فارس | سخنگوی وزارت خارجه درباره مذاکرات وین گفت: قضاوت زودهنگام نمی‌کنم اجازه می‌دهیم طی روزهای آینده ببینیم در اتاق مذاکرات چه می‌گذرد. الان وقت تلف کردن وقت انرژی مذاکره کنندگان ایرانی نیست.

خطیب‌زاده: در اولین فرصت به یک توافق خوب می رسیم
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

خطیب‌زاده درباره مواضع سه کشور اروپایی در مذاکرات وین نیز خاطرنشان کرد: سه کشور اروپایی در مدتی که آمریکا از برجام خارج بود با بی عملی با تحریم‌های یکجانبه، فراسرزمینی و یکجانبه آمریکا همراهی می‌کرد و امروز هم به نظر می‌آید جدیت را نشان نمی‌دهد. قضاوت زودهنگام نمی‌کنم اجازه می‌دهیم طی روزهای آینده ببینیم در اتاق مذاکرات چه می‌گذرد. الان وقت تلف کردن وقت انرژی مذاکره کنندگان ایرانی نیست.

وی همچنین گفت: مادامی که لازم باشد فرزندان شما در اتاق مذاکرات باقی خواهند ماند. این دور به خاطر اعیاد میلادی متوقف شد و فرزندان ایران تا رسیدن به حصول نتیجه در وین می‌مانند و در هر زمانی برای مشورت نیاز به تنفس باشد امر عادی و مرسومی است که انجام می‌شود. هیأت ایران هم جدیت و هم اجازه توافقات دارد. 

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پاسخ به سؤالی گفت: امیدواریم سالیوان به ضرب الاجل‌های خودخوانده‌ای که اعلام می‌کند خودش باور داشته باشد. در وین هستیم که در اولین فرصت به توافقی خوب برسیم. توافقی که مطمئن شویم آنچه آمریکا در روی کاغذ متعهد می‌شود با تضمین‌های عینی که از آن می‌گیریم در عمل هم نتایج آن را مشاهده کنیم. برای ایران هیچ کدام از این تاریخ‌های ساختگی قرارداد الزام آور نیست و هدف ما تنها رعایت خطوط قرمز و منافع مردم است. به وین می‌رویم که به نتیجه برسیم و این کارزارهای رسانه‌های برای ما مهم نیست.