محمدصادق کوشکی گفت: اساسا میان برخورد آقای رئیسی با آقای روحانی در مواجهه با منتقدان و معترضان تفاوت اساسی وجود دارد. آقای رئیسی به مردم احترام می‌گذارد و برخورد مؤدبی با مردم دارد، در حالی که آقای روحانی اصلا این‌طور نبود.

وظیفه دولت در مواجهه با اعتراضات صنفی چیست؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: اعتراضات صنفی روبه افزایش است؛ از کشاورزان اصفهان گرفته تا معلمان و به نظر می‌رسد تعدد اعتراضات می‌توان زنگ خطری برای دولت باشد که باید بتواند از پس تأمین مطالبات مردم برآید.

محمدصادق کوشکی درباره اتعدد اعتراضات صنفی به «مثلث‌آنلاین» گفت: «اعتراضات صنفی یک حق است و کاملا طبیعی است که مردم وقتی مطالباتی داشته باشند، اعتراض کنند. اعتراضات صنفی وقتی رخ می‌دهد که مطالبات مردم در طول زمان شنیده نمی‌شود. اگر دولت و به تعبیری حاکمیت -زیرا ممکن است برخی مطالبات متوجه مجلس یا قوه قضائیه هم باشد- مطالبات را بشوند و با مردم سخن بگوید، اصلا کار به تجمع کشیده نمی‌شود».

او ادامه داد: «مسئولان توجه نمی‌کنند که باید در میان اقشار مردم حضور داشته باشند و مشکلات آنها را بشنوند و اگر کوتاهی‌ای صورت گرفته، از مردم عذرخواهی کنند و تمام تلاششان را به کار گیرند تا مشکلات حل شود. در این صورت اصلا تجمعی شکل نمی‌گیرد و مشکلات مردم هم رفع می‌شود؛ بنابراین راه اصلی این است مسئولان پیش از آنکه مردم عصبانی شوند، سخنانشان را بشنوند. درباره معلمان هم همین موضوع صادق است و ای کاش پیش از آنکه معلمان به ستوه آیند، مسئولان جلسات متعددی با نمایندگان معلمان می‌گذاشتند تا راهی برای احقاق حقوق و انجام مطالباتشان پیدا می‌کردند».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «نمی‌خواهم بر این موضوع خیلی تکیه کنم زیرا حق مردم است که اعتراض کنند به خصوص اینکه مطالباتشان صنفی است اما به هر حال برایم عجیب است که چرا این میزان اعتراضات صنفی در همین چندماهه رخ داده است و چرا در دوران آقای روحانی که همین مشکلات وجود داشت، این اعتراضات انجام نمی‌شد؟ این را گفتم که بگویم صرفا برایم یک پرسش وجود دارد؛ وگرنه باز هم تأکید می‌کنم که اعتراضات صنفی حق مردم است و در این موضوع تردیدی نیست».

کوشکی در پایان درباره قیاس رفتار رئیسی با روحانی در مواجهه با منتقدان و معترضان گفت: «اساسا میان برخورد آقای رئیسی با آقای روحانی در مواجهه با منتقدان و معترضان تفاوت اساسی وجود دارد. آقای رئیسی به مردم احترام می‌گذارد و برخورد مؤدبی با مردم دارد، در حالی که آقای روحانی اصلا این‌طور نبود و امیدوارم همه وزرا و دیگر مسئولان دولت سیزدهم هم به شیوه آقای رئیسی با مردم برخورد کنند و تواضع داشته باشند و مردم را ولی‌نعمت خود بدانند. تا امروز ندیده‌ایم که وزیر آموزش و پروش در میان معلمان حاضر شود اما زمان اعتراضات کشاورزان دیدیم که وزیر نیرو میان آنها حاضر شد و رفتار مؤدبانه‌ای داشت».