ضلع غربی مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین در ادامه بازی روانی-رسانه‌ای باز هم موعد ضرب‌الاجل ادعایی برای توافق را تغییر داده و این بار آن را به اواسط ماه فوریه موکول کرده‌اند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 روایت یک رسانه آمریکا از وضعیت مذاکرات رفع تحریم‌های ایران در وین حاکی است که ضلع غربی این گفت‌وگوها بار دیگر آنچه اصطلاحاً «ضرب‌الاجل» توافق در این گفت‌وگوها خوانده می‌شود را تغییر داده‌اند. 

روزنامه وال‌استریت‌ژورنال که مطابق روال مرسوم رسانه‌های غربی به منابع و مقام‌های گمنام استناد کرده این بار مدعی شده که مقام‌های آمریکایی و اروپایی در محافل خصوصی، اواسط ماه فوریه را به عنوان موعد تصمیم‌گیری برای بستن پنجره دیپلماسی با ایران تعیین می‌کنند.

ضرب‌الاجل ادعایی جدید، چارچوب زمانی قبلی که پیشتر در منابع مشابه رسانه‌ای به آن اشاره شده بود را تا حدود دو هفته به عقب‌تر موکول می‌کند.

  حدود دو هفته قبل‌تر، پایگاه پولیتیکو به نقل از برخی «مقام‌های نزدیک به مذاکرات» مدعی شده بود که پنجره مذاکرات تا پایان ماه ژانویه یا اوایل ماه فوریه بسته خواهد شد. البته این پایگاه خبری به نقل از منابعی دیگر این را هم نوشته بود که هیچ تاریخ ثابتی در خصوص زمان توافق در نظر گرفته نشده است.