انتخاب | این فایل صوتی که دیشب برای اولین‌بار بعد از ۳۵ سال پخش شد، مکالمه بیسیم «محسن رضایی» فرمانده وقت سپاه با شهید حسین خرازی فرمانده لشکر ۱۴ امام حسین در اولین دقایق عملیات کربلای۴ است.

انتشار مکالمه محرمانه محسن رضایی و شهید خرازی در عملیات کربلای ۴
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

لشکر ۱۴ امام حسین یکی از لشکرهای خط شکن کربلای۴ بود که غواصانش در مهمترین نقطه عملیات یعنی عبور از اروند و حضور در جزایر شرکت داشتند، همانجایی که لو رفتنش موجب توقف عملیات شد. در پایان این مکالمه، محسن رضایی (از قول خرازی) به افراد حاضر در قرارگاه می‌گوید که برخی از نیروها به جزیره بلجانیه رسیده‌اند، یعنی از تنگه ام الرصاص رد شده‌اند.

عملیات کربلای 4 در وضعیت خاص سیاسی- نظامی کشور در تاریخ 3/10/65 صورت پذیرفت. در این عملیات رزمندگان اسلام با جلوداری غواصان بی بدیل دریادل در قرارگاه نجف، به صف صدامیان زده و پنج ضلعی را به تصرف خود درآوردند. در این عملیات اما قرارگاه قدس که تلاش اصلی عملیات را بر عهده داشت، نتوانست به اهداف خود دست یابد. از این رو فرمانده سپاه پس از بررسی جوانب کار و به منظور حفظ نیرو، دستور توقف عملیات را صادر نمود.  عملیات کربلای 4 به دلایل متعدد با عدم الفتح روبرو شد و نتوانست در سال تعیین سرنوشت جنگ سهم بسزایی ایفا نماید. در این عملیات علی رغم زحمات بسیار رزمندگان اسلام و آمادگی های فوق العاده یگان های غواص، نتیجه مطلوب حاصل نشد.