ناصر ایمانی به سایت «خبر سراسری» گفت: آقای لاریجانی پاسخی در حوزه مسائل شخصی خودشان دادند که به‌نظر من قابل توجه است و باید مورد دقت قرار بگیرد.

ناصر ایمانی: لاریجانی از عرصه سیاست کنار نمی‌رود
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث‌آنلاین، به نقل از سایت خبر سراسری، علی لاریجانی در میان صحنه سیاسی ایران نقش چندگانه دارد. از سویی سابقه مفصل همکاری با اصولگرایان و از سویی نزدیکی به اصلاح طلبان راست و تیم روحانی سابقه ی لاریجانی را چند وجهی کرده است اما حالا هم پیمانان قدیمی او را به مسائلی منتصب میکنند که برای جامعه جای سوال است. از سویی لاریجانی بنظر نمی رسد شخصیتی باشد که به این سادگی از صحنه ی سیاسی خارج شود.

ناصر ایمانی فعال سیاسی اصولگرا درباره تحلیل سرنوشت سیاسی لاریجانی به سایت «خبر سراسری» گفت: «آقای لاریجانی یک سیر تتورات سیاسی به لحاظ شخصی داشتند. آقای لاریجانی صدا و سیما و رویکردشان از نظر سیاسی در آن دوران ده ساله مسلما مقداری با آقای لاریجانی دوازده سال ریاست مجلس بخصوص هشت سال آخر ایشان متفاوت است و تغییراتی در خط مشی شان داشتند و در این تردیدی نیست. این تغییرات در واقع باعث شد که ایشان مقداری با جناح مطلوب خودش فاصله بگیرد و این جناح نیز با ایشان فاصله بگیرد. در واقع اگر بخواهم دقیق تر بگویم سیر تتروات سیاسی علی لاریجانی از اواخر دولت دوم احمدی نژاد شروع شد و بمب باران تبلیغاتی که علیه خاندان لاریجانی توسط احمدی نژاد انجام شد و یکشنبه سیاه مجلس و.. آقای لاریجانی شاید توقع داشتند که جریان اصولگرا در مقابل حملات احمدی نژاد به تعبیر بهتر حملات غیرمنصفانه احمدی نژاد واکنش مناسب نشان دهد که این اتفاق نیفتاد و به تدریج باعث شد آقای لاریجانی با این جریان فاصله گرفتند و بعد هم که یک گروهی به نام جبهه پایداری پیدا شدند و یکی از سیبل های خودشان را آقای لاریجانی قرار دادند و حملات زیادی به ایشان کرده و میکنند آقای لاریجانی مقداری نسبت به آن ها نظرات تندی بطور طبیعی داشت که آقای لاریجانی خدمات زیادی هم به ان ها کرده بود  و همین موضوع باعث شد که فاصله بیشتر شود و نزدیک شدن آقای لاریجانی به دولت آقای روحانی هم همانا! این مسئله باعث برخورد های بیشتری میان اقای لاریجانی با جریان اصولگرا شد البته نمی‌خواهم قضاوت کنم که کدام طرف تقصیر بیشتری داشت اما هر دو طرف قصوراتی داشتند و باعث شد آقای لاریجانی تا اواخر دوران ریاست مجلس چندان مدافعی در میان سران اصولگرایان نداشته باشد».

او درباره نامه شورای نگهبان و پاسخ علی لاریجانی به سایت «خبر سراسری» گفت: «ما بنا را باید بر این بگذاریم که شورای محترم نگهبان در واقع تحت تاثیر جریان های سیاسی رایج در کشور نیست و با توجه به این موضوع ایراداتی را به آقای لاریجانی مطرح کردند ایرادات شخصی و سیاسی است که البته آقای لاریجانی هم پاسخی در مورد آن ها بخصوص در حوزه مسائل شخصی خودشان دادند که بنظر من قابل توجه است و در واقع این موضوع باید مورد دقت قرار بگیرد که یک تحولی در مسئله تأیید صلاحیت ها به اعتقاد بنده با این نامه و پاسخ‌های لاریجانی به وجود آمد که افکار عمومی را نسبت به تأیید صلاحیت و ردصلاحیت‌ها حساس کرد. به تعبیر دقیق تر افکار عمومی را با این سوال مواجه کرد که اگر تایید و رد صلاحیت ها طی سال های گذشته توسط شورای محترم نگهبان به همین شکل بوده که در مورد شخصیتی مانند لاریجانی اتفاق افتاده است باعث تاسف است. بخصوص در مورد تایید صلاحیت ها! چون معمولا اعتراضات در زمان رد صلاحیت ها رخ می دهد و کسانیکه به ناحق تایید صلاحیت شده باشند و افراد غیر ذی صلاح تایید صلاحیت شده باشند آثار منفی آن برای کشور بسیار بیشتر است منتهی کسی متوجه این ها نمی شود. بنابراین یک سوال بزرگ در این چند روز گذشته به وجود آمد که واقعا تایید صلاحیت ها و رد صلاحیت ها در طی سال های گذشته با این دلایل بوده است؟این خیلی باعث تاسف است».

به گزارش سایت «خبر سراسری» در پایان ایمانی درباره حضور دوباره لاریجانی در صحنه قدرت گفت: «من گمان نمی‌کنم ایشان از صحنه سیاست خارج شوند و در این صحنه باقی خواهند ماند و بنظرمن باید از این مسئله استقبال کرد به هر حال ایشان یک چهره سرد و گرم چشیده سیاسی است و در واقع باید از وجود ایشان بهره برداری شود اگرچه انتقاداتی ممکن است به ایشان وارد باشد».