سال‌های گذشته روال به این شکل بود که مبلغ وام ازدواج در بودجه عنوان می‌شد؛ اما درحال‌حاضر و در بودجه امسال، این رقم حذف و این شائبه ایجاد شده که شاید وام ازدواج در سال آینده حذف شده است.

پایان شایعات در مورد وام ازدواج
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سال‌هاست که باتوجه به سخت شدن شرایط معاش و در جهت افزایش جمعیت و نیز تسهیل ازدواج، به جوانان وام ازدواج پرداخت می‌شود؛ این وام از مبالغ بسیار پایین درحال‌حاضر به ۱۰۰میلیون تومان رسیده؛ حال سوالی که مطرح می‌شود این است که تکلیف وام ازدواج برای سال آینده چه خواهد شد؟ اقتصاد آنلاین برای پاسخ به پرسش این سوال به گفت‌وگو با غلامرضا مرحبا، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی پرداخته است.

سال‌های گذشته روال به این شکل بود که مبلغ وام ازدواج در بودجه عنوان می‌شد؛ اما در بودجه امسال، این رقم حذف و این شائبه ایجاد شده که شاید وام ازدواج در سال آینده حذف شده است؛ مرحبا در پاسخ به این سوال که آیا این به معنی حذف وام در سال آینده است؟ گفت: بودجه برنامه‌ریزی مالی یک سال کشور است و درآمدها و هزینه‌های دولت و... را پیش‌بینی می‌کند. سرفصل‌های تسهیلات مانند وام ازدواج و... نکات ریزی هستند که در مراحل بعدی برای آنها تصمیم‌گیری می‌شود و ضرورتی ندارد که در بودجه به آنها اشاره شود.

وی ادامه داد: وام ازدواج حذف نشده و با تصمیم دولت و تصویب شورای پول و اعتبار و بانک مرکزی، هر ساله میزان آن برمبنای توانمندی بانک‌ها و میزان تورم تغییر می‌کند؛ البته همواره این تسهیلات از تورم عقب هستند؛ زیرا ساختار اقتصادی کشور توان برآورده کردن نیازها را ندارد.

مرحبا توضیح داد: حتی وام ۱۰۰ یا ۱۵۰میلیونی هم برای تشکیل زندگی کافی نیست؛ اما کمک است. وام ازدواج سال آینده پرداخت می‌شود؛ مبلغ آن را نیز تعیین می‌کنند و اعلام خواهد شد. بانک‌ها هم آنها را پرداخت خواهند کرد، بنابراین دغدغه این مسائل نیست. دغدغه سهولت دریافت این تسهیلات است.

وی در پایان گفت: وام ازدواج صد در صد در سال آینده وجود دارد؛ اما نرخ و... پایان امسال یا ابتدای سال آینده مشخص می‌شود و از ابتدای سال آینده نیز بانک‌ها شروع به پرداخت خواهند کرد.

منبع: اقتصاد آنلاین