امیررضا واعظ آشتیانی گفت: بارها گفته‌ام که آقای لاریجانی بعد از پایان کارش در مجلس باید یک ریکاوری سیاسی انجام دهد اما گویا خودش تمایل دارد در بطن مسائل سیاسی باقی بماند.

لاریجانی بهانه به دست فرصت‌طلبان ندهد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: نامه اخیر 30 صفحه‌ای علی لاریجانی در ادامه انتقادهای مکرر او به شورای نگهبان این پرسش را به‌وجود می‌آورد که علی لاریجانی با سابقه طولانی سیاست‌ورزی در پی چه هدفی است؟

امیررضا واعظ آشتیانی، فعال و تحلیلگر سیاسی، درباره این موضوع به «مثلث‌آنلاین» گفت: «من باور دارم که هرچه حساسیت به مواضع پی‌درپی آقای لاریجانی بالا می‌رود،  وضعیت او پیچیده‌تر می‌شود. به هر حال این حق همه افراد است که نسبت به دستگاه‌ها، سازمان‌ها و قوا اظهار نظر کنند؛ چنانکه همین حالا من درباره آقای لاریجانی اظهارنظر می‌کنم اما باید مطالبه‌گری‌مان به گونه‌ای باشد که منجر به ایجاد فضایی برای فرصت‌طلبان نشود. عده‌ای که تخریب نظام از اهداف آنهاست -چه در داخل و چه در خارج- نشسته‌اند و به‌دنبال بهانه‌جویی هستند و انتقادهای پی‌درپی آقای لاریجانی به شورای نگهبان این بهانه را به آنها می‌دهد».

او ادامه داد: «شاید آقای لاریجانی هرگز از توضیحات شورای نگهبان درباره ردصلاحیتش قانع نشود که این هم حق او است اما اینکه پاسخی 30صفحه‌ای به شورای نگهبان بدهد یا بیانیه‌های مختلف منتشر کند و آنها در اختیار رسانه‌ها قرار بگیرد، صحیح به نظر نمی‌رسد».

این فعال سیاسی بیان کرد: «اکنون زمان مناسبی برای حاشیه‌سازی نیست. کشور در شرایطی نیست که برخی شخصیت‌ها با اظهارنظرهایشان حاشیه‌‌های جدید برای کشور ایجاد کنند و چه‌بسا همین حاشیه‌ها می‌تواند به گروه‌ها و افرادی که در پی انتقام‌گرفتن از نظام هستند، فرصت بدهد».

او درباره وضعیت کنونی علی لاریجانی در عالم سیاست اظهار کرد: «من بارها گفته‌ام که آقای لاریجانی بعد از پایان کارش در مجلس باید یک ریکاوری سیاسی انجام دهد اما گویا خودش تمایل دارد در بطن مسائل سیاسی باقی بماند. آقای لاریجانی 12سال رئیس‌ قوه مقننه کشور بوده است و حتما باید نفع و ضرر این اظهارنظرهای پرحاشیه را در نظر بگیرد. آقای لاریجانی فردی با تجربه است که برای نظام منشأ خیر بوده است و گرچه مطالبه‌گری حق او است اما نباید کلیت فضای سیاسی و منافع جمعی مردم را فدای خودش کند. من تصور می‌کنم کسانی که به آقای لاریجانی مشاوره می‌دهند از پختگی لازم برخوردار نیستند».

واعظ آشتیانی درباره هدف لاریجانی از انتقادهای مستمر به شورای نگهبان تصریح کرد: «البته این را هم بگویم که شاید هدف آقای لاریجانی از طرح موضوعاتی مانند انتقادهای مکرر به شورای نگهبان این باشد که در افکار عمومی همچنان مطرح باشد. شاید او نمی‌خواهد از یادها برود و سعی می‌کند با چنین اظهارنظرهایی خود را موردتوجه خبرگزاری‌ها، روزنامه‌ها و سایت‌های خبری قرار دهد».

او در پایان گفت: «در نهایت ذکر یک نکته لازم به نظر می‌رسد؛ آنکه با همه اینها فراموش نکنیم که آقای لاریجانی همواره جزو نیروهای تأثیرگذار در نظام بوده است؛ او سال‌ها خدمات زیادی به کشور و انقلاب کرده است و افزون بر همه اینها هنوز مورد اعتماد شخص مقام معظم رهبری است و حکم اخیر رهبر انقلاب در انتصاب آقای لاریجانی به عضویت شورای عالی انقلاب فرهنگی مؤید همین موضوع است؛ پس گرچه انتقادهایی به رویکرد اخیر آقای لاریجانی وارد است اما نباید به‌گونه‌ای با او مواجه شویم که هم در آینده نتواند به کشور خدمت کند و هم خدمات گذشته‌اش فراموش شود».