پس از پایان دور هفتم مذاکرات وین که به گنجانده شدن مواضع جمهوری اسلامی ایران در اسنادی که مبنای مذاکرات آتی قرار خواهد گرفت؛ غربی ها به بهره گیری از تاکتیک "ضیق وقت" و تعیین ضرب الاجل روی آوردند.

فعالیت هسته‌ای ایران شتاب گرفت
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، با ناکارآمد توصیف کردن اعمال تاکتیک "ضیق وقت" علیه تهران تاکید کرد: عملیات ایذایی و خرابکارانه واشنگتن و رژیم صهیونیستی در جهت مختل کردن فعالیت های اتمی ایران، نه تنها این فعالیت ها را مختل نکرد بلکه به آن ها شتاب نیز بخشید.

پس از پایان دور هفتم مذاکرات وین که به گنجانده شدن مواضع جمهوری اسلامی ایران در اسنادی که مبنای مذاکرات آتی قرار خواهد گرفت؛ غربی ها به بهره گیری از تاکتیک "ضیق وقت" و تعیین ضرب الاجل روی آوردند.

در همین ارتباط در روزهای گذشته "رابرت مالی" نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، برای تحت فشار قراردادن هر چه بیشتر تهران، به حربه ناکارامد "ضیق وقت" پناه برده و در مصاحبه ای با سی ان ان گفت: "فقط چند هفته فرصت داریم !". از سویی دیگر "جیک سالیوان" مشاور امنیت ملی آمریکا که برای سفری سه روزه در منطقه به سر می برد، با "اسحاق هرتزوگ" رئیس رژیم صهیونیستی دیدار کرده و در خصوص برنامه های هسته ای ایران رایزنی می کند.

تمامی این تحرکات همزمان با مذاکرات پیش رو، در حالی صورت می گیرد که" میخائیل اولیانوف" نماینده روسیه در مذاکرات وین، خروج واشنگتن از برجام را به خودزنی تشبیه کرده و می گوید:" تصمیم برای خروج از برجام مثل شلیک به پای یکی از پاهای آمریکا است. حال فرقی نمی‌کند که پای چپ بود یا پای راست".

"جلیل رحیمی جهان آبادی"عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، در تحلیل سیاستهای ناکارامد واشنگتن علیه تهران به خبرنگار ایران آنلاین می گوید: آمریکایی ها از همان ابتدا نسبت به برجام تصور نادرستی داشتند. آنها تصور می کردند که اگر از برجام خارج شوند، جمهوری اسلامی ایران تن به انعقاد قرارداد جدیدی داده و در ذیل این قرارداد نیز می توانند خواسته های جدیدی را به تهران تحمیل کنند. در همین راستا نیز عملیات های ایذایی و خرابکارانه واشنگتن و رژیم صهیونیستی در جهت مختل کردن فعالیت های اتمی ایران برنامه ریزی شده بود؛ اما نه تنها این فعالیت ها مختل نشد بلکه به آن ها شتاب نیز بخشید.

جنگ روانی ناکارآمد علیه تهران

وی افزود: از سوی دیگر در دور جدید مذاکرات، انتظار امریکایی ها با توجه به فشارهای گسترده تحریم های ظالمانه این بود که تهران از موضوع ضعف، ناتوانی و پذیرش هر پیشنهادی، در پای میز مذاکره حاضر شود. اما باز نیز این اتفاق نیفتاد؛ چرا که ایران خواسته های مشخصی داشته و نسبت به حقوق حقه خود از مواضع خود هرگز عقب نشینی نکرده و نخواهد کرد. اتفاقا ایران چند گام نیز از شرایط قبلی برجام جلوتر آمده و این شرایط جدید، برای آمریکایی قابل هضم و پذیرش نیست. رفتارهایی هم که واشنگتن انجام می دهد، جنگ روانی و تبلیغاتی علیه تهران است. تبلیغاتی نظیر "ایران تنها چند هفته فرصت دارد"، یا اگر "ما مانع   صهیونیست ها نشویم به ایران حمله خواهند کرد"، تنها یک جنگ روانی ناکارامد برای تحت فشار قراردادن ایران است. این در حالی است که خود آمریکایی ها و صهیونیست ها می دانند که آنچه در توانشان بوده انجام داده اند. حال نه توان بیشتری برای رژیم صهیونیستی باقی مانده و نه امریکا؛.

آمریکایی ها درک درستی ندارند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با تاکید بر این که آمریکا تنها با این شیطنت ها، خودزنی کرده و فرصت فراهم شده برای گفتگو، رفع تحریم ها و پذیرش برخی تعهدات از سوی ایران را از بین می برد گفت: دفعه گذشته نیز "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری سابق امریکا با همین اشتباه به برجام آسیب زد. اما ایران مواضع خود را در حوزه تحریم ها، مذاکرات و اصلاحاتی که قرار است در وین ۶ انجام شود را به طور واضح بیان کرده است. اینکه آمریکایی ها درک درستی از شرایط نداشته و هم به خود و هم به گفتگوها آسیب می زنند، مربوط به خود آمریکایی ها است؛ هر چند که توقع بیشتری نیز نمی توان از آن ها داشت.

سیاه نمایی صهیونیست ها

نماینده مردم تربت جام ،تایباد و باخرز در مجلس در خصوص سنگ اندازی های خصمانه رژیم صهیونیستی در مذاکرات وین گفت: صهیونیست ها از همان ابتدا با روند مذاکرات موافق نبوده و تلاش داشتند تا با سیاه نمایی و انتشار اطلاعات نادرست و غلط، ذهن طرفین گفتگو را خراب کنند؛ اما الان در شرایط استیصال قرار گرفته اند. به گونه ای مسئولین ارشد رژیم صهیونیستی طی هفته های گذشته تلاش کردند تا با مقامات آمریکایی و طرف های غربی ارتباط برقرار کنند.اما کمتر گوش شنوایی در روسیه، چین و حتی کشورهای غربی به جز فرانسه برای شنیدن سخنان مخرب صهیونیست ها وجود دارد. چرا که آنها به خوبی واقف هستند که اگر صهیونیست ها در نطنز خرابکاری نمی کردند، الان با نسل جدیدی از سانتریفیوژ ها مواجه نبودند؛ اگر رژیم صهیونیستی در تاسیسات اتمی ایران خرابکاری نمی کرد، الان با دوربین های از کارافتاده مواجه نبودند. اگر صهیونیست ها خرابکاری نمی کردند، الان با میزان بالای غنی سازی در ایران مواجه نبودند.

شیطنت ها و موذی گری های مخرب

این نماینده مجلس دهم و یازدهم تصریح کرد: بنابراین غربی ها متوجه شدند که بخش عمده ای از ریشه این حوادث به رفتارها و بی خردی صهیونیست ها در منطقه باز می گردد؛ همین تلاش های اخیر مقامات صهیونیستی نیز برای به نتیجه نرسیدن مذاکرات در راستای تغییر ذهنیت غربی ها توجیه پذیر است.البته واقعیت این است که دست صهیونیست ها و غربی ها برای جمهوری اسلامی ایران رو شده است؛ چرا که ما با ترفندهای آن ها بزرگ شده و کاملا درک می کنیم که طرف غربی و صهیونیست چه بازی را انجام می دهد. منتها واشنگتن و رژیم صهیونیستی دست نکشیده و به همین شیطنت ها و موذی گری های مخربی که ذات آن ها است، ادامه می دهند.

منبع: ایران