یک کپسول اتش نشانی خوب چه ویژگی هایی دارد؟ چیزهایی که باید بدانید
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

کیفیت و قیمت کپسول آتش نشانی! از مهم ترین عوامل برای خرید کپسول آتش نشانی این دو مورد هستند. که در تصمیم گیری بسیار موثر هستند. در مورد کپسول های آتش نشانی نمی توان به صورت مطمئن گفت که یکی از آنها نسبت به دیگری برتری دارد و از ویژگی ها و قابلیت های بیشتری برخوردار است. هر کدام از کپسول های آتش نشانی ویژگی خاص خود را دارد که در ادامه به معرفی ویژگی های هر کدام می پردازیم. تا بدانیم هر برای چه محل و چه نوع آتش سوزی مناسب است.

  1. مناسب برای منازل، خودرو و یا شرکت ها

کپسول های آتش نشانی انواع مختلفی دارند. و هر یک مخصوص خاموش کردن نوع خاصی از آتش هستند. که باید قبل از خرید کپسول آتش نشانی با دقت انتخاب و خریداری شود. به عنوان مثال اگر فردی دچار آتش سوزی شود نباید از کپسول آتش نشانی CO2 استفاده کرد. این نوع از کپسول باعث خفکی فرد مزبور می شود. کپسول CO2  یا کربن دی اکسید را معمولا برای آتش سوزی هایی که به دلیل جریان الکتریسته رخ داده استفاده می کنند. و هر کجا که لوازم الکتریکی وجود داشته باشد بهتر از این نوع کپسول استفاده کنید. و برای اطلاع از بهترین قیمت کپسول آتش نشانی CO2 بهتر است از تولید کنندگان جویا شوید. با توجه به اینکه هیچ واسطه ای این میان وجود ندارد قیمت ها بسیار مناسب اند.

کپسول های پودر و گاز هم تا حدی شبیه به کپسول آتش نشانی CO2 هستند و همانند این کپسول ها نباید برای فردی که دچار حریق شده استفاده کرد. و با توجه به اینکه نا رسانا است بیشتر مناسب لوازم الکترونیکی می باشد. همانند آشپزخانه یا شرکت ها که تعداد زیادی لوازم الکترونیکی در آن موجود هستند.و یادتان باشد که برای خرید بدنبال واسطه ها نویست مطمئنن آنها قیمت کپسول آتش نشانی پودر و گاز را خیلی بالا تر از چیزی که وجود دارد عنوان می کنند.

02

نوع دیگری از کپسول های آتش نشانی وجود دارد که عموما به آن کپسول آتش نشانی فوم و گاز می گویند. عملکرد این نوع کپسول به طول کامل با موارد قبلی متفاوت است. و برای خاموشی مایعاتی همچون روغن، بنزین، و گازوئیل مورد استفاده قرار می گیرد. هرچند این کپسول هم از رسیدن اکسیژن به مواد سوختی جلوگیری می کند و باعث تسریع روند خاموشی شعله های های اتش می شود. این نوع کپسول بیشتر در جایگاه های سوخت مورد استفاده قرار می گیرد.

با توجه به موارد گفته شده اگر در محل کارتان از مواد مشتعل استفاده می کنید این نوع کپسول بهترین انتخاب است. و اگر قصد خرید این نوع کپسول را داشتید با توجه به اینکه از سایر انواع کپسول آتش نشانی گران قیمت تر است بهتر است از مراکز معتبری که خود تولید کننده هستند خرید خود را انجام دهید. مطمئنن آنها قیمت کپسول آتش نشانی فوم و گاز را بسیار کمتر از واسطه ها عنوان می کنند. همچنین گارانتی معتبر تری خواهند داشت.

  1. سبک و خوش دست

شاید خوش دست واژه درستی برای عنوان ویژگی این کپسول ها نباشد. اما حتی استفاده از یک کپسول آتش نشانی هم باید ساده باشد تا هر کسی در هنگام اطفا حریق بتواند از آن برای خاموشی آتش استفاده کند. چرا که اگر به دلیل سنگینی وزن آن در هنگام آتش سوزی نتوانید از آن استفاده کنید داشتنش فایده چندانی ندارد.

