پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

در این مقاله در رابطه با بیشترین و حداکثر درآمد اساتیدی که به عنوان معلم خصوصی آنلاین فعالیت دارند توضیحاتی ارائه می شود. اگر می خواهید در زمینه تدریس خصوصی به صورت مجازی فعالیت داشته باشید این مقاله را بخوانید.

پارامترهای موثر بر درآمد اساتید تدریس خصوصی آنلاین و حضوری

درآمد معلم خصوصی آنلاین به عوامل و پارامترهای زیادی بستگی دارد. دروس تدریسی، سابقه تدریس استاد، دانشگاه محل تدریس و رشته تحصیلی مدرس و ... روی درآمد اساتید اثر می گذارد. به عنوان مثال اساتیدی که به صورت آنلاین و یا حضوری در زمینه تدریس دروس کنکوری فعالیت دارند به نسبت معلمی که دروس ابتدایی را تدریس می کند معمولا درآمد بالاتری دارند. قبول شدن در کنکور و کسب رتبه عالی به نسبت قبول شدن در امتحانات اهمیت بالاتری دارد به همین دلیل افراد حاضر هستند برای موفقیت در کنکور و قبولی در رشته های پرطرفدار مانند پزشکی و داروسازی و .... هزینه بیشتری را پرداخت نمایند. البته باید در نظر داشته باشید که به هیمن نسبت حساسیت روی انتخاب معلم آنلاین دروس کنکوری بالاتر است و اساتیدی که می خواهند در این زمینه فعالیت داشته باشند و به درآمدهای بالا برسند باید واقعا قوی کار کنند. سابقه تدریس معلم آنلاین هم روی درآمد ایشان اثر می گذارد. اساتید با تجربه واضح است که تسلط بیشتری بر روش های موثر تدریس دارند و به همین دلیل کلاس های چنین مدرسینی نرخ بالاتری هم دارد. معلم های که سابقه کاری بالایی ندارند باید از یک قیمت مناسب و معقول برای کلاس های خودشان کار را شروع نمایند و به تدریج با بهبود کیفیت کلاس هایی که برگزار می کنند می توانند به درآمدهای بالاتری هم برسند.

نحوه کسب درآمد بالا به عنوان معلم خصوصی آنلاین

اگر در زمینه نحوه کسب درآمد از تدریس آنلاین سوال دارید، همانطور که در مقاله نحوه کسب درآمد معلم خصوصی آنلاین از سایت مشرق نیوز توضیح داده شده است، برای اینکه تدریس آنلاین داشته باشید، به عنوان یک معلم خصوصی خوب و مجرب می توانید از اسکایپ، واتس آپ و یا سایت هایی مانند اسکای روم skyroom استفاده کنید. بسیاری از اساتید با استفاده از همین روش ها تدریس آنلاین را انجام می دهند. استفاده از نرم افزارهای Zoom، Cisco Webex Meetings، Adobe Connect، Schoology Learning و ... هم برای برگزاری کلاس های مجازی می تواند مفید باشد. در حال حاضر تدریس خصوصی آنلاین و اینترنتی با استقبال زیادی مواجه شده است. تدریس آنلاین مزایا و فواید بسیار زیادی دارد و هم برای اساتید و هم برای دانش آموزان و دانشجویان می تواند بسیار مفید باشد. ممکن است کلاس های مجازی و اینترنتی به اندازه کلاس های حضوری بازدهی نداشته باشد و یا برای دروس عملی قابل استفاده نباشد. اما در هر صورت، این کلاس ها برای دروس زیادی و برای یادگیری مکالمه زبان و کامپیوتر و ... بسیار مفید است.

برای اینکه تدریس آنلاین داشته باشید در مرحله اول باید به فکر جذب شاگرد باشید. راهکارهای مختلفی برای جذب شاگرد وجود دارد که به جرات می توان گفت بهترین یا یکی از بهترین راهکارهای موجود ثبت تبلیغات تدریس خصوصی در سایت ایران مدرس www.IranModares.com است. ایران مدرس بزرگترین سایت تدریس خصوصی ایران است و تا سال 1400 بیش از 24000 مدرس ثبت نامی دارد. با درج تبلیغ در این سایت می توانید به صورت مستقیم و بدون واسطه با متقاضیان تدریس خصوصی در ارتباط باشید. استفاده از شبکه های اجتماعی هم برای جذب شاگرد می تواند مفید باشد. از نمونه سایت های تدریس خصوصی دیگر می توان به www.tutor.com اشاره نمود.

