«بهادر امینیان»، سفیر ایران در کابل طی گفت‌وگوی اختصاصی با شبکه طلوع‌نیوز گفت: دولت موقت طالبان در افغانستان فراگیر نبوده و تهران نمی‌تواند به این شکل، این حکومت را به رسمیت بشناسد. امینیان ادامه داد: در صورتی که تغییراتی در ساختار دولت طالبان به وجود آید، تهران می‌تواند دیگران را نیز تشویق کند تا این گروه را به رسمیت بشناسند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

«بهادر امینیان»، سفیر ایران در کابل طی گفت‌وگوی اختصاصی با شبکه طلوع‌نیوز گفت: دولت موقت طالبان در افغانستان فراگیر نبوده و تهران نمی‌تواند به این شکل، این حکومت را به رسمیت بشناسد.

امینیان ادامه داد: در صورتی که تغییراتی در ساختار دولت طالبان به وجود آید، تهران می‌تواند دیگران را نیز تشویق کند تا این گروه را به رسمیت بشناسند.

سفیر ایران در کابل تاکید کرد: اگر یک گروهی بیاید و هیچ قومی را در دولت شریک نکند، ما این موضوع را قبول نداریم و به همین دلیل از همین خاطر ما از سر خیرخواهی به حاکمان طالبان می‌گوییم که شما یک حکومت فراگیر تشکیل بدهید.

سفیر ایران خاطر نشان کرد: اگر حکومت تازه در افغانستان از سوی ایران به رسمیت شناخته شود، روسیه، چین، کشورهای آسیای مرکزی و برخی از کشورهای عربی نیز این حکومت را به رسمیت خواهند شناخت.

امینیان در ادامه درباره تاثیر ادامه مشکلات اقتصادی در افغانستان بر گسترش فعالیت گروه‌های تروریستی به ویژه داعش هشدار داد.

وی تاکید کرد: اگر مشکلات اقتصادی ادامه داشته باشد، نتیجه‌ای جز مهاجرت مردم و گسترش فعالیت گروه‌های افراطی و داعش نخواهد داشت که این نه تنها برای مردم افغانستان بلکه کل منطقه تهدید است.

سفیر ایران در کابل همچنین ضمن رد گزارش بدرفتاری و خشونت علیه مهاجران در ایران گفت: در حال حاضر 4 میلیون مهاجر افغان در این سکونت داشته و زمینه تحصیل رایگان پناهجویان نیز فراهم شده است.

وی همچنین در ارتباط با حضور نیروهای آمریکایی در منطقه گفت که ایران با خروج نیروهای امریکایی از منطقه بخشی از انتقام ترور سردار سلیمانی را از واشنگتن گرفته است.

منبع: فارس