پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

عکاسی صنعتی در واقعیت انجام می می شود. فرق اساسی آن با عکاسی تبلیغاتی در همین موضوع است. در عکاسی تبلیغاتی بیشتر هدف عکاس در ایجاد جلوه و خلق رویداد های بزرگنمایی شده است. در عکاسی صنعتی ترفند های عکاسی با نمایش واقعیت ها و آنچه که موجود است گره می خورد.

عکاسی صنعتی

درباره فرق عکاسی صنعتی و تبلیغاتی

در این مقاله قصد داریم درباره عکاسی صنعتی و تفاوت آن با عکاسی تبلیغاتی مطالب مهمی را ارائه دهیم. گرفتن عکس و انجام فرایند های تبلیغات از دیرباز با یکدیگر در ارتباط بوده اند. عکاسی به ارتباط با مخاطب و ایجاد پیوندهای احساسی کمک می کند. یک تصویر به طور واقعی بیان کننده حالات زندگی است و بر نمایان ساختن حالت ها و اجزای زندگی همه انسان ها و موجودات موثر است.

خوشبختانه راه حل های دیجیتالی امروزه به مشاغل این امکان را داده است که از قدرت تصاویر استفاده کنند و تبلیغات جذاب، الهام بخش و تاثیرگذار را ایجاد نمایند. وقتی به واسطه عکاسی صنعتی و یا عکاسی تبلیغاتی در یک کمپین منسجم فعالیت می کنید، ویژگیهای منحصر به فرد و مستقیم عکاسی، باعث ایجاد ارتباط ها و افزایش بازده سرمایه گذاری شما می شود. با این حساب، شما باید تفاوت بین عکاسی تبلیغاتی و صنعتی را درک کنید.

عناصر عکاسی صنعتی

یک عکاس حرفه ای صنعتی، عکس هایی از مدل ها، ساختمان ها، مصنوعات، مناظر، ماشین آلات، کارکنان و کالاها می گیرد. این تصاویر برای اهداف تبلیغاتی در تبلیغات رسانه ای، کتابها، گزارشها، کاتالوگها و سایر مکانهای دیدنی استفاده می شود.

عکاس صنعتی کل عکس های تهیه شده را به محصول یا خدمات شرکت ها و کارخانجات اختصاص می دهد. به تصاویری که در اینترنت می بینید فکر کنید.

وقتی محصول و یا دستگاه خاصی را جستجو می کنید، می توانید چندین تصویر را مشاهده کنید که به عنوان بخشی از نتیجه جستجوی شما نمایش داده می شوند. این نمونه کاملی از عکس های صنعتی است.

این تصاویر اصل محصول را به بهترین شکل ممکن به نمایش میگذارند. این دور از واقعیت و اشتباه نیست که بیان کنیم که عکاسان صنعتی شبیه هنرمندان هستند. آنها با استفاده از رنگ ها، نورپردازی، قاب بندی و تصاویر شیک، موضوع و رویداد ها و واقعیت ها را نمایش می دهند تا بیننده بتواند به راحتی با اصل سازوکار انجام شده ارتباط بگیرد.

عناصر عکاسی تبلیغاتی

عکاس تبلیغاتی، احساسات یا خلق و خوی که یک محصول خاص در بیننده ایجاد می کند را به خوبی می تواند ثبت نماید. مانند عکاسی صنعتی در کارخانه جات، عکاسی تبلیغاتی نیز برای غریزه بیننده جذاب است و آنها را مجبور به خرید محصول می کند. صرف نظر از این که تصاویر مدرن و زیبا هستند، هدف نهایی عکاسی تبلیغاتی جلب توجه بینندگان و خلق رویداد های فریبنده است.

تفاوت در سبک عکاسی تبلیغاتی و عکاسی صنعتی

عکاسی صنعتی قاب واقعی و مناسبی از تصاویر و رویداد ها را ارائه می دهد. این ویژگی تضمین می کند که بینندگان از محصول در فوکوس فاصله نمی گیرند. در نتیجه، استفاده از یک ظاهر طراحی شده با پس زمینه و نورپردازی مطلوب تاثیر بسزایی خواهد داشت. از طرف دیگر عکاسی تبلیغاتی به تکنیک های قاب بندی شیک، و راهکار های جسورانه و مبتکرانه متوسل می شود. هدف آن جلب توجه بینندگان و برانگیختن احساسات خاصی در آنها در مورد محصول است.

بنابراین، فناوریهای مورد استفاده در دو روش عکاسی نیز متفاوت است. یک عکاس صنعتی ممکن است از نور خیره کننده در عکاسی استفاده نکند زیرا می تواند محصول را تحت تاثیر قرار دهد. عکاس صنعتی بیشترین هدف را نمایان سازی اصل واقعیت می داند.

