فعال سیاسی اصولگرا گفت: هرچند انجام امور زمان بر است اما به دلیل بالا بودن توقعات اجتماعی برآمده از شعارهای دولت در روزهای نخست آغاز کار، باعث شده که فشار روی دولت و مجلس بسیار زیاد باشد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاسی فردا: بی ثباتی بازار و روند مهارناپذیر افزایش قیمت ها موجب شده کم کم این ذهنیت در افکارعمومی شکل بگیرد که تغییر در تیم اقتصادی دولت اجتناب ناپذیر است اما در مقابل این دیدگاه نیز وجود دارد که هنوز زمان زیادی از تشکیل دولت نگذاشته و باید فرصت بیشتری به اعضای تیم اقتصادی دولت داد.محمدعلی پورمختار در گفتگو با فردا درباره نگاه مجلس به عملکرد تیم اقتصادی دولت گفت: نمایندگان بیشتر با مردم به طور مستقیم در ارتباط هستند، از این رو مسائل و مشکلات بیشتر به آنها منتقل می شوند و حتی می توان بیان کرد که نمایندگان مستقیم با مسائل و مشکلات جامعه درگیر هستند، از این رو تحت فشار قرار می گیرند.

وی با اشاره به افزایش تورم و گرانی کالا و خدمات افزود: برخی این گرانی ها به طور مستقیم و آشکار از سوی دولت اعمال می شود، به طور مشخص وزارت صمت قیمت خودروها را 18 درصد افزایش داد. از طرفی نیز افزایش افسارگسیخته قیمت ارز به طور مستقیم قیمت اجناس را بالا می برد.

این فعال سیاسی اصولگرا اظهار کرد: نمایندگان امروز تحت فشار مطالبات مردم و افکارعمومی هستند حال آنکه نه اختیار و نه توانی برای اصلاح وضعیت اقتصادی کشور دارند، حتی وقتی قانونی را تصویب می کنند، وضعیت تغییر نمی کند بنابراین تنها راه آن است که از مسئولان دولتی به طور مشخص وزرای اقتصادی پاسخ بخواهند.

وی ادامه داد: امروز شاهد نطق ها و تذکرات نمایندگان در مجلس به مسئولان اجرایی هستیم تا به مردم نشان دهند که آنها نیز حرف جامعه را می زنند و دیدگاه های مردم را در خانه ملت منعکس می کنند اما وقتی جوابی نمی گیرند ممکن است سمت سئوال و استیضاح بروند، کما اینکه این روزها موضوع استیضاح وزیر صمت مطرح بود.

پورمختار با بیان اینکه مجلس باید کار خود را بکند، گفت: نزدیک بودن به دولت یا داشتن دیدگاه سیاسی همسو با دولت از نگاه مردم پذیرفته نیست چون آنها از نمایندگان توقع دارند که مستقل عمل کنند. از طرفی زمان زیادی از دولت نگذشته است که بخواهیم شاهد یک تغییر و تحول جدی در ترکیب کابینه باشیم.

وی افزود: هرچند انجام امور زمان بر است اما به دلیل بالا بودن توقعات اجتماعی برآمده از شعارهای دولت در روزهای نخست آغاز کار، باعث شده که فشار روی دولت و مجلس بسیار زیاد باشد.