گل سوم پرسپولیس به ذوب آهن یکی از زیباترین گل‌های این فصل فوتبال ایران است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، این شاید یکی از بهترین نمونه‌هایی اجرایی بازیکنان پرسپولیس از تاکتیک موردنظر کادرفنی باشد. جایی که از زمین خودی، سیامک نعمتی، مهدی ترابی و مهدی عبدی حرکات ترکیبی را به شکلی آغاز می‌کنند که با شش پاس به دروازه ذوب آهن می‌رسند و عبدی با زدن ضربه نهایی گل را به ثمر می‌نشاند.

در این گل بیش از هر چیز دیگری رد پای هنرمندانه مهدی ترابی دیده می‌شود. ابتدا زمانی که نعمتی از زمین خودی قصد ارسال پاس دارد، ترابی با یک جای خالی، مهدی عبدی را صاحب توپ می‌کند و خودش با حرکت در فضا، آماده دریافت توپ بعدی می‌شود. حالا مثلث پرسپولیس شکل گرفته و عبدی پاس را به ترابی می‌دهد و نعمتی که احتمالا بارها این حرکت را در تمرین انجام داده، با یک اورلب از لب خط فرار می‌کند تا پاس بعدی را بگیرد.

سیامک که قدرت دریبلینگ مناسبی را هم دارد، پس از کنترل توپ به قلب دفاع حریف می‌زند و به بازیکن کناری خود یعنی ترابی پاس می‌دهد و دوباره با یک حرکت بدون توپ و عبور از خط آفساید ذوب آهن به محوطه جریمه می‌رود، در حالی که ستاره شماره 9 پشت به دروازه قرار دارد و انتظار می‌رود که با حرکت عرضی زمینه ساز موقعیت گل بشود، پاسی فوق العاده را به نعمتی می‌دهد.

پاس پشت پای مهدی ترابی که شاید بهترین پاس کلیدی این فصل فوتبال ایران هم باشد، سه بازیکن ذوب آهن را از جریان بازی خارج می‌کند و نکته جالب اینکه توپ از بین پاهای مدافع سبزپوش رد می‌شود و این سیامک نعمتی است که قدر پاس استادانه ترابی را می‌داند و با یک کات بک، مهدی عبدی را که در محوطه جریمه آماده گلزنی است، صاحب توپ می‌کند و او با یک ضربه تمام کننده، گل سوم تیمش را می‌زند.

کادرفنی پرسپولیس که در این مدت تحت فشار زیادی قرار داشته و بابت نمایش نامطلوب هجومی، مورد انتقاد قرار گرفته، حالا می‌تواند این 15 ثانیه را به عنوان یک الگو از آنچه که می‌خواهد اجرا کند، نشان دهد. جایی که حمله از کناره‌ها انجام می‌شود اما خبری از سانتر نیست و یک حرکت ترکیبی سه نفره بین بازیکنان شکل می‌گیرد.

بی گمان این یکی از بهترین‌ گل‌های این فصل فوتبال ایران هم هست. شش پاس رو به جلوی متوالی و عبور از مدافعان ذوب آهن و در نهایت گلی که به نام عبدی و پاس گلی که به نام سیامک نعمتی ثبت می‌شود اما شاید نقش اصلی اش یک ستاره دیگر بود؛ مهدی ترابی.