فدراسیون جهانی فوتبال با ارسال پیامی به فدراسیون فوتبال بابت اقدامات انجام شده در راه اصلاح اساسنامه تبریک گفت.

چراغ سبز فیفا به ایران بابت اساسنامه
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، موضوع تصویب اساسنامه فدراسیون فوتبال بعد از اصلاحاتی که باید روی آن صورت بگیرد، یکی از مسائل مهم پیرامون فوتبال ایران در سال منتهی به جام جهانی محسوب می‌شود.

در این خصوص حتی بحث تعلیق فوتبال ایران و عدم حضور در جام جهانی قطر هم به میان آمد که این مساله به عدم پذیرش شخصیت حقوقی فدراسیون به عنوان یک نهاد غیردولتی توسط فیفا برمی‌گشت.

فدراسیون فوتبال طی هفته های گذشته اقدامات موثری را در راستای اصلاح اساسنامه و تصویب آن توسط نمایندگان مجلس انجام داد و گزارش این امور را به فدراسیون جهانی ارائه کرده است. از سوی دیگر تغییر قوانین کشور باعث شد تا یک اتفاق ویژه رخ بدهد و فدراسیون به صورت خودکار یک موسسه غیردولتی محسوب شود.

فدراسیون فوتبال طی روزها و هفته های گذشته در رایزنی با برخی مقامات حقوقی و البته قرائت تازه و قوانین جدیدی که به وجود آمده توانست اقدامات موثری را در راستای بند یک اساسنامه که مورد ناراحتی فیفا است انجام بدهد. 

چند روز قبل بود که مشاور حقوقی فدراسیون اعلام کرد با توجه به تغییر قوانین ایران به صورت خودکار فدراسیون فوتبال ایران از یک فدراسیون آماتوری خارج شده و ماهیت حقوقی جدیدی گرفته که شاید نیاز به مصوبه مجلس درباره بند یک هم نباشد. او فدراسیون را یک موسسه غیرانتفاعی غیردولتی دانست و همین مسائل به فیفا نیز ارسال شده است.

حالا این اقدامات مهم مورد توجه فیفا قرار گرفته و باعث تشکر مقامات فدراسیون جهانی از ایران شده است.

غلامرضا رفیعی، مشاور عالی حقوقی رییس فدراسیون فوتبال در این خصوص به سایت فدراسیون گفت: فیفا با ارسال پیامی به فدراسیون فوتبال ایران، مراتب تبریک خود بابت اقداماتی که در مورد اساسنامه فدراسیون فوتبال با کمک مراجع ذیصلاح ملی انجام شده است، را اعلام کرد.