ایرنا: «جان برنان» رییس اسبق آژانس مرکزی اطلاعات آمریکا (سیا) با انتقاد از سیاست های ضدایرانی دولت «دونالد ترامپ»، گفت: در ایران فرهنگ مقاومت وجود دارد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

برنان در مصاحبه ای با روزنامه «آیریش تایمز» که روز شنبه منتشر شد، اظهار داشت: آمریکا با این تصور اشتباه که ایران تغییر خواهد کرد بر ایران فشار آورده اما این مساله باعث ایجاد بن بست شده چراکه در ایران فرهنگ مقاومت وجود دارد.

رییس اسبق سیا در خصوص اختلافات و نارضایتی خود از سیاست های رییس جمهوری آمریکا گفت: اعتراض من به این دلیل نیست که او برخی کارهای بسیار احمقانه مانند خروج از توافق هسته ای با ایران یا نحوه مدیریت مساله کره شمالی انجام داده است بلکه بسیاری از سیاست های او را عمیقاً ناقص و اقداماتی کاملاً سیاسی در راستای ارتقای موقعیت سیاسی اش می دانم.

وی افزود: اگر این تنها مشکل من با او بود سکوت می کردم. اما چیزی که من را تا این اندازه ناراحت می کند این است که او صداقت ندارد و فاقد اخلاقیات و اصول شخصیتی است.

برنان همچنین گفت که ترامپ «نه تنها مردم آمریکا بلکه دنیا را گمراه می کند.»

رییس اسبق سیا تاکید کرد: ایران تسلیم خواسته های دولت آمریکا نمی شود. وی که سال ۲۰۱۷ میلادی سیا را ترک کرد، از منتقدان صریح دونالد ترامپ است.