  1. فشار قوی

مطمئنن اگر یک کپسول در هنگام استفاده از فشار قوی برخوردار نباشد نمی تواند محافظ جان شما در زمان حریق باشد. بنابراین یادتان نرود که هر ماهه آن را بررسی کنید تا اگر مشکلی برای کپسولتان پیش آمد به سرعت آن را برطرف کنید. و زمان شارژ کپسول آتش نشانی را فراموش نکنید. صرفا داشتن یک کپسول کافی نیست. باید هر ساله شارژ شود تا در بهترین حالت خود باقی بماند.

همچنین نکته ای که بسیار مهم است و باید به آن توجه نشان دهید این است که به هیچ عنوان پلمپ کپسول را باز نکنید زیرا هرگاه که از کپسول حتی به میزان کمی استفاده کنید باید آن را مجدد شارژ کنید. در غیر اینصورت از فشار آن کاسته می شود.

  1. قیمت کپسول آتش نشانی

در بالا گفتیم که قیمت یکی از اصلی ترین فاکتور هایی است که هر فردی قبل از خرید به آن توجه می کند. بنابراین بهتر است برای خرید یک کپسول آتش نشانی آن هم با قیمت مناسب نزد تولید کنندگان کپسول آتش نشانی برید. با توجه به اینکه هیچ واسطه ای در میان نمی باشد قیمت ها بسیار مناسب تر از فروشگاه هایی است که خود از تولید کنندگان خرید می کنند. یکی از بزرگترین تولید کنندگان کپسول آتش نشانی در ایران، سد حریق ناجی است. مناسب ترین قیمت کپسول آتش نشانی را دارد.

03

  1. کیفیت بالا

یک کپسول آتش نشانی خوب را از روی کیفیت و طول عمر بالایش هم می توا شناسایی کرد. مطمئنن یک کپسول آتش نشانی با کیفیت از قیمت بالا تری هم برخوردار است اما قبول کنید که هزینه بالا تر در مقابل محافظت از خطرات جانی و مالی می صرفد.

داشتن کیفیت کپسول آتش نشانی شاید حرف اول را نزند اما از مهمترین فاکتور های آن است. بنابراین اگر قصد خرید کپسول آتش نشانی را دارید حتما به آن توجه نشان دهید. زیرا در صورتی که یک کپسول بی کیفیت بخرید، طول عمر آن نیز آنقدر بالا نیست که رضایت بخش باشد. و حتما به شرکت تولید کننده و گارانتی آن توجه نشان دهید.

  1. ارائه بهترین خدمات به مشتریان

شاید ندانید اما مهم است که کپسول آتش نشانی تان را از کجا می خرید. با توجه به اینکه هر مرکز فروشی خدمات پس از فروش دارد. خدماتی همانند شارژ کپسول آتش نشانی، گارانتی، نصب کپسول آتش نشانی، بنابراین بهتر است به مرکزی که از آن اقدام به خرید کپسول آتش نشانی می کنید هم توجه نشان دهید.

  1. رضایت مشتری

شاید با خود بیندیشید که مگر رضایت مشتریان هم جزئی از ویژگی های یک کپسول آتش نشانی است، من به شما می گویم بله، از هر چیز مهمتر رضایت مشتریان یک محصول است. آنها قبل از شما آن کپسول را خریده اند و مطمئنن نظر آنها بسیار کاربردی تر است.

سخن پایانی

در این مقاله اصلی ترین ویژگی های کپسول آتش نشانی را با هم مرور کردیم. اما این همه ویژگی های یک کپسول آتش نشانی خوب نیست. بلکه بخشی از مهمترین ویژگی های آن است. در صورتی که هنوز کپسول مورد نظر خود را خریداری نکرده اید و به دنبال بهترین کپسول برای محل کار، منزل و یا خودرو خود هستید بهتراست عجله کنید. داشتن یک کپسول آتش نشانی ممکن است شما را از ایجاد خطرات جانی یا مالی نجات دهد.

اگر به دنبال خدمات ساده ای هستید، سخت گیری زیاد لزومی ندارد. اما اگر به دنبال بهترین خدمات هستید، حتما به سراغ مراکز معتبر برای خرید کپسول آتش نشانی بروید. در بالا یکی از بهترین مراکز فروش کپسول آتش نشانی را گفتیم. که نتیجه کارشان، در لبخند مشتریانشان است.