پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

مشرق نوشت:‌ روزنامه شرق در مطلبی با عنوان «گمانه زنی درباره اولین خروجی کابینه سیزدهم» نوشت: «وزیر بهداشت دولت سیزدهم احتمالا در کمتر از پنج ماه از آغازبه‌کارش مجددا باید برای کسب رأی اعتماد به بهارستان برود. هرچند خاندوزی، وزیر اقتصاد، گزینه محتمل برای اولین استیضاح بوده و هست و ممکن است یک‌باره نام او به‌عنوان اولین وزیر در دولت سیزدهم که برای جلب رأی اعتماد مجددا به بهارستان برود شنیده شود. ‌البته اینکه این دو به اندازه آخوندی در کسب اعتماد چندباره مجلس، خوش‌شانس باشند، دور از ذهن است و فعلا وزنه عدم اعتماد به وزیر بهداشت و وزیر اقتصاد در روز استیضاح سنگین‌تر است».

بر اساس گزارش‌های رسمی منتشرشده، متوسط ماهیانه صادرات غیرنفتی در دولت سیزدهم ۱۶ درصد بیشتر از متوسط ماهانه در چهار ماه آخر دولت قبل و ۳۵ درصد بیشتر از میانگین هشت سال عملکرد دولت روحانی است.

همچنین براساس گزارش بانک مرکزی در ۹ ماه سال ۱۴۰۰ (از فروردین تا آذر)، ۴۰ میلیارد دلار به بازار عرضه شده و این در حالی است که در طول سال ۱۳۹۹ این رقم در مجموع ۳۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار بوده است.  همچنین گزارش‌های مرکز آمار حکایت از آن دارد که رشد نرخ تورم ماهانه در ماه‌های اخیر سیر نزولی داشته است.

افزایش صادرات روزانه نفت و میعانات گازی، دسترسی به بخشی از منابع ارزی در کشورهای خارجی، عضویت ایران در پیمان اقتصادی شانگهای، واردات حدود ۱۵۰ میلیون دُز واکسن کرونا به کشور، امضا و اجرای قرارداد سوآپ گازی میان‌ترکمنستان، ایران و آذربایجان، افزایش ارتباطات اقتصادی با همسایگان، عملیاتی‌سازی پروژه خط آهن شلمچه- بصره و پروژه خط آهن اسلام‌آباد- تهران- استانبول و... تنها بخشی از اقدامات ایران در ماه‌های اخیر است.

با اینحال، بخشی از جریان اصلاح طلب با انکار موفقیت ها و کوچک نمایی نقاط قوت و بزرگنمایی نقاط ضعف، در پی ضربه زدن به دولت و سنگ اندازی در مسیر خدمت به مردم است.