رشید مظاهری دو پیشنهاد رسمی از فولاد و ذوب‌آهن دریافت کرده ولی او قصد دارد با دریافت رضایت‌نامه‌اش، با سلیقه خود تیم آینده‌اش را انتخاب کند.

آیا رشید از استقلال می رود؟ (عکس)
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، «آنقدر مشکل روحی و روانی دارم که اصلاً نمی‌توانم مصاحبه کنم.» این جملات رشید مظاهری پس از اولین و آخرین حضور او در لیگ بیست و یکم است. دروازه‌بانی که در دیدار برابر ذوب‌آهن از دقیقه 10 به جای حسین حسینی مصدوم وارد زمین شد و پس از آن هرگز حضور در ترکیب آبی های  پایتخت را به چشم ندید و از بازی نساجی تاکنون و پس از گذشت 12 مسابقه، نام او حتی در لیست بازیکنان ذخیره نیز قرار نگرفته تا شایعات مربوط به جدایی او از استقلال بیش از پیش مطرح شود.

در ابتدای فصل و با حضور مظاهری و حسینی، اما فرهاد مجیدی روی جذب علیرضا رضایی از پیکان تأکید زیادی داشت و این اتفاق نیز رخ داد. در روزهایی که شایعات مبنی بر جدایی قرضی این دروازه‌بان جوان مطرح شده بود، سرمربی آبی‌پوشان ضمن رد این اخبار، مدعی شد که کیفیت رضایی به حدی بالاست که می‌تواند در سالهای آینده سنگربان تیم ملی شود. از دیدار برابر نساجی بود که با وجود حضور 2 گلر باتجربه دیگر، رضایی در ترکیب اصلی به میدان رفت و تاکنون نیز 4 بار در قفس توری آبی های پایتخت قرار گرفته است.

این اتفاقات سبب شد تا اخبار جدایی رشید مظاهری افزایش یابد. هفته‌هاست که شایعاتی درباره احتمال معاوضه این دروازه‌بان با صالح حردانی مدافع راست فولاد به گوش می‌رسد. بازیکنی که در ابتدای فصل نیز مدنظر استقلال بود ولی در جمع خوزستانی‌ها ماندگار شد. حردانی در دو بازی گذشته نامش حتی در لیست بازیکنان ذخیره نیز نبوده و این اتفاق به اخبار چند وقت اخیر نیز دامن زده است.

 

از استقلال خبر می‌رسد که دو تیم فولاد و ذوب‌آهن به صورت رسمی درخواست خود برای جذب رشید مظاهری را به این باشگاه ارسال کرده‌اند و حتی گفته می‌شود که پرسپولیس تمایل دارد تا سنگربان ناراضی آبی‌پوشان را به خدمت بگیرد اما تاکنون از طرف سرخپوشان مذاکرات جدی و رسمی با همتایانشان در استقلال صورت نگرفته است. نکته مهم در این ماجرا آنجاست که آبی‌های پایتخت به هیچ وجه اجازه جدایی یک‌طرفه و یا رایگان را به مظاهری نمی‌دهند و با درخواست مجیدی، آنها قصد دارند تا رشید را با فولاد و صالح حردانی معاوضه کنند.

این تنها بازی‌ای است که مظاهری در لیگ 21 برای استقلال به میدان رفته که شاید اگر مصدومیت حسینی رخ نمی‌داد، رشید این فصل هرگز برای تیم مجیدی بازی نمی‌کرد.

اما عدم تمایل مظاهری به انجام این معاوضه باعث شده تا این انتقال خیلی پیچیده شود. سنگربان استقلال قصد دارد تا رضایت‌نامه‌اش را دریافت کند و با اختیار تام، به مذاکره با سایر تیم‌های خواهانش بپردازد و خود رشید مقصد بعدی‌اش را انتخاب کند. اما درخواست مظاهری به هیچ  وجه با برنامه‌های استقلال و مجیدی همخوانی ندارد و این اتفاق باعث شده تا تکلیف سنگربان این تیم نامشخص باشد.

سنگربان آبی ها از تیم سابقش یعنی ذوب‌آهن و همچنین فولاد پیشنهاداتی را دریافت کرده است ولی او قصد دارد خودش بتواند مقصد بعدی‌اش را انتخاب کند.

علت پافشاری مظاهری روی دریافت رضایت‌نامه این است که او با دست باز تیم بعدی خود را انتخاب کند و بتواند روی مسائل مالی نیز نقش‌آفرینی کند. اما در سمت دیگر، فولاد با علم به اینکه ارزش بازیکن مدنظرش را می‌داند، حتی از خیر بازیکن ملی‌پوش و ارزشمندی چون صالح حردانی گذشته و به دنبال آوردن مظاهری به اهواز است. انتقالی که در صورت رخ دادن آن، به نظر می‌رسد آن معامله مدنظر مظاهری نیست و علت مخالفت او با این معاوضه نیز به همین مسائل برمی‌گردد.

در حالی‌که گفته می‌شود فولاد برای معاوضه صالح حردانی و رشید چراغ سبز نشان داده، اما وضعیت مظاهری و استقلال پیچیده شده و اگر استقلال و رشید روی مواضعشان پافشاری کنند، ممکن است جدایی شکل نگیرد. باید دید در روزهای آینده مذاکرات دو طرف به چه سمتی پیش می رود.

به هر شکل با وجود اینکه اخباری مبنی بر رضایت ضمنی مظاهری برای پیوستن به فولاد در رسانه‌ها مطرح شده اما واقعیت این است که گلر آبی‌ها همچنان روی مواضع خود پافشاری کرده و به دنبال دریافت رضایت‌نامه‌اش است تا خود بتواند با داشتن دست برتری، به مذاکره با تیم‌های خواهانش بپردازد. چنانچه از میان استقلال و مظاهری یکی از دو طرف از مواضعش کوتاه نیاید، به نظر می رسد جدایی این دروازه‌بان اتفاق نیفتد و او حضور روی سکوها را تا پایان فصل تحمل کند تا در تابستان و با استفاده از قانون عدم حضور کافی در بازی‌های استقلال، از این تیم جدا شود. باید دید مدیران استقلال و در رأس آنها مصطفی آجورلو می‌تواند در روزهای پیش‌رو رضایت مظاهری را به دست بیاورد و او با حضور در فولاد و معاوضه با صالح حردانی موافقت می‌کند یا خیر.