علاقه خاصّ تاجزاده به «اسلحه آمریکایی»
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

مشرق نوشت: مصطفی تاجزاده، از دستگیرشدگان فتنه ۸۸ اخیراً در یک توییت پیرامون اغتشاشات قزاقستان نوشت:

"رئیس‌جمهوری دیکتاتور قزاقستان صدای اعتراض مردم خود را شنید و به وجود فساد گسترده در دستگاه دولت اعتراف کرد و وعده اصلاحات داد، اما اقتدارگراهای وطنی همچنان در حال متهم‌کردن معترضان و دفاع از سرکوب آنان توسط نظامیان اعزامی روسیه هستند! چرا؟ "

*متأسفانه دیرگاهیست که رجال هسته سخت جریان اصلاحات جای دو مقوله اسلحه و اعتراض را با هم اشتباه می‌گیرند و هرجا که اسلحه یا جنگ خیابانی یا خونریزی را ببینند بلافاصله به آن کلمه "اعتراض" را اطلاق می‌کنند!

این غسل تعمید و این حسنه دانستن سیئه اغتشاش البته یک کار غلط و حکما عامدانه است که پیرامون دلایل و نیت آن و ارتباط این مقوله با "فتنه اقتصادی" بایستی به بحث و تأمل نشست...

دقت شود که اگر اسلحه‌کِشی یاد شده با پشتیبانی خارجی و خاصّه آمریکا هم همراه باشد (مثل تجربه‌ای که در قضیه براندازی دولت قانونی اوکراین سراغ داریم!) غسل تعمید و حمایت چپ‌های ستادی با حرارت بیشتری نیز انجام می‌شود.

مدعای تاجزاده در بحث حمایت عده‌ای در ایران از سرکوب مردم قزاقستان توسط روسیه هم یک حرف کم‌مایه و محفلی است که هیچ رکن منطقی یا سندی در آن وجود ندارد.

چه اینکه حضور روسیه در قزاقستان بنا بر یک توافق بین‌الدولی و پس از درخواست رسمی قزاق‌ها صورت پذیرفته و این مسئله در هیچ حالتی تحت تأثیر جمهوری اسلامی ایران و خواص سیاسی کشور نیست.

جالب است که پس از گُر گرفتن آتش اغتشاشات در قزاقستان،  یگان‌های مردمی هم در این کشور و در حمایت از دولت قانونی قزاقستان شکل گرفت و به مبارزه با مسلحین اغتشاشگر پرداخت که حکما این افراد نیز از نظر آقای تاجزاده جزو "اقتدارگرایان" هستند!

در اینجا اما اشاره به یک نکته تحلیلی ضروری می‌نماید و آن تقلّای اصلاح‌طلبان ستادی برای کشاندن اغتشاشات قزاقستان به داخل ایران است.

کما اینکه در هفته گذشته و در بحبوحه رخدادهای قزاقستان اما شاهد بودیم که رجالی از جریان چپ به صحنه آمده و بلافاصله خواستاری شکل‌گیری اعتراض در ایران شدند و حتی از این گفتند که مردم با سیاست قهر کرده‌اند و حکومت ایران به حجاب بیشتر از فقر مردم توجه دارد! [۱][۲]

این همزمانی، این هم‌راستایی و این بیان حرف‌های تند در گرماگرم اغتشاشات قزاقستان بایستی برای اهل نظر و تدقیق محل پرسش باشد.

گفتنیست، مصطفی تاجزاده پس از اغتشاشات آبان ۹۸ در اظهاراتی گفته بود: اغتشاشات آبان خشن‌تر تکرار می‌شود.