رکنا | عضو هیات تحقیق و تفحص از بانک‌ها در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که قوه مقننه و دستگاه‌های مسوول اجازه نخواهند داد فرار مدیرعامل بانک لندن‌نشین شبیه خاوری تکرار شود.

نماینده مجلس: نمی گذاریم ماجرای خاوری دوباره تکرار شود
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

احسان ارکانی با اشاره به تبعات فرار «محمود خاوری» ‌مدیرعامل اسبق بانک ملی به کانادا که کماکان گریبانگیر افکار عمومی است به خبرنگاران گفت: متاسفانه اخبار و اسناد منتشرشده حاکی از سکونت خانواده مدیرعامل یک بانک خصوصی در انگلیس و سفرهای متعدد وی به لندن است.

عضو هیئت تحقیق و تفحص از بانک‌ها در مجلس شورای اسلامی افزود: جای سوال جدی وجود دارد که چگونه چنین فردی صلاحیت در اختیار داشتن اطلاعات را دارد و مدیرعامل بانکی با میلیون‌ها سپرده‌گذار است و باید وزارت اقتصاد و بانک مرکزی توضیح دهند چگونه صلاحیت این مدیر بانکی تایید شده است.

ارکانی با بیان اینکه سفرهای متعدد این فرد به انگلیس  در ۲ سال گذشته مشکوک است، گفت: زیان انباشته بالای بانک تحت مدیریت این فرد در دو سال اخیر و تعلیق نماد بورسی این بانک به علت عدم شفاف‌سازی طی ماه‌های گذشته تنها بخشی از عملکرد مدیرعامل لندن‌نشین در طول دوران مدیریتش است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خاطرنشان کرد: ضرورت دارد نهادهای نظارتی، بانک مرکزی و وزارت اقتصاد این موضوع را مورد توجه قرار دهند و در بررسی صلاحیت این فرد برای تصدی مسوولیت‌های مهم بانکی تجدیدنظر صورت پذیرد. البته مجلس و دستگاه‌های مسوول اجازه نخواهند داد تجربه تلخ فرار «محمود خاوری» تکرار شود.

گفتنی است ، «محمود خاوری» مدیر عامل اسبق بانک ملی ایران و از مجرمان محکوم شده در اختلاس ۳ هزار میلیارد تومانی در مهر ۱۳۹۰ به بهانه مشکلات عصبی حادث‌شده و بیماری مزمن» از مقام خود استعفا داد و به کشور کانادا که تابعیت آن را دارا بود گریخت.