راز دشمنی ناتمام با قالیباف حتی در پساانتخابات
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

مشرق نوشت: 

محسن رهامی، فعال اصلاح‌طلب و از داوطلبان نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۰ که صلاحیت وی احراز هم نشد، اخیراً در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری ایسنا پیرامون چیزی به نام "ارزیابی خود از ایستادگی دستگاه‌ها در مقابل فساد" اظهار کرده است: در دوره ریاست آقای اژه ای، فعالیت‌هایی که در دوره قبل شروع شده بود، ادامه یافت و قدم های خوبی در مبارزه با فساد برداشته شد، رییس فعلی قوه قضاییه نسبت به روسای قبلی قوه، تسلط بیشتر و شناخت بهتری به قوه قضاییه دارد و قضات و محاکم را می شناسند. اقداماتی را هم مثل کنترل برخی محاکم، جابجایی برخی قضات، حضور سرزده و بازرسی آغاز کرده، ولی برای نتیجه گیری هنوز زود است‌.

او پس از قوه قضائیه به سراغ مجلس می‌رود و با یادآوری این که "مجلس ادعای انقلابی بودن و در تراز گام دوم انقلاب بودن را دارد"، می‌گوید: مجلس فعالیت چشمگیری در زمینه مبارزه با فساد نداشته است.   برخی افرادی هم که قرار است با فساد مقابله کنند، حرف و حدیث هایی درباره آنها وجود دارد. کسانی باید با فساد مبارزه کنند که پرونده مشکوکی نداشته باشند. مجلس در زمینه شفافیت آرا هم خوب عمل نکرد و به جای مقابله با فساد اقتصادی و اداری، به مسایل حاشیه ای روی آورده است.

رهامی درباره دولت و قوه مجریه نیز گفته است: دولت مدت زیادی نیست که سر کار آمده و برای قضاوت هنوز زود است. رویکرد دولت انتخاب مدیران جوانی است که سابقه مدیریت چندانی ندارند  و خطر کم تجربگی آن‌ها وجود دارد. موضوع دیگر استفاده از برخی وزراست که در دوره تحریم های دوره دولت احمدی نژاد، حضور داشتند. من در مجموع معتقدم که دولت هنوز کارنامه ای در زمینه مبارزه با فساد ارایه نداده است که البته شاید هنوز فرصت کافی نداشته است. [۲]

*البته اگر آقای رهامی قبل از ارائه ارزیابی من‌عندی خود، علت عداوت اصلاح‌طلبان با گزینه‌ای به نام "محمدباقر قالیباف" را توضیح می‌داد؛ آنگاه علت این ارزیابی عجیب وی که بیشترین انتقاد را متوجه قوه‌ای کرده که کمترین نقش را در بحث فساد دارد، مشخص می‌شد!

ما قضاوت درباره آنچه که رهامی گفته است را بر عهده مخاطبان محترم می‌گذاریم...

اینکه قالیباف چه کرده یا می‌تواند چه‌کار کند که اصلاح‌طلبان ستادی حتی در پسا انتخابات هم دست از وی و سیاه‌نمایی علیه کارنامه جهادی وی برنمی‌دارند و همچنان او را اصلی‌ترین دشمن خط راهبردی فتنه در داخل کشور می‌دانند، محل تأملات جدیست.

در این باره بایستی اضافه کرد که مسئله لزوما به آقای قالیباف برنمی‌گردد!

بلکه پاسخ معما در "عزم جهادی و کارآمدی" است که دشمنان نظام و بدخواهان مردم در هرکجا که آنرا رؤیت کنند یا احتمال آنرا در آینده بدهند؛ علیه آن کین‌توزی را آغاز می‌کنند.