جهان نیوز | کوثری با تاکید بر اینکه انتقام خون حاج قاسم حتما گرفته خواهد شد، گفت: عاشقان حاج قاسم و مکتب او خودشان را برای انتقام آماده می‌کنند و منتظر فرصت انتقام هستند.

عاملان و آمران شهادت حاج قاسم نمی‌توانند با خیال راحت زندگی کنند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

محمد اسماعیل کوثری از فرماندهان دوران دفاع مقدس در گفتگو با جهان نیوز درباره ویژگی‌های شخصیتی شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، اظهار داشت: ایشان جان خود را از قبل از پیروزی انقلاب در طبق اخلاص گذاشت و در دوران دفاع مقدس و سال‌های پس از آن تا لحظه شهادتش، همه جوره فداکاری کرد و نشان داد که در راه کشور، ملت و دین همه چیز خود را هدیه می‌کند.

 

وی با تاکید بر اینکه انتقام خون حاج قاسم حتما گرفته خواهد شد، گفت: عاشقان حاج قاسم و مکتب او خودشان را برای انتقام آماده می‌کنند و منتظر فرصت انتقام هستند. مجازات عاملان و آمران شهادت حاج قاسم قطعی است و آنها هیچ گاه نمی‌توانند با خیالت راحت زندگی کنند.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سردار سلیمانی مورد احترام همه گروه‌ها و اقشار سیاسی با هر اعتقاد و انگیزه‌ای است، خاطرنشان کرد: خیلی از مردم در زمان حیات سردار سلیمانی نسبت به ایشان آنچنان حساس نبودند اما شخصی که با نیت خالصانه در زمان حیاتش مجاهدت می‌کند و الگوی خود را امام حسین(ع) قرار می‌دهد، تازه پس از شهادت جایگاهش شناخته خواهد شد. لذا مردم پس از شهادت نسبت به ایشان بسیار حساس‌تر شدند مانند شهید بهشتی و شهید رجایی و خیلی از شهدای دیگر انقلاب اسلامی. البته این عزیزان در سالهای نخست انقلاب به شهادت رسیدند اما حاج قاسم ماند و در این چهل سال پس از انقلاب تمام هستی خود را در این راه گذاشت.

 

کوثری با اشاره به مجاهدت مستمر و طولانی مدت حاج قاسم در سال‌های پس از پیروزی انقلاب، تصریح کرد: سالها مجاهدت و فداکاری مستمر ایشان، باعث شد که مردم حساسیت بیشتری برای ایشان از خود نشان دهند. انسان با فطرت پاک آفریده شده و خوبی‌ها را دوست دارد و شخصی مانند حاج قاسم که بر اساس احکام و قوانین الهی زندگی خود را تنظیم کرده بود، خود به خود محبتش در دل مردم می‌افتد و هر تفکری دلباخته این شخص می‌شود.

 

فرمانده لشکر محمد رسول الله(ص) در سال‌های دفاع مقدس همچنین با اشاره به بی تابی و بی قراری حاج قاسم پس از شهادت دوستان و همرزمانش، گفت: این رزمندگان سالها و در سخت‌ترین لحظات در کنار هم بودند، چه در دروان دفاع مقدس و چه پس از آن. هر عزیزی که از این جمع به شهادت می‌رسید برای بازماندگان بسیار سخت بود، اما برای حاج قاسم پس از شهادت حاج احمد کاظمی این بی‌تابی بیشتر دیده می‌شد و در هر فرصتی که به یاد همرزمان شهیدش می‌افتد، آرزوی شهادت می‌کردند. در نهایت هم به آروزی دیرینه‌اش که برای آن لحظه شماری می‌کرد، رسید و این مرگ شیرین در راه خدا همان طور که می‌خواست نصیبش شد.