کریستیانو رونالدو، ستاره منچستریونایتد، با اعتراض شدید به تصمیم رالف رانگنیک بحران جدیدی را در این تیم رقم زده است.

باید رونالدو را نادیده می‌گرفتی رانگنیک!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، رالف رانگنیک در جریان پیروزی برابر برنتفورد تصمیم گرفت که در دقیقه 71 کریستیانو رونالدو را بیرون کشیده و هری مگوایر را جانشین او کند، تصمیمی که با اعتراض شدید این بازیکن همراه شد.

احتمال دارد کریستیانو رونالدو در این تابستان از منچستریونایتد جدا شود و این در صورتی است که مدیران این باشگاه به این نتیجه برسند که رانگنیک فرد درستی برای ادامه کار در این باشگاه نیست. و در حال حاضر همینطور به نظر می‌رسد.

هیچ سرمربی‌ای نباید پس از انجام یک تعویض از سوی فوق ستاره تیمش مورد اعتراض قرار بگیرد اما در عین حال هیچ سرمربی‌ای هم نباید از کنار خط به روی نیمکت آمده و دلیل انجام این کار را برای بازیکنش شرح دهد.

چنین درگیری‌ها و بحث‌ها و توضیحاتی بین تمام مربیان و بازیکنان وجود دارد اما این چیزی است که باید در فضای خصوصی رختکن حل و فصل شود.

 اقدام رانگنیک بدون شک نشان از ضعف او داشت. اعتراض رونالدو و عبور از کنار او با مطرح کردن این سوال که «چرا من؟» باید به صورت کامل نادیده گرفته می‌شد.

این کاری است که پپ گواردیولا، یورگن کلوپ و آنتونیو کونته بارها انجام داده‌اند و روندی است که هر سرمربی درجه یکی با آن آشنایی دارد.

با چنین مسائلی باید بعدتر و در خلوت برخورد شود. در آن لحظه در جریان بازی باید تمام تمرکز سرمربی روی بازیکنانی باشد که در زمین حضور دارند و کار را پیش می‌برند.

اما این مربی آلمانی توجهش را به بازیکنی معطوف کرد که با عصبانیت و ناراحتی و به شکلی غیرمحترمانه از زمین بازی بیرون رفت و نشان داد که خودش را بالاتر از سایر هم تیمی‌هایش می‌داند.

این در حالی است که رونالدو هفته قبل به این موضوع اعتراض کرده بود که بازیکنان جوان یونایتد از راهنمایی و توصیه‌های او پیروی نمی‌کنند. این حرف کسی است که خودش نگاهی از بالا به پایین به هم تیمی‌هایش دارد و این رفتارهایش به هیچ وجه نمی‌تواند الگوی مناسبی باشد.

این اولین بار نبود

هرچند این اولین بار نبود که رونالدو چنین رفتاری را در پیش می‌گرفت. او ماه گذشته نیز پس از تساوی 1-1 برابر نیوکاسل توجهی به هواداران و سایر هم تیمی‌هایش نکرد و مستقیما زمین را ترک کرده و وارد رختکن شد.

واکنش‌های او به پاسی که اشتباه ارسال شده یا موقعیتی که توسط بازیکنی دیگر به سمت دروازه رفته نشان داده که او علاقه زیادی به روحیه تیمی ندارد. چنین اتفاقاتی نشان می‌دهد که او فقط به خودش علاقمند است.

او پیش از این نیز در مصاحبه‌اش گفته بود:« من دوست ندارم پنجم، ششم یا هفتم باشم. من اینجا هستم تا رقابت کنم و پیروز باشم. نمی‌توانم بپذیرم که جایگاهمان در لیگ برتر پایین‌تر از رده سوم باشد.»

این یعنی او هشداری به باشگاه داده که به خاطر نبود بلندپروازی کافی ممکن است در تابستان پیش رو از جمع بازیکنان این تیم جدا شود. شاید او باور داشته که به تنهایی می‌تواند شرایط تیمی را تغییر داده و آنها را به جایگاهی بالاتر برساند.

دو راهی یونایتد

احتمالا یکی از این دو اتفاق در پایان فصل رخ می‌دهد.

این که رونالدو بر اساس گفته‌های خودش تصمیمش برای جدایی از این تیم را گرفته و در تابستان راهی تیم دیگری خواهد شد. یا هرکسی که سرمربی جدید یونایتد شدید به وضوح از آغاز مشخص خواهد کرد که او حرف اول و آخر را در این تیم می‌زند.

در این صورت رونالدو باید نظراتش را برای خودش نگه داشته و تنها کارش را انجام دهد. اما اگر با چنین شرایطی سازگار نباشد باید از این تیم جدا شوئد.

آیا او واقعا حاضر است با چنین شرایطی کنار بیاید؟ تا به حال چنین اتفاقی در زندگی رونالدو رخ نداده است.

او حتی در سن 37 سالگی نیز پیشنهادات بسیاری دارد و 14 گلی که در این فصل به ثمر رسانده نیز شاهدی بر همین قضیه است.

با این حال او در این فصل در دیدارهایی مانند شکست 0-5 برابر لیورپول و شکست 0-2 برابر منچسترسیتی نتوانست تاثیر خاصی روی عملکرد تیمش داشته باشد.

هرچند رفتار نامحترمانه چیزی نیست که هیچ مربی بپذیرد، چه موقت باشد و چه سرمربی جدید و دائمی.

سرمربی جدید یونایتد مطمئنا چنین رفتاری را نخواهد پذیرفت.