ایسنا | یک دیپلمات پیشین کشورمان توافق خوب را در لغو کلیه تحریم های ایران عنوان کرد و افزود: تاثیرات یک توافق خوب برای کشور ما علاوه بر اینکه باعث باز شدن مسیر پیشرفت اقتصادی در داخل کشور است، نمایشی از بی نتیجه ماندن تلاش های قدرت های بزرگ برای تحمیل دیدگاه های خودشان به بقیه کشورها نیز هست.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

محسن پاک آیین در گفت‌وگو با ایسنا درباره این که نشانه های رسیدن به توافق خوب در انجام مذاکرات با طرف های غربی چیست؟ گفت: توافق خوب به این معنی است که نظرات جمهوری اسلامی ایران و سیاست قطعی آن مبنی بر لغو کلیه تحریم ها و اعتماد و یقین ما بعد از راستی آزمایی محقق شود و وضعیت ارتباطات اقتصادی ایران با جهان به صورت عادی برگردد.

وی تصریح کرد: قطعا این سیاست اگر محقق و تحریم ها لغو شود، تحریم های ظالمانه‌ای که با هدف فلج کردن و فروپاشی اقتصادی ایران همراه بوده، به طور طبیعی ارتباطات ما با جهان عادی خواهد شد و درآمدهای ما از فروش نفت و صادرات کالاهای فنی و مهندسی به کشور بر می گردد. این رقم که رقم بالایی خواهد بود در مسیر پیشرفت اقتصادی کشور قرار می‌گیرد و در نتیجه شاهد نوعی جهش در شکوفایی اقتصاد و حل مشکلات اقتصادی امروز خواهیم بود.

سفیر سابق کشورمان در باکو همچنین درباره تاثیراتی که یک توافق خوب برای کشور مان خواهد داشت، گفت: تاثیرات یک توافق خوب برای کشور ما در وهله اول باز شدن مسیر پیشرفت اقتصادی در داخل کشور است و در مرحله دوم نمایشی از بی‌نتیجه ماندن تلاش های قدرت های بزرگ برای تحمیل دیدگاه های خودشان به بقیه کشورهاست.

وی افزود: همچنین نشان دهنده این است که مقاومت ملت ایران و همراهی و همدلی مسؤلین تحت رهنمودهای رهبری باعث شده که بتوانیم در مسیر اعتلا و پیشرفت اقتصادی قرار بگیریم.

پاک آیین در پایان ابراز داشت: در نتیجه توافق خوب قطعا به نفع ملت ایران خواهد بود و باعث می شود ملت ما در آینده شرایط بسیار خوبی را شاهد باشند.