نیکو تالیافیکو گزینه اصلی بارسا برای تقویت خط دفاعی بود ولی در نهایت آژاکس با جدایی او مخالفت کرد.

نیکو در بارسا؟ نمی‌خواستیم به خودمان شلیک کنیم
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، ژاوی هرناندز خواهان تقویت تیمش در پست‌های مشخص در پنجره نقل و انتقالات زمستانی است؛ یکی از بازیکنان مدنظر او یک دفاع کناری بوده که مدیران بارسا در تلاش بودند تا گزینه خوبی را برای این پست در نظر بگیرند.

بازیکن مدنظر آنها برای حضوردر نوکمپ در ماه ژانویه نیکلاس تالیافیکو بود و مذاکراتی برای جذب این مدافع نیز صورت گرفت. در نهایت اما گفت‌و‌گو‌ها بین دو باشگاه آژاکس و بارسلونا بی‌نتیجه ماند و دو طرف نتوانستند به توافق مشترکی برای نهایی کردن این انتقال دست پیدا کنند.

 

مارک اورمارس مدیر ورزشی آژاکس در مورد عدم توافق با بارسا برای انتقال تالیافیکو گفت:« رسیدن به یک توافق مشترک با بارسا دشوار بود. برای نیکو بهترین‌ها را می‌خواهم ولی نمی‌توانستیم به پای خودمان شلیک کنیم. بارسا او را قرضی می‌خواست و ما هم در فرصتی اندک باید یک جانشین با کیفیت جذب می‌کردیم و این غیرممکن بود.

ما نیکو را درک می‌کردیم و می‌دانستیم که قصد جدایی دارد ولی منافع باشگاه را هم باید در نظر می گرفتیم. تلاش زیادی شد ولی به یک راه حل مناسب نرسیدیم. او یک مدافع فوق العاده است و برایش ناراحتم. خیلی ساده بگویم که تلاش کردیم ولی نشد.»