فارس | رئیس جمهور آذربایجان در دیدار وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: ما با دخالت کشورهای خارج از منطقه در مسائل منطقه مخالف هستیم.

چراغ سبز یا پشیمانی الهام علی‌اف | تمایل آذربایجان برای گسترش روابط با ایران
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان در باکو دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار گسترش مناسبات دو کشور و تحولات منطقه ای مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت. 

در این ملاقات که عصر امروز (چهارشنبه) انجام شد، امیرعبداللهیان اراده مقامات عالی دو کشور مبنی بر گسترش روابط دوجانبه و اشتراکات منحصر به فرد جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان را مورد تاکید قرار داده و اظهار داشت: روابط دو کشور فصل جدیدی را آغاز کرده است و این امر آثار مثبتی برای دو کشور خواهد داشت. ما آماده نهایی کردن تمام پروژه های قبلی و بنیان توافقات جدید میان دو کشور هستیم. 

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به حضور جمهوری اسلامی ایران در ترتیبات موسوم به ۳+۳، اینگونه همکاری ها را به نفع تحکیم صلح و ثبات در منطقه توصیف و تاکید کرد که نیروهای فرامنطقه ای حق دخالت در مسائل منطقه را ندارند و کشورهای منطقه، خود می توانند مشکلات آن را حل کنند. 

در این دیدار الهام علی اف، رئیس جمهوری آذربایجان بر اهمیت روابط دو کشور همسایه و مسلمان اشاره کرد و افزود: مایلیم این روابط را در همه زمینه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی گسترش دهیم. پروژه های مهم بین دو کشور بایستی نهایی شوند.‌

الهام علی اف تاکید کرد که مسائل منطقه ای بایستی توسط کشورهای منطقه حل و فصل شود و ما با دخالت کشورهای خارج از منطقه در مسائل منطقه مخالف هستیم. ما اتصالات منطقه ای را برای همه کشورهای منطقه مفید می دانیم. 

رئیس جمهور آذربایجان دیدار اخیر خود با آیت الله رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران در عشق آباد در حاشیه اجلاس سران کشورهای عضو اکو را  یادآور شد و آن را ثمربخش خواند.