تفاوت در کاربران نهایی

کاربران نهایی نیز برای عکاسی صنعتی ایده نو و تبلیغاتی ایده نو متفاوت هستند. بیشتر اوقات، تصاویر گرفته شده توسط عکاسان صنعتی برای اهداف تبلیغاتی استفاده می شود. بنابراین، مشاغل خرده فروشی دغدغه اصلی آنها است.

اما عکاسان صنعتی، تهیه تصاویر از املاک مسکونی را نیز انجام می دهند. پیمانکاران، انبوه سازان یا معماران نیز بخشی از نوع مشتریان عکاسان صنعتی می باشند. به عنوان مثال، در نظر بگیرید که یک فروشگاه فروش لوازم جانبی برای فعالیت های صنعتی دارید.

اکنون، اگر می کیفیت و توانمندی لوازم و دستگاه های موجود در فروشگاه را به نمایش بگذارید، یک عکاس صنعتی استخدام کنید.

انواع عکاسی محصول

اکنون که می دانید عکاسی صنعتی به نمایش محصولات و ابزار های صنعتی مربوط می باشد، زمان آن فرا رسیده است که نحوه نمایش این محصولات را عمیقا بررسی کنیم.

تکنیک تهیه عکس های ساده از محصولات استودیویی

این تکنیک ساده، تصویری واضح از محصول را برای کاربر به تصویر می کشد و محصول را در معرض دید عموم قرار می دهد و ایده مختصری در مورد ترکیب محصول ارائه می دهد. مشتری شما می تواند اطلاعات دست اول را در مورد محصول شما دریافت کرده و تصمیمات مناسبی برای خرید اتخاذ نماید.

استفاده از مقیاس برای نمایش اندازه محصول شما

ایجاد مقیاس یک تکنیک عکاسی است که اندازه محصول را برای بیننده مشخص می کند. این به مشتریان شما احساس می دهد که چگونه محصول معرفی می شود و چگونه می توان از آن استفاده کرد.

گروه بندی محصولات

گروه بندی محصولات راهی برای ارائه گزینه به کاربر است. همچنین راهی برای نمایش شکل، اندازه و تنوع محصولات ارائه شده است.

عکس های اکشن از سبک زندگی

عکس برداری از برخی محصولات را می توان در جریان زندگی انجام داد. آن عکس ها در شرایط واقعی به تصویر کشیده می شوند و بیننده می تواند تصور روشنی از کاربرد آن محصولات بدست آورد. حتی می توانید یک صفحه وب با توجه به بیان شرایط محصول خود ایجاد کنید. تصاویر در نوع سبک زندگی شبیه به حضور در واقعیت ها است. که در اینجا، تمرکز تنها بر روی محصول و شرایط آن است. این کار به مشتریان شما اجازه می دهد تصمیم بگیرند که آیا می خواهند محصول شما را خریداری کنند یا خیر.

چرا باید عکاسی صنعتی و تبلیغاتی را انتخاب کنید؟

فرایند ترغیب مشتری و فروش را تسریع می بخشد

داشتن یک نمایش عالی از محصولات شما می تواند مشتریان را به خود جلب کند. شما نه تنها تبلیغات می کنید، بلکه تعهد خود را برای ارائه خدمات و محصولات با کیفیت بالا نشان می دهید. به این ترتیب، استفاده از ترفند های عکاسی صنعتی برای شروع زودهنگام چرخه فروش بسیار حیاتی است.

منحصر به فرد شدن

عکاسی صنعتی منحصر به فرد است. از این رو، به شما کمک می کند از رقبا متمایز شوید. عکس های صنعتی می توانند به شما در برقراری ارتباط با مشتریان و دستیابی به احساس رضایت کمک کنند. به تصویر کشیدن یک تصویر عالی هرگز نمی تواند به طور واقعی از ذهن مشتریان پاک شود. عکاسی صنعتی تنها گزینه ای است که می تواند به شما در دستیابی به اهداف صنعتی از طریق تصاویر قدرتمند کمک کند.

عکاسی صنعتی

ژانری که بر خدمات یا محصولی متمرکز است که مشتری در حال فروش آن است. عکاسان صنعتی تصاویری از ساختمانها، مدلها، کالاها، مصنوعات و مناظر را تهیه می کنند که برای اهداف تبلیغاتی در کتابها، گزارشها و فهرستها استفاده می شود. یک مثال عالی استفاده از تصاویر برای تبلیغ محصول در آمازون و ebay است.

هدف عکاس صنعتی ایجاد تصاویری است که بهترین و واقعی ترین نمایش خدمات یا محصول را نشان دهد و فروش را برای مشتری افزایش دهد.

منبع: عکاسی صنعتی ایده نو