فارس | «یائیر لاپید» وزیر خارجه و نخست‌وزیر گردشی رژیم صهیونیستی در آستانه از سرگیری مذاکرات وین، برای «توافق خوب با ایران» نسخه پیچید.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

نفر دوم کابینه رژیم صهیونیستی ساعاتی قبل از آغاز مذاکرات روز دوشنبه (امروز) در وین با موضوع برداشتن تحریم‌های غیرقانونی و احیای برجام مواضع این رژیم را بازگو کرد.

بنا بر گزارش منابع رسانه‌ای غربی از قبیل «دن ویلیامز» خبرنگار رویترز در فلسطین اشغالی، وزیر خارجه و نخست‌وزیر گردشی رژیم صهیونیستی درباره ایران و مذاکرات در وین اظهارنظر کرد.

«یائیر لاپید» درباره مذاکرات در وین و آنچه که به نظر او و این رژیم «توافق خوب با ایران» است، صحبت کرد و برای این توافق نسخه پیچید.

به ادعای این مقام ارشد تنها رژیم دارنده سلاح اتمی در منطقه غرب آسیا، «اسرائیل با هر توافقی مخالفت ندارد. یک توافق خوب، موضوعی خوب خواهد بود».

نفر دوم کابینه ائتلافی رژیم صهیونیستی سپس لیستی از ادعاهای بی اساس این رژیم و حامیان غربی آن علیه ایران را ردیف کرد و به ایران اتهام زد.

به ادعای او، «ما (رژیم صهیونیستی) با توافقی که باعث نظارت واقعی روی برنامه هسته‌ای ایران نشود و همچنین باعث نظارت روی پول ایران و شبکه ترور ایران نشود، مخالف هستیم».

اظهارات لاپید در شرایطی مطرح شده که او و دیگر مقام‌های رژیم صهیونیستی طی ماه‌های اخیر بارها ضمن انجام سفر به آمریکا و دیگر پایتخت‌های غربی، علیه ایران و مذاکرات وین رایزنی‌های فشرده‌ای انجام داده‌اند.

علی باقری مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران و هیأت همراه صبح دوشنبه (امروز) برای شرکت در دور هشتم مذاکرات ایران و گروه ۱+۴ وارد وین شد.

دور هشتم مذاکرات قرار است عصر امروز (دوشنبه) به وقت وین در هتل کوبورگ با برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام  آغاز شود.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز گفت که در مذاکرات وین سند ژوئن ۲۰۲۰ را کنار گذاشتیم و به سند جدید و مشترکی رسیدیم. باید به نقطه‌ای برسیم که نفت ایران به آسانی و بدون هیچ منعی فروخته شود و پول نفت به صورت ارزی در حساب‌های بانکی ایران وارد شود.

در روزهای اخیر اظهارنظرهای مقام‌های رژیم صهیونیستی علیه ایران و مذاکرات وین تشدید شده است. وزیر خارجه این رژیم صهیونیستی اخیرا در مصاحبه با روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز»  گفت که تل‌آویو ترجیح می‌دهد که آمریکا و دیگر کشورها از مذاکرات هسته‌ای با ایران کناره‌گیری کنند تا این که به ادعای او یک «توافق بد» را دنبال کنند.

یائیر لاپید مدعی شد: ما هیچ مشکلی با توافق نداریم. یک توافق خوب چیز خوبی است. بهترین گزینه دوم (بعدی)، عدم توافق و تشدید تحریم‌ها و اطمینان از اینکه ایران نمی‌تواند به جلو برود. و سومین و بدترین گزینه، یک توافق بد است»