سابقه درخشان پیر آمریک اوبامیانگ مقابل رئال مادرید باعث امیدواری هواداران بارسلونا شده است.

قاتل رئال مادرید؛ گمشده بارسلونا پیدا شد! (عکس)
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، اگرچه اوبامیانگ دیروز برای اولین بار با هم تیمی های جدید خود تمرین کرده و در کمپ بارسلونا حاضر شد، اما قرارداد این مهاجم 32 ساله با کاتالان ها هنوز رسمی نشده و این اتفاق احتمالا طی چند ساعت آتی رخ خواهد داد. در واقع مدیران باشگاه بارسلونا هنوز در حال حل و فصل مسائل مشکلات اداری بوده تا بتوانند رسما خبر خرید این مهاجم گابنی را اعلام کنند. البته باشگاه آرسنال دیشب جدایی اوبامیانگ را به صورت رسمی اعلام کرد و چند ساعت مانده تا انتقال دائمی او به بارسلونا باقی مانده است.

اما به نظر اوبامیانگ می تواند گمشده ژاوی در خط حمله بارسلونا باشد. او یک تمام کننده خوب در داخل محوطه و بازیکنی درخشان در امر فضاسازی است. او بهترین گلزن لیگ برتر و بوندسلیگا بوده است و می تواند بار گلزنی بارسلونا را به دوش بکشد.

همچنین اوبامیانگ بازیکنی محسوب می شود که به مسئولیت پذیری عادت داشته و بازوبند کاپیتانی آرسنال را به بازو بسته است. اگرچه میکل آرتتا چند ماه پیش پس از یک بی انضباطی بازوبند کاپیتانی را از این بازیکن پس گرفت، اما کادر فنی بارسلون نظر مثبتی نسبت به خرید جدید خود دارد.

 

همچنین آشنایی به زبان اسپانیایی انطباق یافتن اوبامیانگ با دیگر بازیکنان بارسلونا و شرایط رحتکن را آسان تر می کند. بارسلونا یک مهاجم قاتل به خدمت گرفته و البته سابقه گلزنی اوبامیانگ برابر رئال مادرید، هواداران بارسلونا را نسبت به جذب این بازیکن امیدوارتر کرده است. البته طبق قوانین ثبت تنها سه خرید جدید توسط یوفا، نام یکی از بین دنی آلوس، فران تورس، آداما ترائوره یا پیرآمریک اوبامیانگ، از لیست بارسلونا برای رقابت‌های لیگ اروپا کنار گذاشته می شود که البته قطعا انتخاب ژاوی، ستاره گابنی نخواهد بود.

پیر آمریک اوبامیانگ در هر چهار تقابل آخر خود با رئال مادرید موفق به گلزنی شده و پنج بار دروازه رقیب دیرینه بارسلونا را باز کرده اسست. علیرغم ابراز علاقه این بازیکن در گذشته به انتقال به رئال مادرید، هواداران بارسلونا از همین حالا در انتظار ال کلاسیکوی یک ماه و نیم دیگر برابر لوس بلانکوس و تماشای درخشش این بازیکن در استادیوم سانتیاگو برنابئو هستند.