یک مثال واقعی از درآمد کار تدریس خصوصی آنلاین

در حال حاضر هزینه 1 جلسه کلاس خصوصی آنلاین را اگر 200 هزار تومان در نظر بگیریم قیمت متوسطی را لحاظ نموده ایم. فرض کنید یک استاد خوب ریاضی، فیزیک، شیمی، زبان انگلیسی، زیست، عربی، ادبیات فارسی، دروس دانشگاهی و کنکوری، آمار و یا هر درس دیگری با این نرخ به صورت متوسط 4 جلسه کلاس در طول روز داشته باشد (یعنی 6 ساعت تدریس کند). این استاد در یک روز درآمدی معادل 800 هزار تومان  و در یک ماه درآمدی برابر با 24 میلیون تومان خواهد داشت. اساتید برند و با تجربه ای که همین الان در حال تدریس آنلاین هستند که برای هر جلسه تدریس نرخ بسیار بالاتری را هم در نظر می گیرند و درآمد ایشان بسیار بیشتر می باشد.

مقایسه هزینه معلم خصوصی آنلاین با کلاس حضوری در منزل

به صورت کلی نرخ و قیمت کلاس های تدریس خصوصی که به صورت آنلاین برگزار می شود به نسبت کلاس های حضوری کمتر است. کلاس های آنلاین مزیت های بسیار زیادی دارد و یکی از مزیت های این کلاس ها این است که به نسبت کلاس های تدریس خصوصی در منزل نرخ کمتری دارد. کلاس های آنلاین از اساتید هم وقت کمتری می گیرد و معلم های خصوصی وقتی به صورت مجازی تدریس می کنند لازم نیست مدت زمان زیادی را در مسیر رسیدن به کلاس های خودشان از دست بدهند. در شهرهای بزرگ مانند تهران، تبریز، اصفهان، مشهد و .... معضل ترافیک بسیار جدی است و اساتید و مدرسین تدریس خصوصی برای برگزاری کلاس های حضوری باید زمان زیادی را در نظر بگیرند. بنابراین، وقتی کلاس به صورت اینترنتی برگزار می شود مسلما نرخ را ارزانتر در نظر می گیرند.

کلاس های آنلاین ریاضی و سایر دروس به نسبت کلاس های تدریس خصوصی در منزل معمولا ارزان تر است. مثلا اگر یک جلسه تدریس ریاضی عمومی 1 و 2 دانشگاه به صورت حضوری 150 هزار تومان باشد آنلاین را 100 هزار تومان هم انجام می دهند. در ایام امتحانات قیمت تدریس خصوصی ریاضی و کلاسهای خصوصی سایر دروس بالاتر است. در ایام امتحانات مدرسین سرشان شلوق تر بوده و هماهنگ کردن با آنها برای کلاسهای خصوصی سخت تر هم می باشد. منبع: http://university-teaching.blogfa.com/

توصیه هایی برای کسب درآمد بالا از تدریس خصوصی مجازی

1- افزایش کیفیت جلسات تدریس: هر چه کیفیت کلاسهای تدریس خصوصی خودتان را بیشتر کنید شاگردهای شما برای ادامه کلاس یا شما مشتاق تر خواهند بود و در ترم های بعد هم برای درسهای دیگرشان دوباره با شما تماس خواهند گرفت.

2- بر دروس تدریسی خودتان مسلط باشید: تسلط شما بر دروس تدریسی در شروع کار تدریس باعث می شود اعتماد به نفس بالاتری هم داشته باشید. از همان جلسه اول تدریس سعی کنید رفتاری مانند یک مدرس مجرب و با سابقه داشته باشید.

3- در جلسه اول تدریس عالی عمل کنید: در جلسه اول تدریس خصوصی حتی به نسبت حالت های معمول خودتان هم بهتر عمل کنید. چون دیدی که شاگرد شما در جلسه اول به نسبت تدریس شما پیدا می کند برای جلسات بعد هم باقی می ماند.

4- از حد انتظار شاگردانتان بالاتر بروید: اگر شما می خواهید در کار تدریس بسیار موفق باشید و از سیل افراد و مدرسین معمولی جدا شوید باید متمایز عمل کنید. اگر کلاسها را از اول یک ساعت و ربع هماهنگ کرده اید یک ساعت و نیم در کلاس بمانید.

5- وقتی تماس گرفته شد خوب حرف بزنید: روی نحوه حرف زدن خودتان وقتی برای کلاسهای خصوصی با شما تماس گرفته می شود کار کنید. با اطمینان و اعتماد به نفس حرف بزنید. با عضویت در سایت تدریس خصوصی ایران مدرس می توانید به صورت مستقیم با متقاضیان تدریس خصوصی در ارتباط باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه نحوه کسب درآمد بالا از تدریس خصوصی و آنلاین بر روی این لینک کلیک کنید.