ناصر قوامی گفت: در میان اصلاح‌طلبان عده‌ای هستند که می‌گویند باید حتما وارد قدرت شویم.

ناصر قوامی: اصلاح‌طلبان علم غیب نداشتند که عارف چهار سال دهانش را می‌دوزد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: مناقشه اصلاح‌طلبان بالا گرفته است و حالا می‌توان گفت که رویایی دو طیف اصلاحات یعنی قدرت‌اندیشان و جامعه‌محورها در اوج خود به سر می‌برد؛ به نحوی که سعید حجاریان به تازگی به کنایه وضعیت بغرنج اصلاح‌طلبان را نتیجه تصمیمات صندلی‌طلبان دانسته است.

ناصر قوامی درباره این اختلاف‌ها به «مثلث‌آنلاین» گفت: «در میان اصلاح‌طلبان عده‌ای بودند و هستند که نظرشان این است که باید وارد قدرت شویم تا بتوانیم وضعیت مردم را اصلاح کنیم. نمی‌شود گفت آنها لزوما قدرت‌طلب هستند و قدرت را برای اصلاح می‌خواهند تا وضع از این بدتر نشود».

او ادامه داد: «البته عده‌ای دیگر هم باور دارند که ما اصلاحات را مطالبه می‌کنیم و در جای دیگری باید فرمان اصلاحات داده شود که نخستینِ آن اصلاح قانون اساسی است. من هم باور دارم که قانون اساسی باید اصلاح شود و مردم از نقش برجسته‌تری برخوردار شوند تا جمهوریت تقویت شود و معتقدم تا قانون اساسی اصلاح‌ نشود، زمینه اصلاحات در امور دیگر مهیا نخواهد بود».

این فعال سیاسی درباره نتایج تصمیم اصلاح‌طلبان مبنی بر حمایت از نامزدهای لیست امید در انتخابات مجلس دهم و حمایت از حسن روحانی در دو انتخابات ریاست‌جمهوری 92 و 96 بیان کرد: «اصلاح‌طلبان که دستشان را بو نکرده بوند آقای عارف و امثال او به مجلس که بروند، چهارسال دهانشان را می‌دوزند. همین قاعده درباره آقای روحانی هم صادق است. ما که علم غیب نداشتیم. در آن مقاطع اصلاح‌طلبان تصور می‌کردند با ورود لیست اصلاح‌طلبان به مجلس فضا قدری تعدیل می‌شود که نشد. البته ما هم از جهاتی مقصریم زیرا به هر حال می‌دانستیم از لیستی حمایت می‌کنیم که بسیاری از آنها اصلاح‌طلب نیستند».

قوامی در پایان درباره سرنوشت اصلاحات در ایران هم گفت: «من باور دارم امروز بیش از 80 درصد مردم پشت سر اصلاحات هستند اما راه‌های آنها فرق می‌کند. ببینید در انتخابات ریاست‌جمهوری حدود 52 درصد شرکت نکردند و با احتساب آراء بسیار زیاد باطله می‌توان گفت که حدود 55درصد مردم رأی ندادند. به نظر من آنهایی که رأی ندادند خواهان اصلاح هستند اما مهم است که چه نوع اصلاحی؟ آنها می‌خواهند اصلاحات کاربردی باشد و واقعیت این است که می‌گویند اصلاح‌طلبان موجود نمی‌توانند نماینده اصلاحاتِ مورد درخواست جامعه باشند».