو خانه شما را تغییر دهد. دیوارهای گچ بری شده و یا سنگی همچنین با تزئینات چوبی، جلوه زیبایی را به پذرایی شما خواهند داد. استفاده از کاغذ دیواری نیز جلوه زیبایی را به دیوارها می‌دهد که هزینه آن نیز کمتر است.

3-چیدمان

اگر شما دیوارهای جذاب و قشنگی را داشته باشید و در چیدمان ضعیف عمل کنید، نمی‌توانید زیبایی را که می‌خواهید را به دست آورید. چیدمان منزل مانند بازی سودوکو می‌ماند و شما باید تمامی اصول را رعایت کنید تا منزل زیبایی داشته باشید. https://mokaabgroup.com/می‌تواند در این زمینه مشاوره‌های خوبی را به شما عزیزان دهد تا خانه و پذرایی خود را اصولی چیدمان کنید.

3

نکات مهم که باید در طراحی دکوراسیون رعایت شود عبارتند از:

1-در دکوراسیون داخلی بهتر است که دیوارهایی که بیشتر در دید هستند را کمی متفاوت‌تر از سایر دیوارها قرار دهید.

2-اگر فضای شما جدا است و می‌خواهید که برای هرفضا به صورت جداگانه دکوراسیون خاصی را درست کنید بهتر است که برای هر بخش و یا اتاق رنگ و تم خاصی را در نظر بگیرید.

3-خلاقیت داشته باشید. خلاقیت جزء جدانشدنی در دکوراسیون داخلی است.

4-اتاق را زیاد شلوغ نکنید و وسایلی را که بدرد شما نمی‌خورد را دور بریزید.

5-از فضا بهترین استفاده را داشته باشید.

6-فضایی که می‌خواهید دکوراسیون آن را طراحی کنید را یک قسمت کلی در نظر بگیرید که در انتها تمام اجزای آن به هم مربوط هستند.

4

سبک‌های مختلف در دکوراسیون داخلی

یکی از اصولی‌ترین کارها قبل از تغییر دکوراسیون داخلی، شناخت سبک‌های مختلف و سپس اجرای یک سبک است. در ادامه به شناخت این سبک‌ها می‌پردازیم.

سبک مدرن

یکی از مهم‌ترین سبک‌ها، سبک مدرن است. این سبک بسیار تاکید بر این دارد که شسته رفته است و الگوهای معاصر، مصالح طبیعی و یکپارچگی بین فضای داخلی و خارجی و ترکیبی از شیک بودن و آرامش را در خود دارد. ظاهر این سبک بین آنچه در طبیعت وجود دارد و هم‌چنین آنچه که بشر ساخته است پل می‌زند.

5

سبک کلاسیک

این سبک را می‌توانید در بیشتر خانه‌های ایرانی ببینید. این سبک بیشتر از عناصری گرفته شده است که کمی از گذشته در آن وجود دارد. برخی بر این باورند که این سبک قدیمی و منسوخ شده است اما چنین چیزی درست نیست. این سبک از گذشته الهام گرفته شده و هدف از آن راحتی شما است. در این سبک، همه اجزا باید دارای تعادل باشند. در این سبک نیازی نیست که همه چیز هماهنگی داشته باشند. اما مناسب افرادی نیست که به ناهماهنگی علاقه دارند.

6

سبک مدیترانهای

سبک مدیترانه‌ای را می‌توان یکی از ساده‌ترین و متفاوت‌ترین سبک در بین سبک‌های دکوراسیون داخلی نامید. این سبک شادترین و جسورانه‌ترین سبک است. در این سبک، رنگ‌ها و بافت‌ها حرف اول را می‌زنند. چیزی که در این سبک بیشتر در چشم ببینده است، استفاده از رنگ‌های خالص است.

برای مثال اگر می‌خواهید که از رنگ زرد استفاده کنید مانند آن است که خورشید را به خانه خود آورده‌اید. این موضوع درباره آبی نیز صدق می‌کند و شما را به یاد دریا می‌اندازد.

7

سبک ساحلی

این سبک را بیشتر در مناطق گرمسیر می‌توانید ببینید. این سبک حال هوای تابستان گرم را به خانه شما می‌آورد. روشن، خنک و رنگی الهام گرفته از شن و دریا و آسمان که در همه جای آن نشانه تابستان را می‌توانید ببینید.

این سبک از حال و هوای ساحلی الهام گرفته شده است و فضایی ساده و راحتی را به شما هدیه می‌دهد. اگر شما از ساحل و دریا دور باشید نیز می‌توانید از این سبک استفاده کنید.

8

سبک بالیوودی

این سبک از طراحی دکوراسیون، مخصوص دوستداران فیلم‌های هندی است. کلمه‌ی هند، یادآور زرق و برق و رنگ‌ها است. این سبک دقیقا در خانه القاکننده‌ی همین رنگ‌ها و زرق و برق‌هاست.

فرهنگ هندی بسیار به فرهنگ ایرانی نزدیک است. اگر شما فردی شاد و پرانرژی هستید و می‌خواهید که این انرژی در منزل شما نیز حس شود، سبک بالیوودی برای شما مناسب است.

