تیم ملی فوتبال ایران بعد از قطعی کردن صعود خود به جام جهانی امشب یکی از سه دیدار تشریفاتی خود را مقابل امارات برگزار می کند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، ملی پوشان فوتبال ایران آخر هفته گذشته با کسب پیروزی یک بر صفر مقابل عراق در ورزشگاه آزادی جشن صعود به جام جهانی 2022 قطر را برپا کردند؛ شاگردان اسکوچیچ در فاصله سه هفته مانده به پایان مسابقات و به عنوان اولین تیم انتخابی در قاره آسیا بلیت قطر را برای خود رزرو کردند تا با خیالی راحت بازی های بعدی خود را برگزار کنند.

تیم ملی ایران در شب هشتم مسابقات از ساعت 18 امروز در ورزشگاه آزادی به مصاف امارات رفته است؛ حریفی که با 9 امتیاز در مکان سوم جدول رده بندی گروه اول حضور دارد و برای حضور در دور پلی آف تلاش می کند.

بازی رفت دو تیم در امارات با برتری یک بر صفر ملی پوشان کشورمان همراه بود و آنها به دنبال تکرار این نتیجه در بازی برگشت هستند تا با بیشترین امتیاز ممکن، صعود زودهنگام خود را قدرتمنانه تر کنند.

هفته هشتم دور نهایی انتخابی جام جهانی 2022 – گروه A

 

سه شنبه 1400.11.12 ؛ ساعت 18:00

ورزشگاه: آزادی (بدون تماشاگر)

گروه داوری: داور: احمد ابوبکر سعید الکاف (عمان)، کمک اول: ابوبکر سالم مهد (عمان)، کمک دوم: رشید حامد علی القیتی ( عمان)/ داور چهارم: کریشنا دیلان پریرا (سری لانکا)/ ناظر داوری: نوبورو ایشیاما (ژاپن)

کارت زرد

سعید عزت اللهی 24

ترکیب تیم ملی ایران:

امیر عابدزاده

حسین کنعانی

امید نورافکن

 صادق محرمی

میلاد محمدی

سعید عزت اللهی

وحید امیری

علی قلی‌زاده

سامان قدوس

علیرضا جهانبخش

مهدی طارمی

سرمربی: دراگان اسکوچیچ

ترکیب تیم ملی امارات:

علی خصیف

بندر الاحبابی

محمد العطاس

ولید عباس

محمود خمیس

ماجد حسن

عبدالله رمضان

علی صالح

طحنون الزعابی

کایو کانیدا

خلید الحمادی

سرمربی: برت فن مارویک

لحظات حساس:

دقیقه 16: در حالی که عابدزاده دو سه قدم از خط دروازه جلو آمده بود، علی صالح از فاصله دور اقدام به شوت زنی کرد که ضربه او با اختلاف از کنار دروازه راهی اوت شد.

دقیقه 32: ارسال تند و تیز علیرضا جهانبخش در دهانه دروازه می رفت توسط مهدی طارمی به گل تبدیل شود و این بازیکن یک گام بری ضربه زدن به توپ کم آورد.

دقیقه 34: مهدی طارمی پشت محوطه جریمه توپ را برای علی قلی زاده کاشت ولی شوت این بازیکن دقت لازم را نداشت و از بالای دروازه به بیرون رفت.

در حاشیه:

* بازی امروز برخلاف بازی قبل که با حضور حدود ده هزار نفر تماشاگر برگزار شد، بدون تماشاگر است.

* نتیجه بازی ایران و امارات در قطعی شدن صعود کره جنوبی که نیم ساعت زودتر از این بازی مقابل عمان به میدان رفته بسیار تاثیر گذار است.

* تیم ملی ایران برای سومین بازی متوالی با حضور امیر عابدزاده در درون دروازه به مصاف حریف می رود.

* ایران در بازی امروز ستاره خط حمله خود سردار آزمون را مثل بازی قبلی در اختیار ندارد. علیرضا بیرانوند، سید مجید حسینی، مهدی قایدی و احسان حاج صفی دیگر غایبان ایران به دلیل کرونا هستند. شجاع خلیل زاده هم به دلیل محرومیت قادر به همراهی تیم ملی در این دیدار نیست.

* علی مبخوت، بهترین گلزن مجموع مسابقات انتخابی جام جهانی 2022 غایب بزرگ امارات در این دیدار است.

* احمدرضا عابدزاده مثل بازی با عراق در این بازی هم در ورزشگاه آزادی حضور یافته است.

* یک پرچم ایران بزرگ روی سکوهای ورزشگاه آزادی جای خالی تماشاگران را پر کرده است. پیراهن بزرگ تیم ملی ایران هم بخشی از سکوها را به خود اختصاص داده است.

* امارات امروز با توجه به لباس  سفید تیم ملی از لباس دوم خود که به رنگ سبز تیره است، استفاده کرده است.

* فرشاد فرجی مدافع تیم پرسپولیس تنها بازیکن خط خورده از فهرست تیم ملی برای بازی امروز است.