رییس‌جمهور با بیان اینکه سطح فعلی مناسبات و همکاری‌های اقتصادی و تجاری ایران و قزاقستان متناسب با سطح روابط سیاسی دو کشور نیست، اظهار امیدواری کرد که گام بلندی در راستای ارتقای سطح تعاملات اقتصادی دو کشور برداشته شود.

از استقرار آرامش در منطقه حمایت می کنیم
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر امروز چهارشنبه در گفت‌وگوی تلفنی با "قاسم ژومارت توکایف» همتای قزاقستانی خود، امنیت، ثبات و آرامش کشور دوست و برادر جمهوری قزاقستان را برای جمهوری اسلامی ایران با اهمیت توصیف کرد و گفت: از استقرار آرامش و ثبات در منطقه حمایت می‌کنیم.

رئیس جمهور با اشاره به دیدار اخیر خود با توکایف در حاشیه اجلاس شانگهای در تاجیکستان تصریح کرد: همانطور که در آن دیدار تاکید کردم، سطح فعلی مناسبات و همکاری‌های اقتصادی و تجاری دو جانبه متناسب با سطح روابط سیاسی نیست و امیدوارم در سی‌امین سال برقراری روابط دیپلماتیک بین دو کشور بتوانیم گام بلندی در راستای ارتقای سطح تعاملات اقتصادی برداریم.

«قاسم ژومارت توکایف» رئیس‌جمهور قزاقستان نیز در این مکالمه تلفنی با تشکر از حمایت جمهوری اسلامی ایران از استقلال کشورهای منطقه، گفت: در ۳۰ سال سپری شده از برقراری روابط دیپلماتیک، دو کشور توانسته‌اند سطح مطلوبی از روابط نزدیک و دوستانه را با یکدیگر ایجاد کنند و یقین دارم که آینده روابط دوجانبه بسیار پرثمر و درخشان خواهد بود.

رئیس‌جمهور قزاقستان با بیان اینکه گسترش روزافزون روابط با ایران به ویژه در عرصه همکاری‌های اقتصادی و تجاری برای وی بسیار بااهمیت است، اظهار امیدواری کرد که برگزاری نشست آتی کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی و نیز سفرهای دوجانبه بتواند جهشی بلند در روابط دو کشور ایجاد کند.

ایرنا