مذاکره‌کننده ارشد آمریکا در توافق هسته‌ای ایران گفت، اقدامات دولت ترامپ به جای ایران، آمریکا را در کل جهان منزوی کرد.

وندی شرمن: ترامپ به جای ایران آمریکا را منزوی کرد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 «وندی شرمن»، معاون امور سیاسی وزارت خارجه آمریکا در دولت باراک اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا و همچنین مذاکره کننده ارشد در توافق هسته‌ای ایران، پنج شنبه شب در مصاحبه با شبکه تلویزیونی ام اس ان بی سی گفت، اقدامات دونالد ترامپ به جای انزوای ایران، به انزوای بیشتر آمریکا در کل جهان ختم می‌شود.

وندی شرمن درباره فعال سازی مکانیسم ماشه ضد ایران نیز گفت: اروپا، روسیه، چین، هیچ یک از آن‌ها باور ندارد که آمریکا در جایگاهی است که بتواند به مکانیسم ماشه برای بازگشت سریع و خودکار تحریم‌ها علیه ایران متوسل شود؛ ما عملا زمانی که درباره این توافق مذاکره می‌کردیم، تصریح کردیم که فقط شرکت کنندگان در این توافق می‌توانند از مکانیسم ماشه استفاده کنند؛ چرا که ترامپ از برجام خارج شده است.

مقام سابق وزرات خارجه آمریکا تصریح کرد، آمریکا در فعال سازی مکانیسم ماشه ضد ایران موفق نخواهد بود و حتی اگر بتوانند کاری بکنند، کسی توجه نخواهد کرد.

وندی شرمن در ادامه تاکید کرد، من فکر نمی‌کردم در هیچ چیزی بتوانم با جان بولتون اتفاق نظر داشته باشم، اما او در سرمقاله‌ای در وال استریت ژورنال نوشت این اقدام دولت ترامپ قدرت وتوی را در شورای امنیت که برای ما بسیار مهم است- ضعیف می‌کند و نیز استفاده ما از تحریم‌های چندجانبه را ضعیف می‌کند؛ من کاملا با او موافقم. 

آمریکا پس از رد قطعنامه پیشنهادی خود در شورای امنیت سازمان ملل متحد، برای تمدید نامحدود تحریم‌های تسلیحاتی ایران، فعال کردن مکانیسم ماشه را در دستور کار خود قرار داده این در حالی است که دیگر اعضای دائم شورای امنیت با اشاره به خروج رسمی آمریکا از برجام، این کشور را فاقد صلاحیت حقوقی لازم برای فعال کردن مکانیسم ماشه می‌دانند و با اقدام آمریکا در این زمینه مخالف هستند.