ماجرای گوهر عشقی و هواپیمای اوکراینی یک وجه تشابه جدی دارد و آن تاخیر در اعلام روایت درست از ماجرا است. در یکی 7 روز و در دیگری 3 روز زمان گذشت تا روایت اصلی منتشر شود. مسئله این است که کشف حقیقت زمان بر است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

فارس پلاس: ماجرای زخمی شدن گوهر عشقی و سقوط هواپیمای اوکراینی یک وجه تشابه جدی دارد. به روایت هر دو ماجرا دقت کنید:

اولین خبر از گوهر عشقی روز جمعه منتشر شد. در این خبر اعلام شد افراد ناشناس گوهر عشقی را مجروح کردند. این موج خبری تا دیشب ادامه داشت یعنی ۷ روز تمام روایت اصلی این بود که افرادی منتسب به نظام یک پیرزن را مجروح کردند.

در ماجرای هواپیمای اوکراینی هم اولین خبر سقوط چهارشنبه ۱۸ دی ماه ۹۸ منتشر شد و اطلاعیه ستاد کل نیروهای مشترک مبنی بر خطای انسانی ۲۱ دی ماه یعنی حدود ۳ روز بعد.

وجه مشترک این دو ماجرا تاخیر در انتشار روایت درست از یک پدیده است. تفاوت آنها نیز در این است که روایت درست ماجرای گوهر عشقی به نفع جمهوری اسلامی ایران است و برعکس روایت درست سقوط هواپیمای اوکراینی حاکی از یک خطای انسانی توسط پدافند نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران.

این دو اتفاق یک نشانه است: جمهوری اسلامی ایران صداقت دارد؛ چه به نفعش باشد و چه به ضررش، دروغ در قاموس جمهوری اسلامی ایران جایگاهی ندارد. اما اعلام حقیقت ماجرا کمی زمان بر است.

در موارد مشابه نیز در سایر کشورها شاهد هستیم تا اعلام نتایج بررسی ها چندین ماه حتی تا ۷ یا ۸ ماه زمان می گذرد تا اصل ماجرا به طور کامل دقیق شود حال آنکه در ایران حادثه ای مانند هواپیمای اوکراینی با کمترین زمان ممکن به نتیجه رسید و اعلام رسمی هم شد.

در مدت زمانی هم که گذشت تا مسئله روشن شود برخی مواضعی گرفتند که به دلیل شواهد ناقص و مشکوک ماجرا دچار خطای در فهم ماجرا شده بودند و بنای بازنمایی خلاف ماجرا نبود. با تبیین دقیق ماجرا و به محض یقین از اصل روایت درست صادقانه روایت اصلی منتشر شد.

انتهای پیام/