ناصر قوامی گفت: این تشکل‌هایی که تحت عنوان احزاب دور هم جمع می‌شوند اصلا حزب نیستند و کارکرد و فعالیت حزبی ندارند و واقعا زیر صفر قرار دارند.

عبور از خاتمی در قالب اتحاد ملت آغاز شده است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: بعد از سخنان آذر منصوری بیش از پیش جایگاه سید محمد خاتمی در جبهه اصلاحات مورد توجه قرار گرفته است؛ اینکه آیا بعد از این او نقش رهبری جبهه اصلاحات را ایفا می‌کند یا خیر؟

ناصر قوامی، فعال و تحلیگر اصلاح‌طلب و نماینده مجلس ششم، درباره این موضوع به «مثلث‌آنلاین» گفت: «من تصور می‌کنم دور تازه‌ای از عبور از خاتمی در قالب حزب اتحاد ملت به راه اقتاده است. خانم آذر منصوری که اخیرا از قول آقای خاتمی حرف‌هایی را مطرح کرده، نظر خودش را گفته، وگرنه خود آقای خاتمی حضور دارد و می‌تواند اعلام موضع کند و نیازی نیست فرد دیگری به جای او حرف بزند. آقای خاتمی شناسنامه اصلاحات است و نمی‌توان گفت او رهبر اصلاحات نیست. درست است که او ادعای رهبری اصلاحات را ندارد اما مردم او را رهبر اصلاحات می‌دانند و دوستداران جریان اصلاحات هیچ‌وقت از او عبور نکرده‌اند».

او درباره جایگاه احزاب در جریان اصلاحات بیان کرد: «این تشکل‌هایی که تحت عنوان احزاب دور هم جمع می‌شوند اصلا حزب نیستند و کارکرد و فعالیت حزبی ندارند و واقعا زیر صفر قرار دارند. حرف کدام یک از احزاب موجود میان مردم بازتاب دارد؟ به جرأت می‌گویم که 80درصد مردم ایران خواستار اصلاح در زمینه‌های مختلف‌ هستند اما احزاب اصلاح‌طلب نماینده خود نمی‌دانند. کارکرد احزاب اصلاح‌طلب این شده است که یکی در تهران بنشیند و بگوید من کارگزاران هستم و یک نیروی خود را هم در فلان استان بگذارد و بگوید شعبه استانی دارم. این که نشد کار حزبی».

این فعال سیاسی مطرح کرد: «اکنون دیگر مردم نسبت به مقوله سیاست بی‌تفاوت شده‌اند. علت هم این است که می‌بینند در تصمیم‌گیری‌ها نقشی ندارند. انتخابات ریاست‌جمهوری اخیر را دیدیم که چه تعداد نامزدها ردصلاحیت شدند. مردم وقتی این شرایط را می‌بینند در انتخابات شرکت نمی‌کنند؛ کمااینکه شرکت نکردند».

قوامی در پایان گفت: «حالا در این بین نمی‌شود گفت مردم به آقای خاتمی بی‌تفاوت شده‌اند بلکه برای آنها اساسا سیاست‌ورزی جایگاهی ندارند؛ وگرنه مردم هنوز هم آقای خاتمی سیاستمداری اخلاق‌مدار، معتدل و فروتن می‌دانند».