مکس ایبرل، مدیر ورزشی بروسیا مونشن گلادباخ، اعلام کرد که به دلیل مشکلات سلامت روانش از این تیم کناره‌گیری خواهد کرد.

مدیری که با گریه از فوتبال خداحافظی کرد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، موضوع سلامت روان در سال‌های اخیر به یکی از نگرانی‌های جدی کشورهای اروپایی تبدیل شده و مدیران و شخصیت‌های شناخته شده دنیای فوتبال نیز از این موضوع مستثنی نیستند. 

صحبت درباره مشکلات سلامت روان تا چند سال قبل تابوی بزرگ و عجیبی به حساب می‌آمد اما تلاش‌های زیادی برای شکستن این تابو انجام شده تا توجه‌ها به سمت درمان این مشکل جلب شود. 

حالا مکس ایبرل که یکی از ارکان اصلی موفقیت بروسیا مونشن گلادباخ در سال‌های اخیر بوده در نشست خبری‌اش اعلام کرد که از سمت خود کناره‌گیری خواهد کرد تا تمام تمرکزش را روی درمان این مشکل بگذارد. 

مدیر ورزشی باشگاه گلادباخ در حالی که به شدت احساساتی شده بود در این نشست خبری گفت:« من به 23 سال حضورم در این تیم پایان می‌دهم. من در حال پایان دادن به چیزی هستم که تمام زندگی من بود. من در حال پایان دادن به چیزی هستم که لذت و سرگرمی بسیاری به من بخشید.»

ایبرل که سعی می‌کرد مانع از ریختن اشک‌هایش برابر دوربین‌های خبری و خبرنگاران حاضر شود ادامه داد:« فوتبال زندگی من است، فوتبال لذت من است اما بسیار از ابعاد آن دیگر چنین حسی برای من ندارند. به همین دلیل ساده، من دیگر نمی‌توانم کار کنم.»

او با اشاره به شرایط سختی که در سال‌های گذشته پشت سر گذاشته ادامه داد:« من واقعا از پا درآمده‌ام. خسته هستم. دیگر توان و قدرت انجام این کار را ندارم. نمی‌توان وظایفی که برای این کار لازم است و باشگاه به آن نیاز دارد را انجام دهم. نیاز دارم که فاصله بگیرم. نیاز دارم از این جو دور باشم. باید از نظر فردی به خودم رسیدگی کنم. این بزرگترین مسئولیت من است.»

 

 به نظر می‌رسد که پرداختن به بحث سلامت روان در بین فوتبالیست‌های و مدیران حاضر در این رشته ورزشی در سال‌های اخیر به موضوعی جدی تبدیل شده است. 

فشارهای ناشی از تقویم‌های فشرده و نیاز مبرم به کسب پیروزی در میادین باعث شده که بسیاری از بازیکنان در این روزها در معرض آسیب‌های روانی جدی باشند که گاهی حتی به معضلات فیزیکی نیز تبدیل می‌شود. 

برای مثال، پیش از این ماتیاس سامر نیز در دوران حضورش در کادر مدیریتی بایرن مونیخ به دلیل مشکلی که از ناحیه مغز برایش به وجود آمده مجبور به کناره‌گیری از دنیای فوتبال و فشارهای ناشی از آن شد. سامر در حال حاضر به عنوان مشاور با باشگاه دورتموند همکاری دارد اما تنها هر دو هفته یک بار جلسه‌ای را با مدیران این تیم برگزار می‌کند.