یک ژنرال سابق ارتش رژیم صهیونیستی نسبت به عواقب هرگونه ماجراحویی تل آویو در منطقه هشدار داد و تاکید کرد که ارتش این رژیم آماده نبرد منطقه‌ای نیست.

هزاران راکت و موشک در انتظار حماقت تل آویو
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

یک ژنرال سابق ارتش رژیم صهیونیستی پیش بینی کرد که در صورت هرگونه حماقت تل آویو در حمله به ایران، روزانه سه هزار راکت و موشک در انتظار این رژیم است.

به گزارش شبکه خبری «پرس تی وی» «اسحاق بریک» از ژنرال‌های سابق رژیم صهیونیستی هشدار داد که ارتش اسرائیل برای جنگ منطقه‌ای آماده نیست، زیرا گروه‌های طرفدار ایران در سوریه، یمن و عراق و حماس در نوار غزه، به طور همزمان به اسرائیل موشک شلیک خواهند کرد.

وی افزود که این جنگی چند جبهه‌ای خواهد بود که اسرائیل برای آن آماده نیست. ژنرال بریک گفت، یک جنگ جدید ما را به سال‌ها قبل خواهد برد. دشواری‌هایی که در طول جنگ‌های قبلی از سر گذرانده‌ایم، در مقایسه با پیامدهای رویارویی آینده هیچ نخواهد بود. به گفته وی، که ارتش اسرائیل برای هیچ جنگی در آینده آماده نیست.

یک اندیشکده آمریکایی نیز در تحلیلی در روز دوشنبه نسبت به ماجرای جویی تل آویو هشدار داد.

اندیشکده آمریکایی «شورای آتلانتیک» در تحلیلی بر بی‌فایده بودن ادعای صهیونیست‌ها در زمینه حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران نوشت، علاوه بر چالش‌های عملیاتی در اجرای چنین حمله‌ نظامی، به‌ویژه با توجه به استقرار یگان‌های زمین به هوا توسط نیروهای ایران که عمدتاً بر اساس سامانه موشکی «اس-۳۰۰» و سامانه‌های بومی مانند «باور-۳۷۳» و «سوم خرداد است، تل آویو با چالش‌های راهبردی دیگر پیش روست.

«دنی سیترینوویچ» تحلیلگر اندیشکده آتلانتیک در نوشت، برخلاف عراق و سوریه که برنامه‌های هسته‌ای متکی بر راکتورهای هسته‌ای واحدی داشتند و اسرائیل به ترتیب در سال‌های ۱۹۸۱ و ۲۰۰۷  آن‌ها را نابود کرد، برنامه ایران بر اساس دو تاسیسات غنی‌سازی بسیار محافظت شده و غیرمتمرکز است.

علاوه بر این، در حالی که زیرساخت‌های هسته‌ای عراق توسط فرانسه و سوریه توسط کره شمالی ساخته شده است، زیر ساخت دانش هسته‌ای ایران بر اساس دانش دانشمندان هسته ای بومی است. به عبارت دیگر، حتی اگر تاسیاست هسته‌ای ایران نابود شوند، دانش هسته‌ای بومی دانشمندان ایرانی را قادر می‌سازد تا برنامه هسته‌ای را به سرعت بازسازی کنند.

علاوه بر این، بر خلاف حملات اسرائیل به برنامه‌های هسته‌ای عراق و سوریه، که هیچ واکنشی در پی نداشت، ایران و نیروهای نیابتی منطقه‌ای آن به حمله به ایران پاسخ خواهند داد. به عبارت دیگر، 1.5 میلیارد دلاری که به نیروهای دفاعی اسرائیل برای تدارک حمله نظامی احتمالی به ایران داده شده، تنها آغاز هزینه های اسرائیل است، چرا که پاسخ «محور مقاومت» عواقب نجومی برای اسرائیل خواهد داشت.