9

سبک روستیک

این سبک با استقبال بسیار زیادی روبه رو شده است. این سبک نشانگر این است که همه چیز تکرار می‌شود. گذشتگان شاید هیچوقت تصور نمی‌کردند که روزی چیدمان منازلشان یکی از سبک‌های طراحی دکوراسیون شود!

سبک روستیک با ریشه‌های بی تکلیفش، اشکال و بافت‌های ارگانیگش و گرما طبیعی‌اش همان‌طور که در خارج شهرهای بزرگ پرطرفدار است، در داخل آن‌ها نیز پرطرفدار است. این سبک، سبکی است که از گذشته آمده است و ارتباط با آن بسیار آسان است. در دنیایی که همه ‌چیز مجازی است این سبک آشکار و واقعی است.

10

دیگر سبک‌ها در طراحی دکوراسیون که به آن‌ها اشاره نکرده‌ایم، بهتر است که به شخصی کار بلد داده شود. عوامل تخصصی گروه مکعب، در این زمینه آماده‌ی خدمت رسانی به شما عزیزان هستند. طراحی دکوراسیون خود را به گروه حرفه‌ای مکعب بسپارید.

 

دکوراسیون داخلی اتاق خواب

رنگ بندی مناسب در اتاق خواب باعث راحتی در خواب می‌شود. رنگ‌های تند و تیز شاید ظاهر جذابی داشته باشند اما به مرور زمان چشم را اذیت می‌کنند و باعث دل زدگی می‌شوند. یک طراح خوب از رنگ‌هایی که چشم را اذیت می‌کنند در اتاق خواب استفاده نمی‌کند. بنابراین در انتخاب رنگ و نوع تخت اتاق خواب خود دقت لازم را داشته باشید زیرا طراحی دکوراسیون هزینه زیادی دارد و پشیمانی دیگر فایده‌ای نخواهد داشت.

11

دکوراسیون داخلی آشپزخانه

بانوان ایرانی به یک آشپزخانه شیک بسیار نیاز دارند و کابینت‌ها و طراحی آن‌ها یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین گزینه‌های طراحی دکوراسیون آشپزخانه است. برای بانوانی که به طراحی کابینت‌های خود بسیار توجه دارند کابینت ممبران را پیشنهاد می‌کنیم زیرا با دستگاه‌هایی روی آن را طراحی می‌کنند و در نتیجه جلوه بسیار خوبی را به آشپزخانه شما می‌دهد.

12

نکاتی که باید در طراحی آنها را زیر نظر داشته باشید

1-نقش مبلمان در دکوراسیون

مبلمان در دکوراسیون نقش پررنگی را دارند. به تمام اجزا برای نشستن، مبلمان گفته می‌شود. برای مثال میز ناهارخوری، چهارپایه‌ها، صندلی‌های میزبان جزئی از مبلمان محسوب می‌شوند. نقش هرکدام از این گزینه‌ها در دکوراسیون داخلی قابل انکار است.

2-پارتیشن بندی فضا

یکی از سخت‌ترین کارهایی که در خانه‌هایی با متراژ بالا باید انجام دهید، پر کردن آن است. علاوه بر پر کردن فضا، باید به بهینه سازی آن نیز توجه شود.

پارتیشن بندی فضا، یکی از روش‌هایی است که می‌توانید توسط آن، محیط را به بخش‌هایی کوچک تقسیم کنید. پارتیشن‌ها دو نوع ثابت و متحرک دارند که در بازار موجود هستند. مواردی که می‌توانید از پارتیشن‌ها استفاده کنید عبارتند از:

1-جدا کردن ورودی از سالن پذیرایی

2-جدا کردن ناهارخوری از آشپزخانه

3-راهرو و اتاق خواب و پذرایی

با تقسیم فضا می‌توانید سبک‌های مختلفی را در منزل خود داشته باشید.

13

3-کفپوش مناسب در دکوراسیون داخلی

کف پوش یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین گزینه‌های هر خانه است که بیشترین ارتباط را با آن داریم. استفاده از کفپوش مناسب این قدرت را دارد که ارتباطی که ما می‌خواهیم را با خانه ایجاد کند. اگر مهمان نواز و گرم هستید، از پارکت چوبی استفاده کنید و اگر می‌خواهید که محیط کمی رسمی شود بهتر است از سنگ استفاده نمایید.

14

4-استفاده از گیاهان آپارتمانی

گل و گیاهان آپارتمانی یک از اصلی‌ترین عناصری است که حضور آن بسیار در خانه حس می‌شود. گل و گیاه در سبک‌های ساحلی بیشتر دیده می‌شود. لازم به ذکر است که هر گیاهی برای سبک متفاوتی از دکورسیون پیشنهاد می‌شود. گیاهان را در جایی مناسب قرار دهید که نور کافی نیز به آنان برسد.

 

15

دکوراسیون داخلی بسته به سلیقه شخصی و هم‌چنین فضای موجود، دارای ایده‌های مختلف است. باید توجه داشته باشید که برای اینکه هزینه کمتری را برای دکوراسیون خود پرداخت کنید می‌توانید از تیم متخصص مکعب مشورت و کمک بگیرید.

امیدواریم که از مطالب بالا نهایت لذت را برده باشید و طراحی دکوراسیون خود را به گروه ما بسپارید تا لبخند رضایت را در چهره شما به وجود آوریم.‌‌