به نوشته وبگاه شبکه «الجزیره»، «ژان ایو لودریان» وزیر امور خارجه فرانسه امروز (چهارشنبه) ادعا کرد: «قدرت‌های غربی و ایران با وجود پیشرفت در پایان دسامبر هنوز تا احیای توافق فاصله دارند».

وزیر خارجه فرانسه: ایران با آژانس همکاری می‌کند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

وزیر خارجه فرانسه با تکرار ادعای اینکه وضعیت برنامه هسته‌ای ایران خطرناک شده است، اما اذعان کرد که تهران به همکاری با آژانس اتمی ادامه می‌دهد تا امکان احیای برجام را به خطر نیاندازد.

به نوشته وبگاه شبکه «الجزیره»، «ژان ایو لودریان» وزیر امور خارجه فرانسه امروز (چهارشنبه) ادعا کرد: «قدرت‌های غربی و ایران با وجود پیشرفت در پایان دسامبر هنوز تا احیای توافق فاصله دارند».

در حالی که برخی از مقام‌های حاضر در مذاکرات وین وجود هرگونه ضرب‌الاجل یا مهلت زمانی برای رسیدن به توافق را تکذیب می‌کنند اما وزیر خارجه فرانسه مدعی شد: «کاهش سرعت مذاکرات وین شکافی ایجاد می‌کند که راه حل را در یک جدول زمانی واقع بینانه تضعیف می‌کند».

لودریان، که کشورش از زمان مذاکرات اولیه برای رسیدن به توافقی که بعداً برجام نام گرفت تا همین امروز و مذاکرات رفع تحریم‌های ایران با گروه ۱+۴ در وین نقش پلیس بد را ایفا کرده، ادعا کرد: «شرایط خطرناک است، زیرا ایران برنامه هسته‌ای خود را تا مرحله پیش از نهایی شدن پیش برده است».

وی اما نهایتاً نتوانست تمام حقایق را زیر پا بگذارد و اذعان کرد: «ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همکاری می‌کند تا احتمال احیای توافق هسته‌ای به خطر نیافتد».

پیش از این، «ند پرایس» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز مدعی شده بود در مذاکرات وین درباره توافق هسته‌ای با ایران پیشرفت اندکی وجود دارد.

به گزارش فارس، ادامه دور هشتم مذاکرات وین به منظور رفع تحریم‌ها بین ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) و هماهنگ‌کننده کمیسیون مشترک برجام از روز دوشنبه ۱۳ دی ماه در شهر وین آغاز و از آن روز در سطوح و فرمت‌های مختلف در جریان است. همزمان با برگزاری این مذاکرات روزنامه الکترونیک «رأی‌الیوم» که دفتر آن در لندن قرار دارد، با انتشار خبری مدعی شد که توافق در وین تکمیل شده و موانعی که در مسیر مذاکرات در دورهای قبلی وجود داشت، برداشته شده است.

منبع: فارس