سوپر واکنش زهره کودایی در دیدار روز گذشته برابر هند، باعث واکنش های زیادی در فضای مجازی شد.

کودایی را به پرسپولیس بیاورید!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، هندی ها امیدوار بودند در بازگشت دوباره به جام ملت های زنان پس از 16 سال، از فرصت میزبانی استفاده کرده و دیدار نخست خود را برابر تیم کم تجربه ایران با پیروزی به پایان برسانند. اما عملکرد خوب شاگردان ایراندوست به ویژه در خط دفاعی مانع از این شد که تیم میزبان دست پر از زمین خارج شود.

تعویض های تهاجمی توماس دنربی سرمربی تیم ملی زنان هند و تلاش آنها برای کسب پیروزی با ورود کریس دنگمی به زمین شدت گرفت و در دقیقه 76 نیز آنها تا آستانه فروپاشی دروازه ایران پیش رفتند. یک ارسال از سمت چپ خط دفاعی ایران به روی دروازه، نصیب کریس دنگمی بازیکن تعویضی هندی ها شد تا او در فرصت ایده آل گلزنی قرار بگیرد.

دنگمی پس از دریافت این ارسال در محوطه شش قدم، با یک ضربه سر توپ را به سمت دروازه ایران زد. زهره کودایی که برای بستن زاویه به تیر یک رفته بود، کمی از مهاجم هند عقب ماند. در حالیکه ضربه سر دنگمی در آستانه ورود به دروازه بود، کودایی با یک پرش فوق العاده و مهار یک دست، توپ را از روی خط دروازه بیرون کشید و دروازه ایران را نجات داد.

واکنش صفحه AFC به سیو دیدنی کودایی

فرزین: صفحه رسمی فیفا واکنش کودایی رو با واکنش ملقب به "دریافت قرن " گوردون بنکس در جام جهانی ۱۹۷۰ که ضربه سر پله رو دفع کرد مقایسه کرد

سوپر واکنش دیدنی کودایی باعث حیرت حاضرین در استادیوم و بینندگان تلویزیونی شد. این عکس العمل فوق العاده از سنگربانی که در ماه های گذشته در کانون توجهات قرار گرفته بود، باعث واکنش های زیادی در فضای مجازی شد. حتی صفحه رسمی فیفا نیز این عکس العمل را با واکنش ملقب به "دریافت قرن " گوردون بنکس در جام جهانی ۱۹۷۰ و مهار ضربه سر پله اسطوره فوتبال برزیل مقایسه کرد.

البته این تنها واکنش کودایی در این بازی نبود. او برابر مهاجمان تیم ملی هند 4 سیو مهم دیگر داشت و در نخستین تجربه تیم ملی فوتبال زنان ایران در جام ملت های آسیا، موفق به ثبت کلین شیت شد. البته نباید در ثبت این کلین شیت از تلاش های ملیکا متولی، فاطمه عادلی و غزاله بنی‌طالبی مدافعین تیم ملی به راحتی گذشت که در برابر حملات پردامنه هندی ها به خوبی مقابله کردند.

واکنش های دیدنی زهره کودایی در دیدار روز گذشته برابر هند با واکنش های زیادی در فضای مجازی همراه شد. سوپر سیو او در دقیقه 76 روی ضربه سر کریس دنگمی سوژه کاربران شد و در زیر بخشی از توئیت های ارسالی درباره این واکنش کودایی را مرور می کنیم:

احتمالا پیمان: جدا سیو دیشب زهرا کودایی یکی از خفن ترین سیوهای دروازه‌بانی بود که تاحالا دیدم.

مایلاد: زهره کودایی از بیرانود هم عابد زاده تره

حسام مهراد: وقتی سیو زهره کودایی اکانت فیفا رو یاد سیو گوردون بنکس جلوی برزیل و پله می‌ندازه

ام اچ: این توپی که زهره کودایی گرفت، فراتر از سطح فوتبال زنان بود‌.

محمد مالی: ایران یک هورا به زهره کودایی بدهکار است.

علیرضا: زهره کودایی  دروازه بان تیم ملی فوتبال زنان ایران زمین تمام بدون شرح

صادق ابراهیم: جا داشت تماشاگران در ورزشگاه در پی این واکنش می‌گفتن: کوداییِ هوپ سولو (سنگربان سابق تیم ملی زنان آمریکا)

ح.ف: زهره کودایی اینو بدون که دلمون شاد شد خانم

خانم خسته: به به عجب سیوی. عقاب آسیا شما هستی خانم

رامسین: احترام وتعظیم فراوان به جی جی بوفون زنانه وطنی...بانو زهره کودایی

باکسر: پسر من امروز هی این سیو زهره کودایی رو می‌بینم هی تعجب می کنم. چی گرفتی آخه

ساسا: این خانوم زهره کودایی نمیشه برای نیم فصل پرسپولیس بگیره؟

حدیث: شما از سیو زهره کودایی تعجب کردید من از آمادگی روانیش، این همه فشار روانی ناحق رو‌ تحمل کرد این چند وقت. شاید فکر کنید بزرگش میکنم، نه. فقط کافیه به بازیکنای تیمتون که به مشکلی براشون پیش میاد بکنید.

زینب بانو: دروازه بان تیم ملی بانوان ایران خانم زهره کودایی ' امشب خوب درخشید افرین بر شیر زنان ایرانم

آرش الدین: عقاب واقعی بعد از عابدزاده زهره کودایی میتونه باشه

وحیدم: دروازه بان تیم ملی زنان ایران زهره کودایی چقدر گلر خوبیه چه توپی رو از هندیا گرفت

خازن دشارژ: انصافا این سیو فوق العاده بود اگر بگم در سطح لیگ های اروپایی بود اغراق نکردم مرسی کودایی