روز گذشته یکی از اعضای کمیسیون اصل 90 مجلس گفت که پرونده تخلفات روحانی قرار است در دادگاه ویژه روحانیت بررسی شود.

محاکمه روحانی از واقعیت تا ادعا
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: روز گذشته حسین میرزایی، عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی درباره بررسی تخلفات حسن روحانی در قوه قضاییه، گفت که «اخیرا شنیدم که پرونده‌ تخلفات حسن روحانی که از مجلس به قوه قضایی ارجاع شده قرار است در دادگاه ویژه روحانیت بررسی شود؛ دادگاه ویژه روحانیت خیلی محکم و جدی با تخلفات برخورد می‌کند و نباید نگران بود. اینکه قضات دادگاه ویژه روحانیت توان و قابلیت بررسی پرونده تخلفات حسن روحانی رئیس جمهور را داشته باشند از اهمیت بالایی برخوردار است. مطالبه مردم از قوه قضائیه و دادگاه ویژه روحانیت، برخورد قاطع و بدون تبعیض با رئیس جمهور سابق به دلیل تخلفات متعدد و شکایت‌های متعدد مجلس یازدهم از اوست».

او همچنین بیان کرد: «قوه قضاییه معتقد است که در بررسی پرونده تخلفات حسن روحانی سمت مهم نیست بلکه معمم بودن وی از درجه اهمیت بالاتری برخوردار است. اگر نتیجه‌ای که در خصوص پرونده تخلفات ولی‌الله سیف و احمد عراقچی رخ داد را ملاحظه کنیم انتظارمان عدم تکرار این موضوع در پرونده تخلفات حسن روحانی است و به همین دلیل خواستار برخورد قاطع قوه قضاییه با رئیس جمهور سابق هستیم».

پیشتر هم جواد نیک‌بین، نماینده کاشمر در مجلس، گفته بود: «بهتر است هیئت‌رئیسه مجلس به صداوسیما دستور بدهد یا سریال گاندو را تعطیل کند یا اینکه محاکمه حسن روحانی، رئیس‌جمهوری سابق، زودتر شروع شود. کم‌کم صبر مردم سر آمده است. آقای اژه‌ای که پرونده‌های بزرگی را در این کشور بررسی کرده و شجاعانه آن را به پایان رسانده‌، باید پرونده‌های تخلفاتی را که مجلس یازدهم و کمیسیون اصل 90 و... بررسی کرده و خیلی از خیانت‌هایی که دولت سابق انجام داده و پرونده‌های آن را به قوه قضائیه ارسال کرده است، بررسی کنند. مصلحت‌سنجی در محاکمه حسن روحانی و تیمی که خیانت کرده‌اند، درست نیست. یا گاندو که هم‌اکنون پخش می‌شود دروغ است یا اینکه صحت دارد؛ اگر دروغ است بهتر است پخش آن را قطع کنند و اگر موضوعات مندرج در سریال صحت دارد باید هر‌چه سریع‌تر روحانی و تیم منتسب به او را محاکمه کنند».

حمید رسایی نیز با همین مضمون در توییتی نوشته بود: «بعد از دیدن آخرین قسمت سریال گاندو2 به این نتیجه می‌رسیم که ما موفق شدیم دبیر دوم سفارت انگلیس را عامل نفوذی خود کنیم؛ درحالی‌که انگلیس سال‌هاست یکی از مقامات کشور ما را عامل خود کرده بود. اکنون مهم‌ترین سؤال مردم این است که آیا او محاکمه می‌شود؟».

بهمن سال گذشته هم گفته شد که در کمیسیون اصل 90 شکایت تعداد زیادی از مردم علیه روحانی اعلام وصول شد. آن زمان خضریان، سخنگوی این کمیسیون گفت: «۲۲۰ هزار نفر از آحاد مختلف مردم شکایتی از رئیس‌جمهور مشتمل بر ۱۶ بند، پیرامون موضوعات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی را تقدیم کمیسیون اصل ۹۰ مجلس کرده‌اند... . با توجه به تنوع موضوعات مطرح‌شده در این شکواییه، به فراخور موضوعات، کمیته‌های مختلف کمیسیون در این خصوص تشکیل جلسه داده و موضوع را بررسی خواهند کرد و سیر قانونی طی خواهد شد و کمیسیون اصل ۹۰ با توجه به وظیفه ذاتی خود در چارچوب قانون اساسی به این موضوع ورود کرده و به طرز کار آن رسیدگی خواهد کرد».