ایرنا: به دنبال برگزاری نشست وین و اعلام آمادگی چین برای پیوستن به ساز و کار مالی اروپا، شبکه ای بی سی نیوز نوشت، دولت ترامپ در پیشبرد اهداف خود علیه ایران شکست خورده است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش این شبکه خبری آمریکایی، نشست کمیسیون مشترک برجام روز جمعه وین پایتخت اتریش و حضور نمایندگان کشورهای اروپایی و آمادگی چین برای پیوستن به آنان نشان داد که ترامپ در برابر سیاست های علیه تنها ایران است.

شبکه ای بی سی نیوز همچنین در ادامه نوشت، از دیگر دستاوردهای نشست وین در کنار آمادگی اروپا و چین برای نادیده گرفتن تحریم های آمریکا می توان به ادامه پایبندی ایران به برجام اشاره کرد.

دوازدهمین نشست کمیسیون مشترک برجام در وین پایتخت اتریش روز گذشته، پس از نزدیک به سه ساعت و ۳۰ دقیقه مذاکره میان طرف‌های شرکت‌کننده به پایان رسیده است.

این نشست در سطح معاونان و مدیران کل سیاسی ایران و گروه ۱+۴ به ریاست هلگا اشمید دبیر کل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا در هتل کوبورگ وین برگزار شد.

هدف از این نشست، اطمینان از ادامه اجرای برجام در تمامی ابعاد آن و تبادل‌نظر درباره راه‌های مقابله با چالش‌های ناشی از خروج و اعمال تحریم‌های آمریکا علیه ایران عنوان‌شده بود.

در پی توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ ایران متعهد به محدود سازی برنامه هسته ای و پذیرش ناظران بین الملل برای رصد فعالیت تاسیسات هسته ای در مقابل لغو برخی از تحریم های بین الملل شد. اما بعد از آنکه دولت ترامپ در ماه می سال ۲۰۱۸ به صورت یکجانبه از توافق هسته ای خارج و تحریم های خود علیه ایران را بازگرداند، تهران به دیگر اعضای توافق هسته ای مبنی بر اجرای تعهدات آنان به برجام هشدار داد.