باقرى مذاکره کننده ارشد کشورمان گفت: کشورهاى شرکت کننده در کمیسیون مشترک بر اولویت رسیدگى به رفع تحریم و تضمین و راستى آزمایى تاکید داشتند.

اظهارات باقری پس از برگزاری نشست در وین
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

علی باقری مذاکره کننده ارشد کشورمان پس از برگزاری نشست امشب در وین گفت: امروز نشست کمیسیون مشترک در آغاز دور هشتم گفتگوهای وین برگزار شد.

وی افزود: در این نشست طرف‌های مختلف از جمله هماهنگ‌کننده کمیسیون مشترک برجام بر موفقیت‌آمیز بودن دور قبلی گفتگوها تأکید داشتند و اذعان کردند که پیشرفت‌های خوبی در دور قبلی گفتگوها حاصل شده و در واقع چارچوب مناسبی برای پیشبرد گفتگوها فراهم شده است.

باقری گفت: نکته مهم در این نشست کمیسیون مشترک برجام این بود که نمایندگان کشورهای مختلف در این نشست بر اهمیت و اولویت داشتن رسیدگی به موضوع رفع تحریم‌ها و همچنین موضوع راستی‌آزمایی و تضمین در دور هشتم گفتگوهای وین تأکید داشتند.

معاون سیاسی وزیر خارجه ادامه داد: بر همین اساس قرار شد که از صبح فردا گفتگوها با موضوع رفع تحریم‌ها و نیز تأکید بر بررسی پیشنهادهای جمهوری اسلامی ایران در زمینه دو موضوع مهم راستی‌آزمایی و تضمین‌ها آغاز شود و در ادامه نیز مسائل و موضوعات مرتبط با تحریم‌های مالی و بانکی در نشست کارگروه‌های مشترک میان نمایندگان جمهوری اسلامی ایران و کشورهای 1+4 مورد بررسی قرار گیرد.