۲ هزار دانش‌آموز در تهران، ۱۸۰ دانش‌آموز در بویراحمد، ۴۸ دانش‌آموز در قم و ۱۵ دانش‌آموز و چهار معلم در ایلام؛ این آخرین آمار از ابتلای دانش‌آموزان و معلمان به کروناست. در همین مورد یک کارشناس سلامت آموزش‌وپرورش شهرستان دامغان به تجارت‌نیوز می‌گوید به آنها دستور داده شده که آماری از وضعیت دانش‌آموزان و ابتلای آنها به کرونا ندهند!

جولان کرونا در مدارس | آمار کرونا دانش آموزان رو به افزایش است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

ابتدای آذرماه حضور دانش‌آموزان در مدارس الزامی شد اما هنوز آذرماه به پایان نرسیده ابتلای دانش‌آموزان به کرونا خبرساز شده است.

 معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش ایلام می‌گوید در یک ماه گذشته که مدارس بازگشایی شدند، حدود ۱۵ نفر از دانش‌آموزان و چهار نفر از فرهنگیان به کرونا مبتلا شدند.

 ۲ هزار دانش‌آموز در تهران، ۱۸۰ دانش‌آموز در بویراحمد، ۴۸ دانش‌آموز در قم و ۱۵ دانش‌آموز و چهار معلم در ایلام؛ این آخرین آمار از ابتلای دانش‌آموزان و معلمان به کروناست. در همین مورد یک کارشناس سلامت آموزش‌وپرورش شهرستان دامغان به تجارت‌نیوز می‌گوید به آنها دستور داده شده که آماری از وضعیت دانش‌آموزان و ابتلای آنها به کرونا ندهند!

آموزش حضوری در مدارس از مهرماه کم کم آغاز شد، برخی هم از آبان ماه به مدرسه رفتند، اما از اول آذرماه آنطور که سرپرست وقت وزارت آموزش‌و‌پرورش گفته بود حضور همه دانش‌آموزان در مدارس الزامی شد.

گزارش واکسیناسیون نظام آموزشی کشور از سوی مرکز فناوری اطلاعات وزارت بهداشت نشان می‌دهد تاکنون ۸۲ درصد دانش‌آموزان پایه هفتم تا دوازدهم دز اول را  تزریق کرده‌اند و ۶۲ درصد از دانش‌آموزان کامل واکسینه شدند.

ابتلای ۱۵ دانش‌آموز و چهار معلم به کرونا در ایلام

تجارت‌نیوز برای اطلاع از وضعیت دانش‌آموزان در برخی از استان‌ها پیگیری کرد، اما آموزش‌وپرورش برخی استان‌ها ابراز بی‌اطلاعی کردند.

ایلام؛ پور میرزا، معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش‌وپرورش ایلام: تاکنون مشکل عمده‌ای برای ابتلای دانش‌آموزان و فرهنگیان به کرونا نداشتیم. در یک ماه گذشته که مدارس بازگشایی شدند، حدود ۱۵ نفر از دانش‌آموزان و چهار نفر از فرهنگیان به کرونا مبتلا شدند.

سیستان و بلوچستان؛ گلی، مدیر روابط عمومی آموزش‌وپرورش استان سیستان و بلوچستان: تاکنون گزارشی از ابتلای دانش‌آموزان نداشتیم. اختیار تام به مدارس دادیم که اگر معلم یا دانش‌آموز مبتلا به کرونا داشتند، نسبت به تعطیلی کلاس یا مدرسه اقدام کنند.

اجازه نداریم اطلاعات دهیم!

سمنان؛ ملایی، روابط عمومی آموزش‌وپرورش سمنان: تاکنون هیچ گزارشی از ابتلا به کرونا در مدارس نداشتیم.

این در حالی است که طاهری، کارشناس سلامت اداره آموزش‌وپرورش شهرستان دامغان در استان سمنان به تجارت‌نیوز می‌گوید: «از سوی حراست به ما گفته شده که هیچ اطلاعاتی از وضعیت دانش‌آموزان و ابتلای آنها به کرونا ندهیم.»

آذربایجان غربی؛ محمدپور، روابط عمومی آموزش‌وپرورش آذربایجان غربی: در زمینه ابتلای دانش‌آموزان به کرونا تاکنون به ما گزارشی نشده است.

آماری از ابتلای دانش‌آموزان به کرونا نداریم!

در حالی که آموزش‌وپرورش باید نسبت وضعیت مدارس، دانش‌آموزان و معلمان مطلع باشد و در صورت نیاز تصمیم لازم را برای مدارس بگیرد، برخی از ادارات این حوزه از وضعیت ابتلای دانش‌آموزان ابراز بی‌اطلاعی کرده و می‌گویند باید از علوم پرشکی آمار بگیرید و علوم پزشکی نیز می‌گوید ما آماری در این زمینه نداریم.

مشهد؛ روابط عمومی آموزش‌وپرورش مشهد و روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد: آماری از ابتلای دانش‌آموزان به کرونا نداریم.

کردستان؛ روابط عمومی آموزش‌وپرورش کردستان: آماری از ابتلای دانش‌آموزان به کرونا نداریم.

کرمان؛ روابط عمومی آموزش‌وپرورش کرمان: آماری از ابتلای دانش‌آموزان به کرونا نداریم.

دومینوی ابتلای دانش‌آموزان به کرونا

برخی از خانواده‌ها نگران ابتلای دانش‌آموزان به کرونا و مخالف بازگشایی مدارس بودند. اما همان زمان کاظمی، سرپرست وقت وزارت آموزش‌وپرورش گفت که میزان موافقت والدین با حضور دانش‌آموزان در مدرسه نزدیک به ۷۰ درصد است.

هنوز آذرماه تمام نشده اما ابتلای دانش‌آموزان به کرونا خبرساز شد. ابتدا رئیس مرکز بهداشت قم از ابتلای ۱۸ دانش‌آموز از ۱۵ آبان که مدارس به صورت رسمی بازگشایی شد تا دهم آذر خبر داد.

بعد از آن رئیس شبکه بهداشت شهرستان بویراحمد از ابتلای ۱۸۰ دانش‌آموزان به کرونا خبر داد. اواخر مهرماه بود که سرپرست وزارت آموزش و پرورش اواخر مهرماه گفته بود در کهگیلویه و بویراحمد به علت پراکندگی مدارس و کمی تراکم جمعیتی، بیش از هزار مدرسه فعالیت آموزشی حضوری خود را آغاز کرده‌اند.

روز گذشته نیز استاندار تهران از ابتلای دو هزار دانش‌آموز به کرونا در تهران خبر داد. این در حالی است که به گفته او صددرصد مدارس بازگشایی شده اما ۳۰ درصد دانش‌آموزان به طور متوسط در مدارس حضور دارند.

البته آنچه در میان ابراز بی‌توجهی برخی از مقامات گم شده، نگرانی دانش‌آموزان و خانواده‌هاست. موضوع این است که نه ساختار آموزش مجازی آنقدر قوی است که خانواده‌های موافق بازگشایی نگران افت تحصیل دانش‌آموزان نباشند، نه مدارس برای آموزش حضوری مناسب‌سازی شده که مخالفان نگران حضوری شدن مدارس نباشند.